۰

تخفیف‌های روزانه 👈

غذاهای ممنوعه برای سگ


سگ‌ها از نخستین حیواناتی هستند که توسط انسان‌ها اهلی شدند و اکنون به‌عنوان حیوانات خانگی در کنار انسان‌ها زندگی می‌کنند. سگ‌ها به‌عنوان یکی از وفادارترین موجودات زمین شناخته می‌شوند و علاقه‌مند به صاحب‌شان هستند. آن‌ها در بسیاری از مواقع نقش مراقب را به عهده می‌گیرند.

 

اگر شما نیز به نگهداری از سگ‌ها علاقه‌مند هستید، باید اطلاعاتی درباره‌ی آموزش، تربیت و تغذیه‌ آن‌ها کسب کنید تا بتوانید به خوبی از آن‌ها مراقبت کنید و نیازهایشان را برطرف کنید. همچنین باید به رژیم غذایی آن‌ها توجه کنید و از ارائه‌ غذاهای ممنوعه خودداری کنید تا سلامتی و طول عمر آن‌ها را حفظ کنید. در ادامه، قصد داریم شما را با لیستی از غذاهای ممنوعه سگ آشنا کنیم  تا توجه و دقت بیشتری به رژیم غذایی آن‌ها داشته باشید و بتوانید موجبات سلامتی و طول عمرشان را فراهم کنید. با ما همراه باشید:

 

 تنباکو و سیگار و قلیان:


داشتن نیکوتین و دخانیات، می‌تواند برای سگ‌ها بسیار خطرناک باشد. نیکوتین ماده شیمیایی موجود در تنباکو و محصولات دخانی است که برای انسان‌ها و حیوانات مضر است. اگر سگ‌ها به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم با نیکوتین در تماس باشند، می‌تواند منجر به مسمومیت و مشکلات جدی سلامتی شود.

 


 

شکلات:


شکلات حاوی ماده شیمیایی تئوبرومین است که برای سگ‌ها بسیار مضر و خطرناک است. مصرف شکلات می‌تواند باعث مسمومیت، افزایش ضربان قلب، آسیب به سیستم عصبی، قلب، کلیه و روده‌های سگ‌ها شود. چربی و قند موجود در شکلات نیز می‌تواند به تهوع، اسهال، آسیب به پانکراس و حتی بیهوشی و مرگ در سگ‌ها منجر شود. لذا به‌هیچ‌وجه نباید اجازه دهید سگ‌ها شکلات مصرف کنند زیرا این ماده می‌تواند به سلامتی آن‌ها آسیب جدی برساند.

 

پیاز و سیر:


پیاز و سیر، عطر‌و‌طعم خوبی به غذاها می‌دهند اما برای سگ‌ها سمی و خطرناک هستند. سولفات‌ گوگرد موجود در پیاز و سیر، می‌تواند به گلبول‌های قرمز سگ آسیب بزند و باعث کم‌خونی، ناراحتی معده و روده و مشکلات دیگر شود. بهتر است از ارائه این مواد به سگ‌ها خودداری کرده و از تهیه غذاهایی که شامل: پیاز یا سیر هستند، برای سگ‌ها پرهیز کنید و به‌جای آن‌ها از غذاهای ایمن و مناسب استفاده کنید. در صورت بروز هرگونه علائم ناراحتی پس از مصرف این مواد، به متخصص حیوانات مراجعه کنید.

 

 

سیب‌زمینی سبز:


 سیب‌زمینی که  سبز شده‌باشد، حاوی سم سولانین است و باعث تهوع و مشکلات گوارشی در سگ می‌شود.

 

گوجه‌فرنگی:


گوجه‌فرنگی رسیده و به مقدار کم، عموماً برای سگ‌ها بی‌خطر است و می‌تواند به‌عنوان ماده غذایی ایمن به تغذیه‌ آن‌ها اضافه شود اما گوجه‌فرنگی نارس، حاوی ماده اتروپین است که ماده‌ای سمی است و برای سگ‌ها خطرناک می‌باشد. مصرف گوجه‌فرنگی نارس می‌تواند باعث مسمومیت، استفراغ و اسهال در سگ‌ها شود و بهداشت آن‌ها را تهدید کند.


 انواع غذا و گوشت خام:


استفاده از گوشت خام برای سگ‌ها، می‌تواند خطرات جدی ازجمله حمل‌کننده‌های باکتری مختلف مانند: سالمونلا و انگل‌ها، به همراه داشته باشد. این باکتری‌ها و انگل‌ها می‌توانند مسبب اسهال، استفراغ و مشکلات دیگر گوارشی در سگ‌ها شوند.

 


میوه‌های مضر و ممنوع:


آووکادو:

آووکادو یکی از میوه‌های مفید و با خواص غذایی برای انسان‌ها است و غنی از ویتامین‌ها و مواد مغذی می‌باشد اما برای سگ‌ها، آووکادو می‌تواند مضر باشد. دلیل این امر وجود ماده‌ای سمی به نام پرشین در آووکادو است که برای سگ‌ها سمی و خطرناک است.


انگور، انجیر و آلبالو:


از میوه‌های مضر برای سگ‌ها هستند و به کلیه آن‌ها آسیب می‌رسانند.


مرکبات:


بعضی از سگ‌ها به مرکبات نیز حساسیت دارند و مصرف این نوع میوه‌ها می‌تواند علائم ناراحتی و حساسیت در آن‌ها ایجاد کند. قبل از ارائه مرکبات به سگ‌ها، بهتر است با دامپزشک مشورت کنید تا مطمئن شوید که مصرف آن برای سگ‌ها ایمن است و باعث ایجاد مشکلات نمی‌شود. همچنین، هنگام مصرف هرگونه میوه برای سگ‌ها، باید به هسته‌ها توجه کرد و آن‌ها را به‌صورت کامل از میوه جدا کرد.

 


آجیل و مغز‌ها:


آجیل و مغز‌ها به دلیل دارا بودن روغن و چربی زیاد، ممکن است برای سگ‌ها مضر باشند. مصرف زیاد این‌گونه تنقلات، می‌تواند به اسهال و استفراغ در سگ‌ها منجر شود. علاوه بر این، شوری و نمکی بودن آجیل و مغز‌ها می‌تواند باعث التهاب لوزالمعده سگ‌ها شود و در مواقع شدید‌تر منجر به تب و تشنج در حیوان‌ها شود. بنابراین، بهتر است از ارائه آجیل و مغز‌های شور به سگ‌ها خودداری کنید و به‌عنوان جایگزین، از مواد غذایی سالم و مناسب برای سگ‌ها استفاده کنید.


آب‌نبات و آدامس:


زایلیتول شیرین‌کننده‌ای مصنوعی است که برای انسان‌ها ممکن است ایمن باشد اما برای سگ‌ها مضر است. مصرف زایلیتول می‌تواند باعث افت میزان قند خون در سگ شود که این وضعیت خطرناک می‌باشد.


شیر و بستنی:


برخی از سگ‌ها ممکن است توانایی هضم و پردازش لاکتوز موجود در محصولات لبنی مانند: شیر و بستنی را نداشته باشند. لاکتوز  شکر موجود در شیر است و  درنتیجه، اگر سگ‌ها با لاکتوز موجود در محصولات لبنی مانند شیر یا بستنی مواجه شوند، ممکن است دچار مشکلات گوارشی شوند. مصرف لاکتوز ممکن است به اسهال، استفراغ و ناراحتی معده در سگ‌ها منجر شود.


قهوه و چای :


قهوه و چای به دلیل کافئین موجود در آن‌ها، برای سگ‌ها مضر است و موجب مسمومیتشان می‌گردد.


کشمش و شیرینی کشمشی:


کشمش و تنقلاتی که حاوی کشمش هستند، برای سگ‌ها مضر و خطرناک می‌باشند و مصرف آن‌ها می‌تواند به مسمومیت آن‌ها منجر شود.این وضعیت می‌تواند به مشکلات گوارشی شدید مانند: اسهال و استفراغ در سگ‌ها منجر شود. همچنین، اگر شدت مسمومیت زیاد باشد، ممکن است به کلیه‌ها آسیب بزند و نارسایی کلیوی ایجاد کند که این وضعیت جدی و خطرناکی برای سلامت سگ‌هاست.
 

استخوان جویده نشده:

 

اغلب سگ‌ها عاشق استخوان هستند و از جویدن آن‌ها لذت می‌برند اما باید مراقب باشیم که سگ‌ها استخوان‌ها را جویده نشده نخورند زیرا می‌تواند خطرناک باشد. اگر سگ استخوان را بدون جویدن، ببلعد، ممکن است احتمال خفگی وجود داشته باشد. استخوان‌ها می‌توانند ترک‌ها یا تیزی‌هایی داشته باشند که به دستگاه گوارش سگ آسیب بزنند و باعث سوراخ شدن معده و روده حیوان شوند.
 
الکل:


اثرات منفی الکل و نوشیدنی‌های الکلی بر روی سگ‌ها، بیشتر و شدیدتر از انسان‌ها می‌باشد و معمولاً منجر به استفراغ، اسهال، مشکلات تنفسی، کما و مرگ شود.


مخمر و خمیر نان:


سگ‌ها می‌توانند مقدار کمی نان بخورند اما بهتر است از خمیر نان برای آن‌ها استفاده نکنیم. خمیر نان حاوی مخمر است که می‌تواند به دستگاه گوارش سگ آسیب بزند و مشکلات گوارشی مانند: ورم معده و نفخ را به همراه داشته باشد.

 


دارو، مکمل و مولتی‌ویتامین‌های انسانی:


به‌هیچ‌عنوان داروها و مکمل‌های انسانی برای سگ‌ها استفاده نکنید زیرا مواد و غلظت تشکیل‌دهنده ویتامین‌ها و داروهای انسانی با ویتامین‌ها و داروهایی که برای حیوانات ساخته می‌شوند، متفاوت است. این داروها و مکمل‌ها برای سگ‌ها خطرناک و سمی بوده و می‌تواند برای آن‌ها مسمومیت ایجاد کند. به‌جای آن، از محصولات ویژه‌ حیوانات استفاده کنید که به‌طور خاص برای نیازهای سگ‌ها طراحی شده‌اند. همچنین، در صورت نیاز به هرگونه درمان یا مکمل برای سگ‌ها، بهتر است همیشه با ویترینر یا متخصص حیوانات مشورت کنید تا داروها و مکمل‌های مناسب و ایمن برای نیازهای خاص سگ‌ها تجویز شوند و بهداشت و سلامت آن‌ها حفظ شود. مراقبت و توجه به سلامت سگ‌ها، به آن‌ها کمک می‌کند تا به‌عنوان همراهان وفادار و سالم، بهترین زندگی را داشته باشند.

 

تخم‌مرغ خام:


برای سلامتی سگ‌ها، توصیه می‌شود از مصرف تخم‌مرغ خام خودداری کنید. آویدین موجود در تخم‌مرغ خام، می‌تواند باعث کاهش جذب بیوتین شود و مشکلات پوستی و ریزش مو را در سگ‌ها ایجاد نماید. همچنین، مواد غذایی خام دارای ریسک ابتلا به باکتری سالمونلا هستند که ممکن است باعث اسهال و استفراغ در سگ‌ها شوند.

 

 

 

 

 

 

 

۵
از ۵
۱۰ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش