۰

تخفیف‌های روزانه 👈

معرفی باهوش ترین نژادهای گربه


افراد، علاقه شدیدی به نگهداری گربه‌های خانگی دارند و از هم‌نشینی و بازی کردن با آن‌ها، به‌خصوص گربه‌های باهوش لذت می‌برند. این گربه‌ها می‌توانند ساعت‌ها آن‌ها را مشغول نگه‌دارند و به تسکین شلوغی‌های ذهنی صاحبانشان کمک می‌کنند. داشتن گربه‌ای باهوش که قادر به درک احساسات صاحبش است، از حل بازی‌های معمایی لذت می‌برد و می‌تواند هر آنچه به او آموزش داده شود را یاد بگیرد، تجربه‌ای بسیار لذت‌بخش خواهد بود. بین انواع نژاد گربه، برخی از آن‌ها بسیار باهوش و بازیگوش هستند، در‌حالی‌که برخی دیگر ترجیح می‌دهند آرامش و سکوت را تجربه کنند و این ترجیحات به نژاد گربه بستگی دارد. اگر به دنبال خرید یا پرورش یکی از باهوش‌ترین نژادهای گربه هستید و اطلاعات کافی درباره آن‌ها ندارید، پیشنهاد می‌کنیم که مقاله زیر را مطالعه کنید:

 

رفتار گربه‌های باهوش: 


گربه‌های خانگی در کل معمولاً باهوش هستند اما برخی از ویژگی‌ها و رفتارهای خاص می‌توانند نشان‌دهنده گربه‌ای باهوش باشند. گربه‌های باهوش دارای حافظه خوبی هستند و ممکن است به نامی که برای آن‌ها انتخاب می‌کنید، واکنش نشان دهند. آن‌ها کنجکاو هستند و به دنبال کشف و پیدا کردن چیزهای جدید می‌باشند. گربه‌های باهوش در صورت علاقه به تعلیم، قادر به یادگیری سریع آنچه را که شما به آن‌ها آموزش می‌دهید، هستند. بر اساس تحقیقاتی که انجام‌شده است، گربه‌هایی که تعامل اجتماعی بالایی دارند و با انسان‌ها و سایر حیوانات رفتار سازگاری نشان می‌دهند، در دسته گربه‌های باهوش قرار می‌گیرند. آن‌ها از بازی کردن با اسباب‌بازی‌ها و شما لذت می‌برند. جالب اینجاست که برخی گربه‌های باهوش، بازی کردن را به غذا خوردن ترجیح می‌دهند.

 

 

معرفی تعدادی از باهوش‌ترین نژاد گربه‌ها: 


گربه بمبئی: 

 


از باهوش‌ترین نژاد گربه‌ها بین گربه‌های مو کوتاه و سیاه آمریکایی، می‌توان به گربه بمبئی اشاره کرد. این نژاد گربه، هوشمند و مهربان است و علاقه زیادی به توجه و مراقبت دارد. به دلیل شخصیت اجتماعی‌اش، این گربه قابلیت برقراری تعاملات خوب با اعضای خانواده را دارد. همچنین، گربه بمبئی بهترین نژاد گربه برای همراهی با کودکان است و نیازی به نگرانی درباره نگهداری آن در کنار کودکان نیست. بااین‌حال، توجه کنید که بی‌اعتنایی و عدم مراقبت باعث ناراحتی این گربه می‌شود. بنابراین، لازم است حداقل یکی از اعضای خانواده به او عشق و محبت نشان دهد. همچنین، نگرانی درباره ناسازگاری گربه بمبئی با سایر حیوانات خانگی نیز وجود ندارد زیرا این گربه به‌راحتی رفتارش را با دیگر حیوانات هماهنگ می‌کند.

 

گربه حبشی از باهوش ترین نژادهای گربه‌: 

 


گربه حبشی یا همان گربه پریانی، به‌عنوان یکی از باهوش‌ترین نژادهای گربه شناخته می‌شود و اصل و نسب آن به گربه‌های آمریکایی برمی‌گردد. ظاهر منحصر‌به‌فرد این گربه با گوش‌های تیز، سر بزرگ و نوک‌دار به همراه چشمان بزرگ که می‌تواند به رنگ‌های مسی، فندقی و سبز باشد، شهرت آن را در بین گربه‌ها برجسته کرده است. گربه حبشی‌ها باهوش و فعال بوده و بسیار اجتماعی هستند. آن‌ها برای داشتن زندگی شاد تلاش می‌کنند. اگر به آن‌ها امکان فعالیت و تفریح داده نشود، ممکن است خوشحالی و سرزندگی آن‌ها کاهش یابد. شکارچی بودن نیز به‌عنوان ویژگی ذاتی گربه حبشی برجسته است و قدرت فیزیکی بالای آن‌ها را نشان می‌دهد. همچنین، می‌توانید این گربه‌های باهوش را به‌گونه‌ای آموزش دهید که از ظرف خاک گربه برای دستشویی استفاده کنند.

 

گربه دون رکس: 

 


گربه دون رکس، به‌عنوان یکی از باهوش‌ترین نژادهای گربه شناخته می‌شود و برای تعلیم و آموزش آن‌ها مطابق میل شما، انتخابی عالی است. ظاهری منحصر‌به‌فرد با گوش‌ها و چشمان بزرگ و موهای کوتاه و مجعد این نژاد، به او ظاهری خاص و جذاب می‌بخشد. گربه‌های دون رکس علاقه زیادی به انسان‌ها دارند و از تعامل با آن‌ها لذت می‌برند. آن‌ها از بودن در ارتفاع و پریدن از نقاط بلند لذت می‌برند. این گربه‌ها علاقه زیادی به در آغوش گرفتن و نوازش شدن دارند. اگر به دنبال همراهی واقعی هستید که در مسیر زندگی کنارتان باشد، گربه دون رکس بهترین انتخاب خواهد بود.

 

گربه اسکاتیش در دسته گربه‌های باهوش: 

 


گربه‌های اسکاتیش یا همان گربه‌های اسکاتلندی، به علت گوش‌های خمیده و منحصر‌به‌فرد دارای ظاهری بسیار خاص و جذاب هستند که آن‌ها را شبیه جغد می‌کند. این گربه‌ها مهربان و باهوش بوده و به‌شدت به صاحبانشان علاقه‌مندند، همچنین علاقه زیادی به سروصدا کردن ندارند. آن‌ها عشق ورزیدن به صاحبانشان را بسیار دوست دارند و می‌توانند رفتار‌شان  را با دیگر حیوانات خانگی شما هماهنگ کنند. برای حفظ سلامتی گربه‌های اسکاتیش، توصیه می‌شود تلاش کنید و حتماً در خصوص نوع غذای خشک و کنسرو گربه‌ای که قرار است برای او تهیه کنید، از متخصص مراقبت حیوانات راهنمایی بگیرید.

 

گربه باهوش هیمالین: 

 


گربه هیمالین، یکی از نژادهای گربه پرشین است که در میان مردم بسیار محبوب می‌باشد. این گربه‌ها باهوش و ذکاوت بالا شناخته می‌شوند و خصوصیات اخلاقی آن‌ها شامل: مهربانی، خوش‌اخلاقی و اجتماعی بودن است. برای گربه هیمالین، تهیه اسباب‌بازی مناسب مهم است و محبت و توجه از طرف صاحب، نیازهای اساسی او را برطرف می‌کند.

 

گربه کالرپوینت: 

 


گربه کالرپوینت، یکی از باهوش‌ترین نژادهای گربه است که با چشمان آبی و بزرگ، جذابیت زیادی دارد. این گربه بازیگوش می‌تواند به‌عنوان همدم و همراه خوبی برای صاحبش عمل کند. بااین‌حال، یکی از خصوصیات اخلاقی ویژه آن این است که در مواجهه با تغییرات محیطی یا افراد غریبه، عصبانی و پرخاشگر می‌شود. بهتر است هیچ‌گاه تلاش نکنید تا حیوان دیگری را به قلمروی شخصی گربه کالرپوینت وارد کنید؛ در غیر این صورت، شاهد جنگ‌و‌دعوا با سایر حیوانات خواهید بود. اگر با سروصدای زیاد گربه کالرپوینت مشکلی ندارید، زندگی در کنار آن‌ها می‌تواند برای شما لذت‌بخش باشد.

 

گربه سیبرین: 

 


گربه سیبرین، یکی از نژادهای گربه باهوش است و به دلیل وفاداری بالا و رفتاری دوستانه با سگ‌ها شناخته می‌شود. این گربه علاقه زیادی به آب‌بازی دارد و می‌تواند ساعت‌ها با اسباب‌بازی‌هایش در آب، بازی کند. علاقه‌مند به بودن در کنار خانواده نیز یکی از خصوصیات اجتماعی آن است.

 

سخن اخر: 
باهوشی گربه‌ها به نژادشان بستگی دارد و گربه‌ای باهوش از بازی با اسباب‌بازی، آموزش و برقراری ارتباط دوستانه با انسان‌ها و دیگر حیوانات لذت می‌برد. توصیه می‌شود قبل از تصمیم گرفتن درباره نژاد گربه، در خصوص ویژگی‌ها و نیازهای اخلاقی آن تحقیق کنید و از کمک متخصصان حیوانات استفاده کنید. ایجاد محیطی مناسب، ارائه تغذیه و مراقبت صحیح نیز برای ایجاد رابطه‌ای موفق با گربه بسیار مهم است.

۵
از ۵
۸ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش