۰

تخفیف‌های روزانه 👈

غذاهای محبوب عروس هلندی


عروس هلندی، نوعی طوطی هوشمند و اجتماعی است که در بین علاقه‌مندان به نگهداری پرنده در خانه محبوبیت زیادی دارد. این پرنده باهوش، به‌سرعت با افراد و محیط‌های جدید سازگار می‌شود و آموزش آن نسبتاً آسان است. عروس هلندی مانند سایر پرندگان، نیاز به توجه دارد و در صورت بی‌توجهی صاحبش، با صداهای زیاد جیغ می‌کشد تا توجه او را جلب کند اما اگر این رفتار ادامه یابد، ممکن است پرنده عصبی شده و از تعامل کاسته شود.

 

عروس هلندی‌ها اصالتاً از استرالیا هستند و در مناطق گرمسیر فراوان یافت می‌شوند. به‌همین دلیل، برای جلوگیری از بیماری، دمای محیط خانه را مطابق با دمای بدن آن‌ها تنظیم کنید. این پرندگان دارای پرها و کاکل‌های رنگارنگی هستند که زیبایی آن‌ها را دوچندان می‌کند. این اختلافات رنگی یکی از تفاوت‌های اصلی بین نر و ماده عروس هلندی است. به‌عنوان‌مثال: عروس هلندی ماده، دارای خال‌های زرد روی پرهایش و خطوط رنگی در قسمت انتهای دمش است اما عروس هلندی نر، پرهای یکدست و بدون لک و خط دم و پرهایش را دارد و کاکل‌های سرش رنگ زرد هستند. لازم به ذکر است که این پرندگان قبل از بلوغ نسبت به بعد از بلوغ لاغرتر هستند و بال و پر کمتری دارند و رنگ صورتشان معمولاً صورتی یا خاکستری است.

 

عروس هلندی، مانند سایر پرندگان علاقه زیادی به خوردن دانه‌هایی مانند: ارزن، تخم کتان، تخم آفتابگردان و شاهدانه دارد اما برای تأمین ویتامین‌ها و مواد مغذی ضروری بدنشان، بهتر است که میوه‌ها و سبزیجات را نیز به برنامه غذایی آن‌ها اضافه کنید. 

 


برنامه غذایی آن‌ها باید غنی از ویتامین و پروتئین باشد تا به جنب‌و‌جوش آن‌ها در طول روز کمک کند و در عین حال از بروز بیماری‌هایی نظیر: کم‌خونی، نیوکاسل و آنفولانزا که ممکن است به دلیل کمبود املاح معدنی رخ دهند، جلوگیری کند.

 

عروس هلندی‌ها هنگام نادرست بودن تغذیه، به‌سرعت خسته و افسرده می‌شوند و پرهایشان شروع به ریزش می‌کند. بنابراین، باید در انتخاب خوراکی‌هایشان دقت کنید و به هر علامتی که پس از مصرف هر خوراکی جدید ظاهر می‌شود،  توجه کنید. اگر شاهد ریزش بی‌رویه پرها هستید، باید به‌سرعت به دامپزشک مراجعه کنید.


عروس هلندی‌ها دارای اشتهای قوی هستند و علاقه زیادی به تنوع غذایی دارند. آن‌ها به سرعت از خوردن غذاهای تکراری خسته می‌شوند و ممکن است عمداً غذا نخورند و اشتهایشان را از دست بدهند. این موضوع به تنهایی می‌تواند باعث بروز انواع بیماری‌های جدی در آن‌ها شود. بنابراین، مهم است که برای عروس هلندی‌ها غذاهای متنوعی ارائه کنید تا اشتهایشان حفظ شود و از بروز مشکلات جدی جلوگیری شود.

 

 

رژیم غذایی مناسب برای عروس هلندی: 


برای تهیه رژیم غذایی مناسب و متنوع برای عروس هلندی‌، ابتدا باید نیازها و محدودیت‌های غذایی او را بشناسید و سپس برنامه غذایی کوتاه مدتی (برنامه یک ماهه)، برای او تهیه کنید. در این مدت، رفتار و عادت‌های او را با دقت مشاهده کنید تا ببینید کدام غذاها را دوست دارد و کدام‌ها را نپسندیده است. اگر پرنده شما بی‌اشتها یا بی‌حال نشد، در ماه دوم می‌توانید خوراکی‌های مختلفی را به‌صورت چرخشی درنظر بگیرید تا برنامه غذایی شما همچنان متنوع و مقوی باشد.

 

خوراکی‌های محبوب عروس هلندی:

 
عروس هلندی و پرندگان دیگری که دارای کاکل هستند، علاقه زیادی به میوه و سبزیجات دارند. در میان میوه‌ها، هلو، گلابی، انواع توت، سیب، کیوی، آلوها، پرتغال و موز ترجیح داده می‌شوند. در میان سبزیجات، هویج، کلم بروکلی، چغندر و سیب‌زمینی را با علاقه بیشتری می‌خورند اما توجه کنید که مواد غذایی قبل از ارائه به آن‌ها باید شسته شوند زیرا آلودگی یا سم در میوه‌ها می‌تواند برای آن‌ها منجر به بروز عوارض شود.

 

 

خوراکی‌های مضر برای عروس هلندی: 


برای حفظ سلامت عروس هلندی‌، مهم است با خوراکی‌های مضر آشنا شوید و از قرار دادنشان در برنامه غذایی آن‌ها خودداری کنید. بهتر است وقتی پرنده شما خارج از قفس است، این مواد را در جایی دور از دسترس قرار دهید تا اشتباهاً به آن‌ها دست نزند. خوراکی‌های مضر برای عروس هلندی شامل: انواع شکلات، خوراکی‌های حاوی کافئین، آووکادو، کاهو، کلم و تنقلاتی مانند چیپس و پفک و ... می‌شود.

۵
از ۵
۱۱ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش