۰

تخفیف‌های روزانه 👈

علت لنگیدن در سگ ها


لنگیدن در سگ‌ها معمولاً به دلیل شکستگی استخوان یا کشیدگی رباط به وجود می‌آید که می‌تواند باعث مشکلات حرکتی ناگهانی یا کاهش عملکرد حرکتی شود. علل رایج لنگیدن در سگ‌ها شامل: مشکلات بافتی، عفونت، التهاب، نقص آناتومی و سرطان می‌شود.

 

عوامل شایع در لنگیدن سگ‌ها:

 
آرتروز یا آرتریت یکی از شایع‌ترین علل لَنگِیدن سگ است. این بیماری معمولاً به‌صورت مزمن پیش می‌آید اما ممکن است در صورت وقوع حرکت ناخواسته، باعث لنگیدن ناگهانی در سگ شود. به‌عنوان‌مثال: در صورت کشیدگی رباط در سگ‌ها که مشکلی مزمن است، ضعف رباط ممکن است منجر به لنگیدن حاد شود و درد ناگهانی در زانوی سگ را ایجاد کند. تروما (صدمه) نیز می‌تواند عاملی در لَنگِیدن سگ باشد. در موارد شدید تروما، اندام‌ها ممکن است در صورت شکستگی یا دررفتگی به زاویه‌ای غیرطبیعی آویزان شوند که باعث خونریزی و تورم بافت‌های اطراف اندام سگ می‌شود.

 

 

مراقبت‌های فوری درباره لنگیدن سگ‌ها: 


•  سگ را جابجا نکنید.
•  با مشاهده زاویه استخوان‌های شکسته و دررفتگی را بررسی کنید.
•  به دلیل عدم تحمل وزن، احتمال شکستگی استخوان وجود دارد.
•  راه رفتن سگ‌ها بهتر است برای چند روز محدود شود.
•  لنگیدن مداوم (بیش از ۲۴ ساعت)، شکستگی مشکوک، تورم شدید، عدم توانایی ایستادن و کشیدن اندام نیاز به توجه فوری دامپزشک دارد.


مواقعی که سگ درد شدید یا تورم داشته باشد: 


درصورتی‌که سگ بزرگی دارید که قادر به راه رفتن روی سه پا است، به او اجازه دهید تا خودش به سمت ماشین شخصی‌تان یا ماشین حمل سگ حرکت کند و سریعاً او را به دامپزشک ببرید. سگ‌های کوچک‌تر باید با آرامش حمل شوند. درصورتی‌که آسیب‌دیدگی کمر وجود دارد، حتماً سگ را باملاحظه از ناحیه زیر شکم و قفسه سینه بغل کنید. در‌صورتی‌که لنگیدن به‌صورت خفیف و جزئی است، می‌توانید برای کمک به کاهش التهاب، کمپرس سردی را روی محل آسیب‌دیده قرار دهید.

 


در‌صورتی‌که محل آسیب‌دیده دچار التهاب شده است یا سگ بیش از ۲۴ ساعت درد می‌کشد، کمپرس گرمس را در محل آسیب‌دیده قرار دهید تا به کاهش درد سگ کمک کند اما حتماً سگتان را به دامپزشک ببرید. از تجویز داروهای ضد درد بدون نصیحت دامپزشک خودداری کنید زیرا ممکن است عوارض جانبی جدی برای سگتان ایجاد کنند. دامپزشک شما ممکن است برای تشخیص صحیح صدمات در بافت آسیب‌دیده سگتان، آزمون‌هایی مانند‌: ام‌آر‌آی (MRI) یا عکس‌برداری تجویز کند. برای بهبود وضعیت، به سگتان اجازه دهید به مدت چند روز یا حتی چند هفته کامل استراحت کند و از فعالیت‌های اضافی و راه رفتن زیاد جلوگیری کنید.


 

۵
از ۵
۱۰ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش