۰

تخفیف‌های روزانه 👈

معرفی سگ بولداگ


سگ بولداگ یکی از پرطرفدارترین و شناخته‌شده‌ترین نژادهای سگ در جهان است. تاریخچه این نژاد نشان می‌دهد که بولداگ‌های امروزی، که به‌عنوان انگلیش بولداگ نیز شناخته می‌شوند، تفاوت‌های مهمی با نسل‌‌های اولیه‌شان یا ماستیف‌ها دارند.

 

با وجود این تغییرات، بولداگ‌های امروزی خصوصیت‌های بی‌نظیری دارند. آن‌ها خون گرم، دلسوز، مهربان، هوشمند، بازیگوش، بامحبت و وفادار هستند و دارای قدرت بدنی و شجاعت‌ بالایی می‌باشند. به همین دلیل، این سگ‌ها به خاطر رفتارهای مؤثرشان و توانایی برقراری ارتباط با انسان‌ها، به‌ویژه کودکان، محبوب و شناخته‌شده هستند.


تاریخچه سگ بولداگ:


نژاد سگ بولداگ، یکی از محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین نژادهای سگ در جهان است. اصل این نژاد از جزایر انگلستان گرفته می‌شود. واژه "BULL" به معنای گاو نر است. در گذشته، از این نژاد برای مبارزات گاوبازی استفاده می‌شد. به همین دلیل این نژاد با نام "Bulldog"، به جهان معرفی شد.


در گذشته، مسابقات ورزشی بسیار بی‌رحمانه‌ای با حضور گاوهای نر وحشی و بولداگ‌های آموزش‌دیده برگزار می‌شد. در این مسابقات، سگ‌ها با گاوها به مبارزه می‌پرداختند و این نبرد تا پایین آوردن بینی گاوها، یا کشیدن گوش‌های سگ‌ها و شکست هر کدام، ادامه پیدا می‌کرد.مسابقاتی که بسیار خشن بود و به‌ندرت سگ‌ها در آن پیروز می‌شدند. تنها سگ‌هایی که از فک‌های قوی، پهن و با پوزه‌های کوتاه برخوردار بودند، می‌توانستند در این مسابقات باقی بمانند و بولداگ‌ها تمام این خصوصیات را داشتند. این ویژگی‌ها نژاد بولداگ را در میان سایر نژادها منحصربه‌فرد کرد.


با اجرای قانونی به نام "جلوگیری از ظلم به حیوانات" در سال ۱۸۳۵، این مسابقات وحشیانه متوقف شدند و از آن زمان، محبوبیت بولداگ‌ها به‌عنوان حیوانات خانگی افزایش یافت. این نژاد با تلاش‌ و زحمات گروه‌های حمایت از حیوانات، حفظ شد و به‌تدریج به زندگی با افراد جامعه تطبیق یافت.

 


انواع سگ بولداگ:


با گذشت زمان و افزایش محبوبیت نژاد سگ بولداگ، نژادهای متعددی به‌منظور اصلاح نژاد، به خانواده این حیوان اضافه شدند که در پنج دسته بولداگ انگلیسی یا انگلیش بولداگ، بولداگ اسپانیایی یا اسپانیش بولداگ، بولداگ برزیلی، فرنچ بولداگ و سرانو بولداگ قرار می‌گیرند. از بین این نژادها ا، بولداگ انگلیسی و بریتانیایی از محبوبیت و استقبال بیشتری مواجه شدند، در‌حالی‌که بولداگ‌های آمریکایی و فرانسوی در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند.


هر یک از این نژادها، ویژگی‌های ظاهری و رفتاری متفاوتی دارند. به‌عنوان‌مثال: نژاد فرانسوی دارای گوش‌هایی کشیده‌تر و بلندتر است و به‌طورکلی نسبت به سایر نژادها، کوتاه‌تر به نظر می‌رسد. از طرف دیگر، نژاد آمریکایی نسبت به سایر نژادها قدبلندتر است و جثه‌ای بزرگ‌تر دارد.


در این مقاله، انواع مختلف نژاد سگ پیتبول نیز بررسی شده است که در ادامه به شرح آن خواهیم پرداخت:


بولداگ انگلیسی:


- قد این نوع نژاد بین 31-40 سانتی‌متر می‌باشد.


- وزن نرها بین 24-25 کیلوگرم و ماده‌ها بین 22-23 کیلوگرم می‌باشد.


- عمر مفید این نژاد، ۸ سال می‌باشد.


بولداگ آمریکایی:


- قد این نوع نژاد در نرها 55-70 سانتی‌متر و در ماده‌ها 52-65 سانتی‌متر می‌باشد.


- وزن نرها بین 32-54 کیلوگرم و ماده‌ها 27-45 کیلوگرم می‌باشد.


- عمر مفید یا امید به زندگی در نژاد آمریکایی، ۱۶ سال می‌باشد.

 


بولداگ فرانسوی:


- قد این نوع نژاد در حدود 30 سانتی‌متر می‌باشد.


- وزن نرها بین 9-10 کیلوگرم و ماده‌ها بین 10-13 کیلوگرم است.


- امید به زندگی در نژاد فرانسوی، بین ۱۰-۱۲ سال می‌باشد.


بولداگ استرالیایی:


- قد این نوع نژاد در نرها بین 46-51 سانتی‌متر و در ماده‌ها بین 44-48 سانتی‌متر می‌باشد.


- وزن نرها بین 28-35 کیلوگرم و ماده‌ها بین 23-28 کیلوگرم است.


- امید به زندگی در نژاد استرالیایی، بین ۱۰-۱۲ سال می‌باشد.


ویژگی‌های ظاهری سگ بولداگ انگلیسی:


سگ بولداگ با خصوصیات ظاهری منحصربه‌فردش، جذابیت بالایی دارد. این ویژگی‌ها شامل: شکل خاص سر و پوزه، پوست نرم، لکه‌ها یا خال‌های مختلف، بدن عضلانی، دم کوتاه و فِر خورده و ابروهای خزدار می‌باشد. این ویژگی‌ها باعث تمایز و محبوبیت این نژاد در بین علاقه‌مندان به سگ‌ها شده است.


پوشش بدنی:


این سگ‌ها دارای موهای پیچ‌و‌تاب‌خورده یا بلند نیستند، بلکه موهایی کوتاه و براق دارند که از ویژگی‌های ظاهری سگ‌های این نژاد به شمار می‌آید و جذابیت خاصی به آن‌ها می‌بخشد. همچنین، در پوست این سگ‌ها به‌ویژه در ناحیه صورت، چین‌های متعددی مشاهده می‌شود. این ویژگی‌ها به‌طورکلی ظاهری متفاوت به بولداگ‌های انگلیسی می‌دهد و به علاوه، آن‌ها را از بیماری‌های پوستی نیز در امان نگه می‌دارد.

 


رنگ‌بندی:


رنگ پوشش بدنی این نوع نژاد، می‌تواند به دو صورت، ترکیبی از دو رنگ یا تک‌رنگ باشد.  بولداگ‌های انگلیسی در رنگ‌هایی ازجمله: آهویی، قرمز، سفید، سفید و قرمز، مشکی و قرمز و ...، مشاهده شده‌اند. با‌این‌حال، تمام نژادهای اصیل بولداگ، دارای ترکیبی از این رنگ‌ها در پوست و مویشان هستند که به تنوع و زیبایی ظاهری آن‌ها افزوده است.


قد و وزن:


حالت بدنی این سگ‌ها بسیار حجیم و جمع‌و‌جور است و این فرم بدنی ویژه، به صورت چشم‌نوازی تأثیرگذار است. اندازه قد این نژاد در محدوده بین 31-40 سانتی‌متر قرار دارد و وزن آن‌ها بسته به جنسیت (ماده یا نر) متفاوت است. به‌طورکلی، حداقل وزن استاندارد برای بولداگ ماده بین 22-23 کیلوگرم و برای بولداگ نر بین 24-25 کیلوگرم است. این ابعاد فیزیکی جذابیت و زیبایی منحصر‌به‌فردی را به بولداگ‌های انگلیسی بخشیده است.


نحوه راه رفتن:


سگ بولداگ انگلیسی بر اساس فرم بدن خاصش، برای قدم‌ برداشتن دارای شیوه‌ای اردک‌وار و منحصربه‌فرد است. این نژاد، سر و بالاتنه بزرگی دارند و در مقابل، پاهایی کوتاه و عضلانی دارند که مجبور به تحمل وزن قابل‌توجه بدنشان هستند.


از‌این‌رو، انتظار نمی‌رود که این نوع سگ‌ها در هنگام دویدن‌ سریع و چابک باشند. همچنین راه رفتن سگ بولداگ انگلیسی به‌گونه‌ای است که بیننده احساس می‌کند که این سگ پاهایش را روی زمین می‌کشد. به‌علاوه، قدم‌های سنگین و کند این نژاد، باعث ایجاد عزت‌نفس بالا و ظاهری قلدر مانند در او می‌شود.


خصوصیات کلی سگ‌های بولداگ:

یکی از ویژگی‌های بارز بولداگ‌ها این است که ظاهری ترسناک دارند اما طبع اجتماعی و مهربانی دارند. به همین دلیل، سگ‌های بولداگ به‌عنوان سگ‌های نگهبان شناخته نمی‌شوند. خصوصیات باطنی این نژاد شامل: خوش‌اخلاقی، اندکی تنبلی، اقتدار، صلح‌طلبی، مهربانی و اجتماعی بودن می‌گردد و ویژگی‌های منفی اخلاقی مانند: پارس‌کردن زیاد و گازگرفتن، کمتر در این نوع سگ‌ها دیده می‌شود. مهم‌ترین خصوصیات سگ‌های نژاد بولداگ، به شرح زیر می‌باشند:

 


سگ بولداگ و صاحبان تازه‌کار:


یکی از ویژگی‌های اخلاقی سگ‌های نژاد بولداگ، لجبازی آن‌ها است. به همین دلیل، افرادی که به‌تازگی وارد دنیای نگهداری از این نوع سگ‌ها شده‌اند و تجربه قبلی ندارند، ممکن است در مراحل آموزش و تربیت آن‌ها با چالش‌هایی مواجه شوند. به همین جهت، افراد تازه‌کار و صاحبانی که برای اولین بار تصمیم به نگهداری از این نژاد گرفته‌اند، نیاز دارند که در مرحله نخست اطلاعات کاملی را در خصوص نگهداری از حیوان خانگی، به‌ویژه در دوره تولگی و سنین نزدیک به آن، کسب کنند. سپس می‌توانند مسئولیت نگهداری از این نوع سگ‌ها را به عهده بگیرند.


تحمل تنهایی سگ بولداگ:


سگ‌های نژاد بولداگ به‌طور مشخص اجتماعی هستند و از برقراری ارتباط با صاحبانشان لذت می‌برند. آن‌ها علاقه دارند در مشارکت‌های دسته‌جمعی و بازی‌های خانوادگی شرکت کنند. از طرفی، تنهایی برای این نژاد مشکلاتی مانند: رفتارهای ناپسند یا اضطراب جدایی را به همراه می‌آورد. درصورتی‌که سگ بولداگ با آموزشی صحیح، تنها گذاشته شود، کمتر به مشکلی در این زمینه برخورد خواهد کرد. بنابراین، اگر آموزش مناسبی به آن‌ها داده شود، سگ‌های نژاد بولداگ در معرض مشکلات روحی و روانی یا بیماری‌ها قرار نمی‌گیرند. در هنگام آموزش این نژاد، به نکاتی مانند: بازی با اسباب‌بازی‌ها و فرصت‌های تغذیه نیز توجه کنید.


سازگاری سگ بولداگ با زندگی آپارتمانی:


یکی از ویژگی‌های سگ نژاد بولداگ، شناخته شدن به‌عنوان سگ خانوادگی است. به همین دلیل، نگهداری از این نوع سگ در داخل خانه بسیار آسان و مقرون‌به‌صرفه می‌باشد و نباید آن‌ها را به مدت طولانی در محیط‌های بیرونی رها کرد. سگ‌های بولداگ قادر به زندگی در آپارتمان‌های کوچک تا خانه‌های ویلایی بزرگ هستند. این نوع سگ‌ها عموماً ی ساکت و بی‌سر‌و‌صدا هستند و به‌ندرت پارس می‌کنند. همچنین، تنبلی نیز از ویژگی‌های این نژاد است که غالباً در گوشه‌ای از منزل می‌خوابند و نسبت به سایر نژادها تحرک کمتر ی دارند. به همین دلیل، سگ‌های نژاد بولداگ به‌عنوان حیواناتی با انرژی پایین شناخته می‌شوند که به‌آسانی با سبک زندگی آپارتمانی سازگاری دارند.


سازگاری با غریبه‌ها و دیگر حیوانات:


سگ‌های نژاد بولداگ با افراد خانواده رفتار دوگانه‌ای دارند و رفتار آن‌ها به اطرافیان و شرایط وابسته است. اگر آزار نبینند، رفتار نامناسبی نشان نمی‌دهند و با افراد خانواده و حیوانات غریبه، مهربان و دوستانه رفتار می‌کنند. این سگ‌ها به کودکان علاقه‌مند بوده و با آن‌ها به خوبی رفتار می‌کنند. برخی مواقع ممکن است با هم‌جنس‌هایشان درگیر شوند که این به نحوه آموزش و رفتار با سگ‌های دیگر بستگی دارد.

 


سطح انرژی:


سگ‌های نژاد بولداگ به گروه سگ‌های کم تحرک و تنبل تعلق دارند. آناتومی سر آن‌ها دارای پوزه‌ای کوتاه است و دستگاه تنفسی‌شان به سبب این ساختار، آسیب پذیرتر است. بنابراین، تغییرات دما و فعالیت شدید، می‌تواند باعث مشکلات تنفسی در آن‌ها شود. به همین دلیل، سگ‌های نژاد بولداگ بیشتر در حالت استراحت قرار دارند و تحرک کمتری دارند. با‌این‌حال، برای جلوگیری از اضافه وزن بولداگ‌ها، توصیه می‌شود که روزانه حداقل بین 15-40 دقیقه پیاده‌روی داشته باشند.


نگهداری از نژاد بولداگ انگلیسی چگونه است؟


نگهداری از سگ بولداگ انگلیسی یا انگلیش بولداگ، نیازمند توجه به نکات ویژه‌ای است. به دلیل تنبلی طبیعی این نژاد، بهترین محل برای نگهداری آن‌ها خانه است و نقش نگهبانی مناسبشان نیست. سیستم مناسب سرمایشی و گرمایشی در خانه و توجه به کنترل دما برای جلوگیری از گرمازدگی ضروری است. آموزش‌پذیری این نژاد در سنین پایین بیشتر است و با کمک مربی حرفه‌ای تربیت بهتری خواهند داشت. از تشویق مثبت در آموزش استفاده کنید تا ارتباط مثبت با سگ برقرار شود و نگهداری مناسب و تربیت صحیح انجام شود.


نکات مهم درباره غذای نژاد بولداگ:


سگ بولداگ به دلیل تنبلی طبیعی، سوخت مصرفی بدنش را سریعاً مصرف نمی‌کند و به همین دلیل، تغذیه مناسب برای این نژاد دارای اهمیت بسیاری  است. در‌صورتی‌که تغذیه به‌درستی مدیریت نشود، اضافه‌وزن و مشکلات بهداشتی مختلف ازجمله: بیماری‌های مرتبط با فشار به نخاع و ستون مهره‌ها ممکن است رخ دهد. بهتر است تعداد و میزان وعده‌های غذایی سگ بولداگ را با دقت زیر نظر داشته باشیم. استفاده از غذاهای خشک با برند معتبر، می‌تواند به کنترل وزن و تأمین تغذیه متوازن برای این نژاد کمک کند. به‌خصوص در سنین پایین، تعداد وعده‌های غذایی بیشتر و مقدار آن باید به نیازهای جسمانی سگ تنظیم شود.

 


قیمت سگ بولداگ:


بازار خرید‌و‌فروش حیوانات خانگی می‌تواند مکان مناسبی برای اطلاع از قیمت‌های مختلف انواع سگ‌های نژاد بولداگ باشد. قیمت تقریبی این نژادها در بازار حیوانات خانگی معمولاً در محدوده ۸-۱۰ میلیون تومان قرار دارد. این مبلغ ممکن است با توجه به محل و نحوه پرورش، بالاتر یا پایین‌تر شود. سگ‌های بولداگ وارداتی که توسط پرورش‌دهندگان داخلی به بازار عرضه می‌شوند، ممکن است قیمت بالاتری داشته باشند. همچنین، در خصوص قیمت این حیوانات، میزان خلوص نژاد نیز تأثیر مهمی بر روی قیمت نهایی دارد.


سخن آخر:


سگ‌های بولداگ به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین نژادهای سگ در سطح جهان شناخته می‌شوند و امروزه با نام انگلیش بولداگ شناخته می‌شوند. این حیوانات دارای ویژگی‌های وفاداری، هوش، مهربانی، خلاقیت و صلح‌جویی هستند که به همین دلیل در میان انسان‌ها و به‌ویژه کودکان، محبوبیت بالایی دارند.


این نژاد شامل: نمایندگانی همچون بولداگ انگلیسی، بولداگ اسپانیایی، بولداگ آمریکایی، بولداگ برزیلی و بولداگ فرانسوی می‌شود، که هر یک دارای خصوصیات ظاهری و رفتاری متفاوتی هستند. در نگهداری از این سگ‌ها، مشکلات چندانی به‌وجود نمی‌آید و تنها توجه به تغذیه مناسب آن‌ها برای جلوگیری از اضافه‌وزن ضروری است.

 

 

 

 

 

 

 

۵
از ۵
۱۱ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش