۰

تخفیف‌های روزانه 👈

شخصیت گربه‌های راشن بلو


گربه‌های راشن بلو با رنگ و پوشش بدنی خاص، از زیباترین نمایندگان گربه‌های مو کوتاه در جهان به شمار می‌آیند. شخصیت منحصربه‌فرد این گربه‌ها باعث شده تا افرادی که در محیط‌های کوچک زندگی می‌کنند و قادر به نگهداری از گربه‌های پرسروصدا مانند گربه‌های سیامی نیستند، به آن‌ها روی‌آورند.


گربه‌های راشن بلو تمایل زیادی به جلب‌توجه دارند و از توجه و احترام صاحبانشان لذت می‌برند. آن‌ها به‌طورمعمول نیاز دارند همیشه مرکز توجه و نوازش‌های صاحبشان باشند و حتی می‌توان گفت که عدم توجه به آن‌ها، باعث افسردگی یا ناراحتی آن‌ها می‌شود. این گربه‌ها دارای طبعی مغرور می‌باشند، بنابراین بهتر است وقتی‌که در حال بازی هستند، بیشترین توجه را به آن‌ها اختصاص دهید تا به خوبی به خودشان بپردازند.


برای شناخت بهتر شخصیت گربه‌های راشن بلو، می‌توانید اطلاعات بیشتری را از توضیحات ارائه‌شده در این مطلب  یا منابع دیگر مرتبط با این موضوع مراجعه کنید تا برای سؤال‌هایتان پاسخ دقیق‌تری بیابید. با ما همراه باشید:

 


شخصیت گربه‌های راشن بلو:


پرورش‌دهندگان و علاقه‌مندان به گربه‌های راشن بلو اغلب این گربه‌ها را به‌عنوان حیواناتی آرام، مطیع و خجالتی می‌شناسند. البته مهم است به این نکته توجه شود که این گربه‌ها علاقه زیادی به بازی کردن دارند و به‌طورمعمول در مواقع تنهایی و همچنین در مکان‌های جدید و هنگام مواجهه با افراد جدید خجالتی‌تر می‌شوند. آن‌ها به ارتفاع علاقه دارند و ممکن است زمانی که گم می‌شوند، بالای درب‌ها، یخچال یا کابینت‌ها پیدا شوند.


گرچه این گربه‌ها مهمانان را ترجیح نمی‌دهند اما نسبت به صاحبانشان بسیار احترام می‌گذارند و با عشق، محبتشان را به آن‌ها نشان می‌دهند. آن‌ها صداهای ریز و زیبایی تولید می‌کنند و با سایر اعضای خانواده نیز ارتباطات خوبی برقرار می‌نمایند. گربه‌های این نژاد بسیار حساس هستند، به‌گونه‌ای که نادیده گرفته شدن و کمبود توجه و محبت می‌تواند باعث ناراحتی و افسردگی آن‌ها گردد.


نکات رفتاری مهم گربه‌های نژاد راشن  بلو:

 

گربه‌های این نژاد حتی به تغییرات کوچک در محیطشان حساسیت نشان می‌دهند و ترجیح آن‌ها بر این است که همه‌چیز پایدار و پیش‌بینی پذیر باشد. آن‌ها ممکن است حتی با تغییرات کوچکی مثل جابجایی میز شام، افسرده شده و به گوشه‌ای پناه ببرند. همچنین، این گربه‌ها نسبت به بهداشتشان بسیار حساس هستند و حتی اگر جعبه‌ خاکشان کمی کثیف باشد، احتمالاً وارد آن نخواهند شد. بنابراین، توصیه می‌شود که به‌منظور جلوگیری از مشکلات خرابکاری،  به‌طور منظم جعبه خاک گربه را بررسی و تمیز کنید.

 


بیماری‌های احتمالی گربه‌های راشن بلو:


1. مشکلات مربوط به اضافه‌وزن


2. آتروفی پیش‌رونده شبکیه که ذره‌ذره بینایی را ضعیف و درنهایت منجر به کوری می‌شود.


3. سنگ کلیه و عفونت ادراری


4. پلی کیستیک کلیه که ارثی می‌باشد و باعث انسداد کیستیک کلیه و عفونت ادراری خواهد شد.


5. پریودنتال که مربوط به دندان‌ها می‌شود و باید دندان‌های گربه هرروز مسواک زده شود.

 

ویژگی‌های مهم ظاهری گربه راشن بلو:


• قد گربه‌های راشن بلو بین 35 تا 45 سانتی‌متر متغیر است.


• وزن معمولی آن‌ها بین 3.5 تا 7 کیلوگرم متغیر است. مهم است وزن این گربه‌ها تحت کنترل باشد.


• پوشش بدن گربه‌های راشن بلو به رنگ آبی‌ نقره‌ای است، با لایه اول به رنگ آبی روشن و لایه دوم نقره‌ای، که این ویژگی‌ها باعث درخشش و زیبایی بیشتر پوشش بدنشان می‌شود.


• موها و پوشش بدن این گربه‌ها، خزه‌ای براق و متراکم دارد که آن را حجیم می‌کند و باعث می‌شود به‌اندازه‌ای بزرگ‌تر از ظاهر واقعی‌اش به نظر بیاید.


• چشم‌های گربه‌های راشن بلو پهن و گرد بارنگ سبز هستند و گوشه چشم‌ها به سمت بالا کشیده می‌شوند.

 


میزان فعالیت گربه‌های راشن بلو:


گربه‌های راشن بلو، علاوه بر آرامشی که دارند، بسیار بازیگوش هستند و به جنب‌وجوش زیاد و دنبال کردن نور علاقه زیادی دارند. از طرفی، این گربه‌ها باهوش بوده و توانایی یادگیری سریع کارها و دستورات را دارند. همچنین، در صورت گم‌شدن، این گربه‌ها معمولاً به‌جاهای تاریک و تنگ به‌خصوص بالای درب‌ها و یخچال پناه می‌برند. اگر برای اولین بار گربه را به‌عنوان حیوان خانگی در نظر دارید، پیشنهاد ما خرید گربه راشن بلو است که با  طبیعت بازیگوشش و توانایی یادگیری سریع، تجربۀ مثبتی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.


عمر گربه‌های راشن بلو:


طبق شرایط و محیط زندگی، گربه‌های راشن بلو می‌توانند از 15 تا 20 سال عمر داشته باشند. البته اگر محیطی مناسب برای زندگی فراهم‌شده باشد و تغذیه مناسبی به آن‌ها ارائه شود، ممکن است عمر بیشتری نیز داشته باشند و سال‌های طولانی‌تری را در کنار صاحبشان زندگی کنند. توجه به تغذیه مناسب، مراقبت از سلامتی و ارائه محیطی آرام و امن برای زندگی، از عوامل مهم در تعیین طول عمر بهتر این گربه‌ها می‌باشد.

 

 

۵
از ۵
۸ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش