۰

تخفیف‌های روزانه 👈

۵ مشکل رفتاری در پرندگان خانگی 


معمولاً سرپرستان پرنده با رفتارهای نامناسب آن‌ها روبرو می‌شوند اما چنین رفتاری جای نگرانی ندارد زیرا این اتفاق برای تمامی دارندگان پرنده رخ می‌دهد. نکته جالب درباره رفتار نامناسب پرنده‌ها این است که هر نوع بدرفتاری آن‌ها در یکی از ۵ گروه قرار می‌گیرد و خوشبختانه همه این رفتارها قابل‌اصلاح هستند. اگر شما نمی‌دانید که برای بهبود رفتار پرنده‌تان از کجا شروع کنید، می‌توانید با مطالعه این مقاله، با انواع رفتارهای نامناسب پرندگان خانگی آشنا شوید و راهکارهای مقابله با این رفتارها را بیاموزید. با ما همراه باشید:


مشکلات رفتاری پرندگان خانگی: 

 


جیغ کشیدن: 


یکی از مشکلات رایجی که افراد درباره پرنده‌های خانگی‌شان دارند، جیغ کشیدن آن‌ها است. باید توجه داشت که جیغ کشیدن عادتی طبیعی و نرمال برای پرنده‌ها است. در طبیعت، پرندگان برای برقراری ارتباط با یکدیگر و در فاصله‌های بزرگ، به جیغ کشیدن نیاز دارند اما وظیفه ما این است که تلاش کنیم تا جیغ کشیدن زیادی را در پرنده‌های خانگی‌مان کاهش دهیم. جیغ کشیدن می‌تواند ناشی از عواملی مانند: بی‌حوصلگی و استرس باشد. بنابراین، باید اطمینان حاصل کنیم که پرنده‌ به میزان کافی توجه، تعامل و وقت بازی دارد. این کار بهترین روش برای کاهش جیغ کشیدن پرنده است.

 

رفتار حاکی از حفظ قلمرو: 


گاهی اوقات، رفتار نامناسب پرنده ممکن است به علت مشکلات هورمونی ناشی از فصل تولیدمثل باشد که این رفتار، ویژگی حفظ قلمرو را در او نشان می‌دهد اما اگر رفتار پرنده به‌صورت دائمی ادامه دارد، باید به دلایل دیگر نیز توجه کنیم. ممکن است پرنده از بودن در محیط خانگی شما به‌اندازه کافی خوشحال نباشد. برای کمک به پرنده‌تان، باید سعی کنید با او صمیمی‌تر شوید و یکی از راه‌های ایجاد صمیمیت با او، گذراندن وقت بیشتر و بازی کردن با او است. درصورتی‌که تلاش‌هایتان بی‌نتیجه بماند و پرنده همچنان رفتار نامناسبش را ادامه دهد، می‌توانید با دامپزشک مشورت کنید.

 

کندن پرها: 


وقتی مشاهده می‌کنید که پرنده شما پرش را می‌کند، نشانه‌ای از مشکلات احساسی می‌باشد. در این صورت، اولین اقدامی که باید انجام دهید، بردن پرنده نزد دامپزشک است تا وضعیت جسمی او بررسی شود و به خطر نیفتد. درصورتی‌که پرنده ازنظر جسمی سالم باشد، باید برنامه روزانه آن را بررسی نمایید. آیا به‌اندازه کافی زمان برای برقراری ارتباط با پرنده صرف می‌کنید؟ آیا پرنده به‌اندازه کافی برای بازی و پریدن از قفس خارج می‌شود؟ آیا اسباب‌بازی مناسب برای او فراهم شده است؟ همچنین، بررسی محیط اطراف پرنده ممکن است نشان‌دهنده عواملی باشد که باعث افسردگی، استرس و رفتار نامناسب آن شده‌اند. با اقدامات مناسب و توجه به نیازهای احساسی پرنده، می‌توانید به او کمک کنید و رفتارش را بهبود بخشید.

 

 

گاز گرفتن: 


شکایت رایجی که درباره پرندگان وجود دارد، گاز گرفتن آن‌هاست اما واقعیت این است که گاز گرفتن برای پرنده رفتار طبیعی و نرمالی است و به‌عنوان رفتاری خشن در نظر گرفته نمی‌شود. درواقع، برخی پرندگان برای گاز گرفتن نیاز دارند تا از نوکشان استفاده کنند. همچنین، برخی پرندگان گاز گرفتن را به‌عنوان راهی برای نشان دادن عصبانیت نیز به‌کار می‌برند. بنابراین، به‌عنوان سرپرست پرنده، باید تفاوت بین این دو را درک کنید. درصورتی‌که پرنده خانگی شما را گاز گرفت، می‌توانید از خودتان سؤالات زیر را بپرسید: آیا چیزی باعث ترس و وحشت پرنده شده است؟ آیا گاز گرفتن در ذات گونه پرنده‌مان است؟ آیا پرنده قصد بازی داشته است؟ با درک منشأ گاز گرفتن، می‌توانید تلاش کنید برای رفع این مشکلات و بهبود رفتار پرنده اقدام کنید.

 

خراب کردن اشیاء: 


پرنده‌ای که به خراب کردن وسایل دست می‌زند، نشانه‌ای است که ممکن است حوصله‌اش سر رفته باشد، احساس کند کسی به او توجه نمی‌کند یا دچار افسردگی شدید شده باشد. البته، بیماری‌هایی نیز وجود دارند که ممکن است باعث بروز این نوع رفتار شوند. بنابراین، بهتر است در ابتدا پرنده را به پزشک برده و از سلامت جسمی آن اطمینان حاصل کنید. سپس، با بررسی عوامل روان‌شناختی و محیط اطراف پرنده، سعی کنید عامل استرس‌زا را پیدا کنید. آیا اخیراً جای قفس را تغییر داده‌اید؟ آیا در اتاقی که پرنده در آن زندگی می‌کند، تغییرات دکوراسیونی ایجاد شده است؟ بدانید که حتی تغییرات کوچک نیز ممکن است باعث بروز مشکلات رفتاری در این موجودات حساس شود. با شناسایی و رفع عوامل استرس‌زا، می‌توانید بهبود رفتار پرنده را تسهیل کنید.


 

۵
از ۵
۸ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش