۰

تخفیف‌های روزانه 👈

آیا غذای خام برای سگ و گربه ضرر دارد؟


رژیم غذایی سگ و گربه باید به‌صورت دوره‌ای تغییر کند و از دادن گوشت و تخم‌مرغ خام و شیر محلی نجوشیده به آن‌ها بپرهیزید. دامپزشکان سازمان ASPCA توصیه می‌کنند از این نوع رژیم غذایی خودداری کنید زیرا هنوز مطالعه‌های معتبری در این زمینه وجود ندارد که این رژیم غذایی را برای حیوانات خانگی تأیید یا رد کنند. بنابراین، بهتر است از توصیه‌های دامپزشکان پیروی کرده و رژیم غذایی مناسب و متعادلی را برای سگ و گربه‌تان ارائه دهید.


رژیم غذایی مناسب سگ یا گربه: 


برای اطمینان حاصل کردن از رژیم غذایی حیوان خانگی‌تان، بهتر است از کمک دامپزشک استفاده کنید تا رژیم غذایی مناسبی را به شما توصیه کند. این رژیم باید به‌گونه‌ای باشد که خطر بیماری‌ها و تأمین مواد مغذی لازم برای حیوان را به حداقل برساند. نیازهای تغذیه‌ای حیوانات خانگی مانند نیازهای شما نیست و تنها دامپزشک متخصص می‌تواند در این زمینه نظر قطعی داشته باشد. در نظر داشته باشید که تمام جوانب رژیم غذایی خام هنوز بررسی نشده است. بااین‌حال، غذای پخته و متعادل، سال‌هاست که برای سگ و گربه توصیه می‌شود و نتایج مطلوبی به همراه داشته است.

 


ضررهای غذای خام برای سگ و گربه: 


اطلاعات ارائه‌شده توسط انجمن دامپزشکان آمریکا (AVMA) درباره رژیم غذایی خام برای سگ و گربه، نشان می‌دهد که رژیم غذایی خام ممکن است شامل باکتری‌های خطرناکی مانند: اشریشیا کلی یا سالمونلا باشد و همچنین گوشت خام ممکن است حاوی انگل‌ها باشد. علاوه بر این، تخم‌مرغ خام دارای آنزیمی به نام آویدین است که می‌تواند جذب ویتامین B را در حیوانات کاهش دهد و برای آن‌ها مشکلات پوستی ایجاد نماید. تحقیقات نشان داده است که رژیم‌های غذایی نادرست می‌توانند منجر به بیماری‌های جدی در حیوانات خانگی شوند و نقص تعادل تغذیه‌ای را به وجود آورند. همچنین، ممکن است مشکلات دیگری مانند: خطرات استفاده از استخوان‌ برای گلوی حیوان، سوراخ شدن دستگاه گوارش، انسداد روده، شکستن دندان و ... را نیز به دنبال داشته باشد. بنابراین، توصیه می‌شود از رژیم‌های غذایی تجربه شده و بهینه استفاده کنید.

۵
از ۵
۱۲ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش