۰

تخفیف‌های روزانه 👈

معرفی پرنده زیبای کاکادو


کاکادو، یکی از باهوش‌ترین نژادهای طوطی است که دارای جذابیت خاصی می‌باشد و در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد. این پرنده به دلیل شکل ظاهری منحصربه‌فرد، انتخاب محبوبی برای نگهداری در منازل شده است. کاکادو می‌تواند باکمی آموزش، کلمات را تلفظ کند. هرچند به‌وضوح کلمات کاسکو نیست اما در مقایسه با بسیاری از پرندگان، دارای توانایی خوبی در تلفظ و توانایی ذهنی است.


یکی از ویژگی‌های مشهور کاکادو، وجود تاجی بر روی سرش است که به‌عنوان "کاکل" شناخته می‌شود. این کاکل در وضعیت‌های مختلف، ازجمله: هیجان، ترس، عصبانیت و شادی، باز می‌شود و به‌نوعی نمایانگر احساسات پرنده می‌شود. اصالت کاکادو به استرالیا برمی‌گردد اما در طول زمان توسط تاجران به مناطق دیگر جهان نیز منتقل‌شده است. این پرنده در انواع مختلفی مانند: کاکل زرد، کاکل صورتی، کاکل سفید و کاکل نخلی دیده می‌شود. برای آموزش به کاکادو، صبر و ایجاد اعتماد مهم است. این پرنده معمولاً بعد از 4 تا 5 ماهگی آمادگی لازم برای آموزش را پیدا می‌کند. برای شروع آموزش، ایجاد ارتباط و اعتماد با پرنده ضروری است. کاکادو توسط بسیاری از افراد، به‌عنوان همدمی باهوش و مهربان برای زندگی روزمره نگهداری می‌شود. با رعایت نکاتی مانند: خرید متناسب و نگهداری مطلوب، می‌توان از این پرنده به‌عنوان همراهی وفادار و جذاب برای مدتی طولانی لذت برد.

 


نکات مهم در نگهداری از کاکادو:


شروع به نگهداری از کاکادو، نیازمند آگاهی از نکات اساسی است. اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، قفس مناسب است. به دلیل اندازه بزرگ‌تر کاکادو نسبت به پرندگانی مثل: مرغ عشق یا فنچ، باید قفسی را برای او انتخاب کنید که به او اجازه دهد به‌طور طبیعی حرکت کند. علاوه بر این، این پرنده به جنب‌وجوش زیادی نیاز دارد و انتخاب قفس مناسب، می‌تواند به او این امکان را بدهد. یکی دیگر از نکات مهم در نگهداری از کاکادو، اجازه دادن به او برای پرواز و حرکت آزادانه است. در طول روز، پرنده را داخل قفس نگه ندارید. به او اجازه دهید تا چند ساعت در خانه بیرون از قفس حرکت کند. این اقدام باعث می‌شود او انرژی‌اش را تخلیه کند و از حرکت و پرواز لذت ببرد. حتی اگر پرنده اغلب در قفس باشد، به او این امکان را بدهید تا در محیطی آزادانه زندگی کند تا از ایجاد افسردگی جلوگیری شود.


نکته مهم دیگری که باید در نظر داشته باشید، فراهم کردن محیطی آرام برای کاکادو است. اگر در منزلتان اتاقی با محیط آرام و خالی از صداهای شدید دارید، به او این فرصت را بدهید که در آنجا آزادانه حرکت کند. این محیط به او اجازه می‌دهد که بدون استرس زندگی کند. همچنین، باید به یاد داشته باشید که کاکادوها به محیط جدیدشان عادت می‌کنند. به او زمان دهید تا با شما و محیط جدیدش آشنا شود. اگر از ابتدا روی دست شما نیامد یا کلمات را به‌سرعت تکرار نکرد، نگران نباشید. صبور باشید و به‌تدریج ارتباط و اعتماد با او را برقرار کنید. ازآنجاکه کاکادوها حساس هستند، باید برای آن‌ها محیطی امن فراهم کنید. از وسایل تیز و خطرناک دوری‌کنید و از قرار دادن سیم‌های برق و پریزها در دسترس او خودداری کنید. درنهایت، برای او محل‌های مناسبی برای نشستن و تخته پرواز فراهم کنید. او نیاز دارد که در طول روز روی سطوح مناسب بمشیند و حرکت کند.


تغذیه پرنده کاکادو:


یکی از نکات مهم در نگهداری از کاکادو، تأمین تغذیه مناسب برای او است. تغذیه صحیح ازجمله عوامل حیاتی است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید، چراکه تأثیر مستقیمی بر رشد و سلامت پرنده دارد. برخی از مواد غذایی مناسب برای کاکادوها می‌توانند به رشد و سلامت او کمک کنند، درحالی‌که برخی دیگر نباید در دسترس او باشد. کاکادوها مانند بسیاری از پرندگان دیگر، به خوردن دانه‌ها و میوه‌ها علاقه دارند. برای تأمین تنوع در تغذیه کاکادو، می‌توانید از دانه‌هایی مانند ارزن و کتان یا میوه‌هایی نظیر: انگور، سیب، گلابی و هندوانه استفاده کنید. همچنین، از سبزی‌هایی همچون: کاهو، هویج، گوجه و کلم نیز می‌توانید به‌عنوان بخشی از تغذیه او استفاده نمایید.

 

آجیل‌ها تیز ازجمله مواد غذایی محبوب کاکادوها هستند اما حتماً به خاطر داشته باشید که انواع آجیل مانند: پسته، بادام، فندق و گردو باید بدون نمک و ترکیبات مضر باشند. همچنین، می‌توانید تغذیه آماده مناسب برای کاکادو را از طریق پت‌شاپ‌ها تهیه نمایید. درصورتی‌که قصد دارید از تخمه‌ها به‌عنوان تجهیزات تشویقی برای پرنده کاکادو استفاده کنید، تخم کدو یا تخم آفتابگردان می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند. همچنین، تخم‌مرغ ازجمله منابع مقوی برای این پرنده است. می‌توانید تخم‌مرغ را آب‌پز کرده و سپس خرد نمایید و به‌عنوان بخشی از تغذیه پرنده‌ ارائه دهید.

 

 

۵
از ۵
۹ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش