۰

تخفیف‌های روزانه 👈

۱۰ نکته بسیار مهم در مراقبت از پنجه‌های گربه


صاحبان گربه‌ها ممکن است اهمیت نظافت و بررسی پنجه‌های گربه‌هایشان را نادیده بگیرند اما پنجه‌های سالم برای گربه‌ها ضروری است. گربه‌ها بدون پنجه‌های سالم، نمی‌توانند به‌سلامت از جایی بپرند و فرود بیایند، نمی‌توانند چیزی را گیر بیاورند، خودشان را تمیز کنند و محیط‌شان را مرتب کنند. به‌همین دلیل، بهتر است همراه با مراقبت‌های معمول، پنجه‌های گربه‌ را به‌صورت منظم بررسی کنید تا هیچ زخم یا عفونتی در آن‌ها وجود نداشته باشد.


تاثیر شوینده‌ها در مراقبت از ناخن‌های گربه: 


پنجه‌های گربه باید همواره تمیز باشند. آلودگی، آشغال و مواد شیمیایی نباید پنجه‌ها و ناخن‌های گربه را آلوده کنند. این آلودگی‌ها می‌توانند به پنجه‌ها آسیب برسانند و باعث درد آن‌ها شوند. بنابراین، اگر در محیطی زندگی می‌کنید که احتمال آلودگی پنجه‌های گربه بالاست، در پایان هر روز با یک دستمال مرطوب، پنجه‌های گربه را تمیز کنید و به‌خصوص لای انگشت‌ها و اطراف پد پنجه را دقیقاً پاک کنید. همچنین، هرگز از مواد شیمیایی برای تمیز کردن کف خانه استفاده نکنید زیرا این مواد می‌توانند به پنجه‌های گربه آسیب برسانند.


آلودگی ناخن‌ها ناشی از کند و کاو: 
گربه‌ها علاقه زیادی به کشف کردن دارند و به‌خصوص در محیط‌های جدید، به هر گوشه‌ای سر می‌کشند. ممکن است آلودگی را وارد پنجه‌هایشان کنند، به ویژه در گوشه‌های دنج که جاروبرقی به آنجا نمی‌رسد. بنابراین، به‌طور منظم پنجه‌های این کاشفان کوچک را بررسی کنید و در صورت مشاهده هر گونه بریدگی، زخم، تورم یا تکه فرو رفته در پنجه، به آن رسیدگی کنید و به دامپزشک اطلاع دهید.


گربه‌ها قادر به یادگیری عملکردهایی مشابه سگ‌ها مانند: نشستن، پریدن، دست دادن، دراز کشیدن، آوردن چیزی و حتی با شنیدن نامشان به سمت شما آمدن، هستند اما آموزش به برنامه زمانی و گرایش‌های طبیعی بچه گربه شما بستگی دارد.

 


چرا باید برای گربه  اسکرچر بگیریم: 


تمام گربه‌سان‌ها عادت دارند ناخن‌هایشان را بکشند و آن‌ها را خراش دهند. این کار برای تیز کردن، صاف کردن و تنظیم ناخن‌ها است و به‌خاطر خرابکاری نیست. برای جلوگیری از آسیب به مبلمان خانه، می‌توانید برای گربه‌تان یک اسکرچر تهیه کنید. این وسیله به گربه کمک می‌کند ناخن‌هایش را بدون استفاده از مبلمان صاف کند. از کودکی او را به استفاده از اسکرچر عادت دهید و می‌توانید از سنبل‌الطیب یا علف گربه استفاده کنید تا او را به سمت اسکرچر جذب کنید.

 

گرفتن ناخن‌های گربه: 


برای عادت دادن گربه به گرفتن ناخن‌هایش، بهتر است این کار را مرتب انجام دهید و در صورت نیاز پیش از مراجعه به دامپزشک ناخن‌های گربه را ببرید. همچنین، اگر شما در خانه این کار را انجام می‌دهید، بهتر است مرتباً پنجه‌های گربه را لمس و ماساژ دهید تا او نسبت به دست زدن شما به پنجه‌هایش حساس نشود. این کار را بهتر است در لحظاتی که گربه آرام است، انجام دهید.

 

مراحل زیر را برای گرفتن ناخن‌های گربه دنبال کنید: 

 

•    برای کوتاه کردن ناخن‌های گربه، دست او را بگیرید و با دو انگشت شست و اشاره، به کف و روی دست یا پایش فشار ملایمی وارد کنید. گربه در این حالت پنجه‌هایش را باز خواهد کرد. 


•    از یک ناخن‌گیر مخصوص استفاده کنید و با دقت هر ناخن را قبل از اینکه خم شود، کوتاه نمایید. 


•    دقت کنید که به بافت صورتی درون ناخن، که حساس است، نزدیک نشوید. 


•    پس از گرفتن ناخن، گربه را تشویق کنید و مرتباً ناخن‌هایش را بگیرید تا به این کار عادت کند، در این صورت هیچ کدام از شما آزار نمی‌بینند.

 


موهای بین پنجه گربه: 


گربه‌هایی مانند نژاد پرشین، موهای بلندی دارند و پنجه‌هایشان ممکن است با موهای پشمالو کثیف شوند. در نتیجه، گربه ممکن است این موها را لیسیده و تمیز کند. اگر این اتفاق می‌افتد، شما می‌توانید با یک قیچی بی‌خطر و گرد، به‌آرامی این موها را کوتاه کنید. این کار به تمیز نگه داشتن پنجه‌های گربه کمک خواهد کرد و همچنین از پستی و بلندی ناخن‌ها جلوگیری می‌کند اما با دقت و آرامش این کار را انجام دهید تا هیچ آسیبی به گربه وارد نشود.

 

چکاپ پنجه‌های گربه: 


چک کردن پنجه‌های گربه به‌طور منظم، بسیار مهم است. با بررسی مرتب و دقیق پنجه‌ها می‌توانید از وجود زخم، عفونت یا هرگونه تغییر غیرمعمولی در آن‌ها مطمئن شوید. در صورت مشاهده هر گونه نشانه‌ای از خون، چرک، زخم یا بوی غیرمعمول، بهتر است گربه را برای بررسی و درمان به دامپزشک ببرید. ممکن است پنجه‌هایش باعث عفونت شده باشند و نیاز به مراقبت و درمان دارند.


همچنین، انجام تحقیقی درباره نژاد گربه‌تان و بیماری‌های رایج پنجه در آن نژاد، می‌تواند به شما کمک کند تا از احتمال ابتلا به بیماری‌های مربوط به پنجه بیشتر آگاه شوید. با این آگاهی، می‌توانید اقدامات لازم را برای پیشگیری از آن‌ها انجام دهید و گربه‌تان را در مقابل این بیماری‌ها محافظت کنید.

 

پد پنجه گربه: 


پدها بخشی از پنجه‌های گربه هستند که صورتی‌رنگ، چرمی و عاری از موها هستند . این پدها بسیار حساس هستند و نیازمند مراقبت و توجه ویژه‌ای هستند. مراقب باشید گربه روی سطوح بیش از حد داغ یا بیش از حد سرد، تیز و برنده راه نرود. این پدها بسیار حساس هستند و به‌سرعت می‌توانند در معرض زخم یا سوختگی قرار گیرند. 

 


دقت به زبان بدن گربه: 


اگر متوجه شدید گربه به پنجه‌ها توجهی غیرمعمول مانند: لیسیدن زیاد، کمتر زمین گذاشتن پنجه و لنگیدن یکی از پنجه‌ها دارد، بهتر است به دامپزشک مراجعه کنید. دامپزشک می‌تواند با بررسی دقیق پنجه‌ها و انجام تست‌های ضروری، مشکل محتمل را تشخیص دهد و در صورت لزوم، درمان مناسب را تجویز کند. حفظ سلامتی پنجه‌های گربه مهم می‌باشد و بهتر است درباره هر تغییر غیرمعمولی در پنجه‌ها نگرانی نشان دهید.


مشکلات پنجه پای گربه‌ها: 


در مجموع، بیشتر نژادهای گربه از مشکلات پا رنج نمی‌برند و مشکلات پنجه بین گربه‌ها نادر است اما برخی از نژادها ممکن است پنجه‌های حساس‌تری داشته باشند. با یک تحقیق ساده درباره نژاد گربه، می‌توانید اطلاعاتی درباره بیماری‌های پنجه رایج در آن نژاد پیدا کنید و مراقب باشید تا به آن‌ها مبتلا نشود. در هر صورت، بهداشت پاها و پنجه‌ها را مراقبت کنید.


جراحی پنجه‌های گربه: 


توصیه می‌شود از جراحی کاستراسیون پنجه برای گربه استفاده نکنید. این جراحی غیرانسانی است و باعث درد و آسیب روحی و جسمی به گربه می‌شود. به‌جای آن، از روش‌های آموزشی و بی‌خطری برای جلوگیری از آسیب رساندن گربه به مبلمان استفاده کنید. همچنین، رعایت بهداشت و رفاه گربه، آموزش صحیح و ایجاد محیط مناسب برای آن بسیار مهم است. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر، بهتر است با دامپزشک یا متخصص گربه مشورت کنید.

۵
از ۵
۱۱ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش