۰

تخفیف‌های روزانه 👈

درک شخصیت افراد بر اساس حیوان خانگی


در حیوانات خانگی، سگ و گربه به‌عنوان دو رقیب اصلی شناخته می‌شوند. در آمریکا، ۳۹ درصد افراد سگ و ۳۳ درصد آن‌ها گربه به‌عنوان حیوان خانگی دارند. نوع حیوان خانگی که فرد انتخاب می‌کند، تأثیر زیادی بر نگرش او نسبت به شخصیتش و همچنین بر دیدگاه جامعه دارد. در فرهنگ برخی افراد، حیوانات خانگی به‌عنوان نمادی از شخصیت صاحبانشان در نظر گرفته می‌شوند. به‌عنوان‌مثال: اگر کسی به‌عنوان "بانوی گربه‌ای" شناخته شود، این به معنای افسردگی و تنهایی او است، درحالی‌که عبارت "سگ‌باز" برای افراد خوش‌رو و دوست‌داشتنی استفاده می‌شود.


با توجه به نظر دکتر تیلو تروئیت دامپزشکی از نیویورک، حیوان خانگی که افراد انتخاب می‌کنند، با سبک و سیاق زندگی آن‌ها مطابقت دارد اما برخی از محققان با این نظر مخالف هستند و بر این باورند که تفاوت در شخصیت افراد است که نوع حیوان خانگی که انتخاب می‌کنند، بر آن تأثیر می‌گذارد.

 

صاحبان حیوان خانگی سگ: 


با توجه به نتایج برخی پژوهش‌ها، افرادی که سگ را به‌عنوان حیوان خانگی انتخاب می‌کنند، معمولاً افرادی سالم‌تر هستند و توانایی بیشتری در مقابله با استرس دارند و کمتر از دیگران به افسردگی مبتلا می‌شوند. زنان تنها که از سگ نگهداری می‌کنند، کمتر از افسردگی رنج می‌برند. به نظر محققان، افرادی که در خانه‌شان از حیوانات خانگی مانند سگ نگهداری می‌کنند، به زندگی بیشتری اشتیاق دارند و کمتر احساس تنهایی می‌کنند. در آزمایشی، محققان از افرادی خواستند تا حیوان خانگی محبوبشان را بر اساس الویت نام ببرند و سپس پنج بُعد از شخصیت آن افراد را ارزیابی کردند. نتایج نشان داد که افرادی که سگ دارند، در مقایسه با افرادی که گربه دارند، برونگراتر، شادتر و دارای وجدان بیدارتری هستند.

 

 

صاحبان حیوان خانگی گربه: 


در مقایسه بین صاحبان سگ و گربه، می‌توان گفت که صاحبان گربه به‌طور کلی افرادی خلاق‌تر، ماجراجوتر و عصبی‌تر هستند. بیشتر صاحبان گربه را جوانانی تشکیل می‌دهند که ممکن است دچار اضطراب شدید باشند اما درعین‌حال باهوش هستند. دنیس گاستلو، یکی از محققان دانشگاه کارول در ویسکانسین، می‌گوید: صاحبان گربه افرادی درون‌گرا و ناسازگار هستند اما در مقایسه با صاحبان سگ، افراد باهوش‌تری هستند. او معتقد است که افراد حیوان خانگی را بر اساس شخصیتشان انتخاب می‌کنند، به این معنی که اگر شما خصوصیاتی مانند استقلال و مراقبت از دیگران را دارید، گربه برای شما حیوان خانگی مناسبی است.

 

صاحبان خزندگان: 


معمولا مار و سایر خزندگان مانند: مارمولک و سوسمار، به‌عنوان حیوانات غیرمتعارف شناخته می‌شوند و صاحبان این حیوانات توجه ویژه‌ای دریافت می‌کنند. افرادی که از خزندگان مراقبت می‌کنند، معتقدند که حیوان خانگی آن‌ها حس شوخ‌طبعی ندارد، بنابراین در مقایسه با صاحبان سگ، این افراد علاقه زیادی به سرگرمی ندارند. بر اساس تحقیقاتی که در دانشگاه هارتفوردشایر در انگلستان انجام شده است، صاحبان خزندگان، به‌طور کلی افرادی بسیار مستقل هستند.

 

صاحبان ماهی: 


با توجه به نتایج تحقیقات محققان دانشگاه اورگان، صاحبان ماهی به‌طور کلی افرادی هستند که امید بیشتر و نگاه مثبت‌تری نسبت به زندگی دارند. آن‌ها عموماً زندگی ساده و راحت را ترجیح می‌دهند و به اشرافی‌ گری و زندگی لوکس علاقه زیادی ندارند. در مقایسه‌ای کلی، صاحبان ماهی معمولاً افرادی متعهد، درون‌گرا، جوان و چند فرهنگی هستند.

 


بااین‌حال، باید توجه داشت که این مطالعات فقط نشان‌دهنده احتمال وجود ارتباطی بین حیوانات خانگی و شخصیت صاحبانشان هستند و نمی‌توان به‌طور قطعی ادعا کرد که شخصیت فرد او را به انتخاب حیوانی خاص مجبور می‌کند یا حیوان حتماً شخصیت صاحبش را تداعی می‌کند. بر اساس یافته‌های تروئیت، معمولاً افراد بخشی از خصوصیات را به حیوان خانگی‌شان انتقال می‌دهند و نگاه متعصبانه‌ای به آن‌ها دارند.

۵
از ۵
۱۱ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش