۰

تخفیف‌های روزانه 👈

علف گربه چیست؟


گاز زدن علف در فضای باز، جزء عادت‌های طبیعی گربه‌ها محسوب می‌شود اما اگر گربه شما بیشتر وقتش را در داخل خانه می‌گذراند، می‌توانید علف گربه را در داخل خانه پرورش دهید.

 

علت علف خوردن گربه‌ها: 


کارلو سیراکوزا متخصص رفتارشناسی حیوانات از دانشکده دامپزشکی دانشگاه پنسیلوانیا، در رابطه با این موضوع می‌گوید: "پژوهش‌های مختلف هنوز علت دقیق علف خوردن گربه‌ها را ثابت نکرده‌اند اما دارای ایده‌هایی در این زمینه هستند. گربه‌ها در حیات‌وحش، پس از شکار علف می‌خورند و اغلب این کار باعث استفراغ گربه می‌شود. این رفتار به گربه‌ها کمک می‌کند تا بخشی از قسمت‌های غیرقابل هضم شکار را از بین ببرند. حتی اگر گربه خانگی شما هرگز شکاری نکرده باشد او به‌طور غریزی، به علف گربه تمایل دارد. علف به گربه‌ها کمک می‌کند تا گلوله‌های مویی را از معده بیرون بیاورند و آن‌ها را دفع کنند."


تئوری دیگر این است که گربه‌ها ممکن است علف را برای به‌دست آوردن مواد معدنی و ویتامین‌هایی مانند: ویتامین A و D مصرف کنند. همچنین علف حاوی کلروفیل است که قبل از کشف آنتی‌بیوتیک‌ها، در درمان دردها، عفونت‌ها، زخم‌ها، بیماری‌های پوستی و کمبود آهن کاربرد داشته است. همچنین علف گربه حاوی اسید فولیک است که در تولید هموگلوبین کمک می‌کند. این پروتئین، اکسیژن را به خون منتقل می‌کند و در بهبود گردش خون در بچه‌گربه‌ها نقش دارد. علاوه بر این، کلروفیل خاصیت پاک‌کنندگی دندان و تازه‌کننده دهان را نیز دارد.


وقتی می‌خواهید گلوله‌های مویی موجود در معده گربه را دفع کنید که ناشی از لیسیدن و تمیزکردن مداوم گربه است، در صورتی‌که به علف دسترسی ندارید، می‌توانید از خمیر مالت استفاده کنید.

 

 

علف گربه چیست؟ 


علف گربه را نباید با گیاه کت نیپ اشتباه گرفت زیرا گیاه کت نیپ به خانواده گیاهان نعناع تعلق دارد و علف گربه همراه با دانه گیاهانی مانند: چاودار، جو، جودوسر و گندم رشد و پرورش می‌یابد. می‌توانید انواع کیت‌های علف گربه را از فروشگاه حیوانات خانگی محلی پیدا کنید که شامل هر چیزی که در این زمینه به آن نیاز دارید، از جمله: دانه، خاک و گلدان می‌شود. فقط کافی است که آب و نور خورشید را برای دانه‌ها تأمین کنید تا در عرض یک هفته، گربه شما برای گاز زدن علف، باغی ارگانیک در اختیار داشته باشد.


سیراکوزا می‌گوید: "علف گربه ایمن‌تر از علف فضای باز است زیرا ممکن است علف‌های فضای باز با حشره‌کش آلوده باشند." همچنین، به جای این‌که گربه به گیاهان و گل‌های خانگی شما که ممکن است سمی باشند، آسیب برساند، گیاه جایگزین سالمی خواهد داشت.


قبل از آوردن هر نوع گل یا گیاه، از جمله کیت‌های علف گربه، بهتر است با دامپزشک درباره آن مشورت کنید.

 

آیا علف گربه بی خطر است؟ 


علف گربه به‌عنوان جایگزینی بی‌خطر برای علف‌هایی که در فضای باز رشد می‌کنند، استفاده می‌شود زیرا این علف‌ها ممکن است به حشره‌کش‌ها و گیاهان سمی دیگر آلوده باشند. با استفاده از علف گربه، گربه شما فرصتی دارد تا رفتار طبیعی‌اش را ادامه دهد. برای گربه‌هایی که در فضای باز هستند، باغی داخل خانه می‌تواند جایگزین سالمی برای گاز زدن علف‌های موجود در محیط خارج از خانه باشد که ممکن است حاوی حشره‌کش‌ها نیز باشند. برای گربه‌های خانگی، علف گربه طعم گیاهان بیرون را دارد و تجربه‌ مشابهی را به‌ارمغان می‌آورد.

 

چگونگی پرورش علف گربه: 


کیت‌های علف گربه، معمولاً دارای دستورالعمل‌های ساده‌ای هستند. در ادامه برخی از نکات اساسی برای مراقبت و رشد علف گربه آورده شده است: 

 


1. قبل از جوانه زدن، بذرها باید همیشه مرطوب و خیس باشند. هنگامی‌که جوانه‌ها ظاهر می‌شوند، میزان آب‌دهی را کاهش دهید.


2.    برای جوانه زدن دانه‌ها، زمانی بین سه تا هفت روز نیاز است.


3.    بعد از حدود ۱۰ تا ۱۴ روز از جوانه‌زدن علف گربه یا زمانی‌که ارتفاع گیاه به ۸ سانتی‌متر می‌رسد و به رشدش ادامه می‌دهد (حدود یک تا سه هفته)، گیاه آماده است.


4.    سعی کنید گیاه را در معرض نور طبیعی قرار دهید و با استفاده از بطری اسپری، آن را آبیاری کنید.


5.    در آب دادن به گیاه زیاده‌روی نکنید زیرا ممکن است منجر به پژمردگی آن شود.


6.    به گربه اجازه دهید مستقیماً از گلدان تغذیه کند.


7.    اگر رنگ علف مدنظر تغییر کرد یا درحال پژمردگی بود، می‌توانید از گیاه جدیدی استفاده کنید.


به‌طور کلی، همیشه بهتر است دستورالعمل مربوط به کیت علف گربه را مطالعه کنید و در صورت نیاز به مشاوره بیشتر، با دامپزشک مشورت کنید.

۵
از ۵
۱۱ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش