۰

تخفیف‌های روزانه 👈

درمان شوره و خشکی پوست در سگ ها


سگ‌ها، همانند انسان‌ها ممکن است به خشکی و شوره پوست مبتلا شوند. با توجه به نوع پوستی که دارند و همچنین موهای بلندشان، این مشکل ممکن است برای آن‌ها جدی‌تر از انسان‌ها باشد.


علائم شوره پوست در سگ‌ها:


زمانی که سلول‌های تولید چربی در پوست، به دلایلی چربی بیش‌از‌حد تولید می‌کنند، موجب شل شدن سطوح خارجی پوست و افزایش غیرطبیعی تعداد سلول‌ها  می‌شوند. این وضعیت باعث پدید آمدن شوره در پوست می‌شود. ظهور تکه‌های کوچکی از غبار روی پوست یا دیدن آن‌ها روی مبلمان یا لباس حیوان، می‌تواند از نشانه‌های وجود شوره در پوست باشد. با توجه به شدت شوره، ممکن است علائم دیگری مانند: پوسته‌های نامنظم یا خراش‌های پراکنده نیز روی پوست حیوان ظاهر شود.

 


پیشگیری:


یکی از شایع‌ترین علل شوره در پوست سگ‌ها، رژیم غذایی نامناسب است. رژیم غذایی مناسب باید دارای مواد مغذی باکیفیت باشد که شامل: انواع پروتئین‌ها، اسیدهای چرب ضروری (امگا 3 و امگا 6) باشد. حیوان خانگی شما در حدود ۳۰٪ از پروتئین را برای تغذیه پوست استفاده می‌کند، بنابراین تأمین پروتئین باکیفیت و قابل‌هضم اهمیت فراوانی دارد. وجود ویتامین‌ها، به‌ویژه ویتامین آ، در رژیم غذایی سگ شما مهم است زیرا به تنظیم رشد سلول‌های پوستی کمک می‌کند.


بروز شوره در سگ‌ها می‌تواند ناشی از محیط‌زیست آن‌ها نیز باشد. ریختن مو به‌صورت فصلی برای بسیاری از نژادهای سگ طبیعی است اما اگر محیط زندگی آن‌ها بسیار گرم یا سرد باشد، می‌تواند واکنش‌های پوستی ناخواسته‌ای ایجاد کند که می‌تواند به اختلال در چربی پوست منجر شود. همچنین، بروز شوره می‌تواند به دلیل حضور انگل در پوست سگ‌ها باشد. در این حالت، انگل‌ها می‌توانند با تولید گاز یا ایجاد خارش، به پوست آسیب برسانند و باعث ترک و شوره شوند.

 


درمان:


اولین قدم، تشخیص منشأ مشکل است. هر گاه متوجه علائم غیرطبیعی مانند: خاراندن و دیگر علائم پوستی در حیوان خانگی شدید، ضروری است تا با دامپزشک صحبت کنید. اگرچه بروز شوره و خشکی پوست در سگ ها شایع است اما بهتر است از عدم وجود مشکلات دیگر مانند درماتیت آتوپیک در بدو ظهور اطمینان حاصل نمایید. شما همچنین می‌توانید با اقدامات زیر این بیماری را تحت کنترل درآورید:


•    حفظ دمای مناسب محیط زندگی


•    تأمین غذای مغزی و باکیفیت


•    استفاده از شامپوی مناسب (توجه نمایید، پوست انسان اسیدی‌تر است. استفاده از شامپوهای انسانی می‌تواند به پوست سگ شما آسیب برساند.)


•    استفاده از مکمل‌های غذایی حاوی روغن ماهی

 

 

۵
از ۵
۱۰ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش