۰

تخفیف‌های روزانه 👈

همه چیز درباره سگ گلدن رتریور


گلدن رتریورها، به‌عنوان یکی از نژادهای سگ محبوب در سراسر جهان شناخته می‌شوند. این سگ‌ها دارای هوش فراوان، قابلیت آموزش بالا و وفاداری بی‌مثالی هستند. آن‌ها به‌راحتی می‌توانند دستورات ابتدایی و حتی ترفندهای پیچیده‌تر را یاد بگیرند. حضور گلدن رتریور در خانه، حس امنیت و آرامش را تحت هر شرایطی به شما القا می‌کند. ازلحاظ ظاهری نیز، گلدن رتریورها با پوشش زیبا و صورت مهربان، جذابیت را به خانۀ شما می‌آورند. به‌طورکلی، گلدن رتریورها برای کسانی که به دنبال حیوان خانگی باهوش، وفادار، و قابلیت نگهداری آسان هستند و افرادی که می‌خواهند حیوان خانگی داشته باشند که به آن‌ها احساس امنیت و شادابی دهد، نژادی عالی می‌باشند.


تاریخچه سگ گلدن رتریور:


گلدن رتریور نژادی قدیمی و اصیل از خارج از کشور است که برای سال‌ها به‌عنوان حیوان خانگی محبوب در سراسر جهان استفاده می‌شود. اصولاً در قرن نوزدهم در اسکاتلند تولید شده و به‌عنوان نژادی خاص و پرطرفدار معرفی شد. این سگ‌ها در ابتدا، به‌ویژه در طبقه مرفه جامعه، به‌عنوان سگ‌های نگهبان و خانگی محبوب بودند. در رویدادی تلویزیونی در اسکاتلند، لرد توییدماث، یکی از شخصیت‌های برجسته کشور، برای اولین بار با گلدن رتریور آشنا شد و به این نژاد علاقه‌مند شد. او سپس سگ گلدن رتریور را به‌عنوان حیوان خانگی انتخاب کرد و به‌این‌ترتیب، گلدن رتریور رسماً به‌عنوان نژادی مستقل شناخته شد و به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فردش، جزء نژادهای محبوب و مشهور جهان شد. از آن زمان، سگ‌های گلدن رتریور به‌عنوان حیوانات خانگی محبوب و زیبا در سراسر جهان شناخته می‌شوند.

 


انواع نژاد سگ گلدن رتریور:


گلدن رتریور نژادی است که به دلیل وفاداری، هوش فراوان و زیبایی طبیعی از محبوبیت زیادی برخوردار است. این نژاد دارای سه نوع اصلی آمریکایی، انگلیسی، و کانادایی است که هرکدام ویژگی‌های ظاهری و شخصیتی منحصر‌به‌فردی را دارند. آموزش‌ پذیری بالا و مهربانی این سگ‌ها آن‌ها را به گزینه مناسبی برای حیوان خانگی تبدیل کرده است و این نژاد به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین نژادهای سگ در جهان شناخته می‌شود.


•    سگ گلدن رتریور آمریکایی:


گلدن رتریور آمریکایی نسبت به بسیاری از نژادهای دیگر سگ‌ها قیمت مناسب‌تری دارد و می‌توان به‌راحتی سرپرستی آن‌ها را بر عهده گرفت. این نژاد دارای وفاداری بالا، هوش طبیعی و ظاهری زیبا است. همچنین، گلدن رتریور سفید نیز جزء اعضای این نژاد می‌باشد و در سال‌های اخیر و به‌ویژه در سال ۲۰۲۰ میلادی، به‌عنوان یکی از نژادهای محبوب در ایالات‌متحده و سراسر جهان شناخته شده است. اگر به دنبال حیوان خانگی باهوش، وفادار و قیمت مناسب هستید، گلدن رتریور آمریکایی گزینه‌ای عالی‌ است.


•    سگ گلدن رتریور انگلیسی:


گلدن رتریور انگلیسی، واقعاً ازنظر ظاهری تفاوت‌های جذابی با دیگر نژادهای گلدن رتریور دارد. این نژاد دارای جثه‌ای حجیم تر، موهایی بلندتر و پاهایی کوتاه‌تر نسبت به برخی دیگر از گلدن رتریورها است. رنگ زرد و طلایی برجسته‌ای که در این نژاد مشاهده می‌شود، واقعاً جذاب است. آن‌ها دارای شخصیت مهربان و وفاداری نسبت به دیگر نمونه‌های گلدن رتریور می‌باشند.


•    سگ گلدن رتریور کانادایی:


این نوع گلدن رتریور دارای قد کوتاه‌تر و وزن سبک‌تری نسبت به گلدن رتریورهای دیگر است.یکی از مزایایی که نوع کانادایی دارد این است که آن‌ها می‌توانند به‌راحتی با سبک زندگی خوب، در مکان‌های مختلف و به همراه خانواده نگهداری شوند.

 


خصوصیات سگ گلدن رتریور:

 

مشخصات و خصوصیات سگ گلدن رتریور به شرح زیر می‌باشند:


•    هوش بالا:

این نژاد دارای هوش و ذکاوت بسیار بالایی است و به‌سرعت می‌تواند دستورات و نکات آموزشی را فهمیده و اجرا کند.


•    نگهداری آسان:

از خصوصیات دیگر این نژاد می‌توان به نگهداری راحت آن در مکان‌های مختلف اشاره کرد. حتی در محیط‌های آپارتمانی نیز می‌توانید از آن‌ها نگهداری کنید.


•    سگ نگهبان:

گلدن رتریور به‌طورمعمول دوستانه و صلح‌آمیز رفتار می‌کند اما در صورت وجود خطر برای او یا صاحبش، سریعاً آن را تشخیص می‌دهد و وظیفه نگهبانی را به خوبی انجام می‌دهد.


•    طول عمر بالا:

این نژاد دارای طول عمر بالایی است و می‌تواند سال‌ها به‌عنوان دوست و همراهی وفادار خدمت کند.


•    جثه متنوع:

سگ گلدن رتریور دارای انواع مختلفی از جثه و رنگ‌ها است، به‌طوری‌که شما می‌توانید بر اساس ترجیحتان، سگی با جثه ریزتر یا درشت‌تر انتخاب کنید.


•    سازگاری با محیط:

این سگ به‌راحتی با محیط اطرافش سازگاری پیدا می‌کند و تطابق خوبی با محیط زندگی دارد.


•    ریزش کمتر موها:

در مقایسه با بسیاری از نژادهای دیگر، موهای این نژاد کمتر ریزش دارد.


•    عدم نیاز به تدارکات ویژه:

نگهداری از سگ گلدن رتریور به تدارکات خاصی نیاز ندارد و می‌توانید به‌راحتی از آن نگهداری کنید.


•    صمیمیت و ارتباط خوب با انسان‌ها:

این سگ به‌عنوان نمونه‌ای از سگ‌های صمیمی و دوست‌داشتنی شناخته می‌شوند و همیشه به محبت انسانی واکنش مثبت نشان می‌دهند.


•      مناسب برای محیط‌های سربسته:

با توجه به ریزش کم موها، این سگ برای محیط‌های سربسته نیز گزینه مناسبی است.


•    سازگاری با کودکان:

گلدن رتریور‌ها به‌طور عمومی با کودکان و خانواده‌ها سازگاری خوبی دارند و می‌توانند به‌عنوان دوستی معتبر برای کودکان عمل کنند.

 


قیمت گلدن رتریور:


قیمت توله‌‌سگ‌های گلدن رتریور، به عوامل متعددی ازجمله: مکان، نژاد والدین، شرایط سلامتی توله‌ها و ... بستگی دارد و نسبت به نمونه‌های مختلف تغییر می‌کند. قیمت توله‌‌سگ‌های گلدن رتریور، معمولاً بین ۱۰ الی ۲۰ میلیون تومان متغیر است. این میزان قیمت به عوامل مختلفی مانند: نژاد والدین، سن توله، سلامت و شرایط بازار بستگی دارد. با‌این‌حال، قیمت توله‌‌سگ‌های گلدن رتریور معمولاً نسبت به سایر نمونه‌های نژادی به‌اندازه ۵۰ درصد ارزان‌تر است. بنابراین، این نژاد به‌عنوان گزینه‌ای اقتصادی برای دوست داران سگ می‌تواند جذاب باشد.


هزینه نگهداری سگ گلدن رتریور:


یکی از سؤالات مهمی که در ذهن افرادی که به دنبال سرپرستی سگ گلدن رتریور هستند، ایجاد می‌شود، هزینه نگهداری از این نژاد سگ می‌باشد. برای نگهداری بهینه از هر نژاد سگ، نیاز به مراقبت دقیق از آن‌ها هستیم تا ازنظر جسمانی و روحی در وضعیت بهتری باقی بمانند و از بیماری‌ها و مشکلات سلامتی جلوگیری شود. در حال حاضر، هزینه نگهداری از سگ گلدن رتریور به نسبت دیگر نژادها بسیار مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی است. با تخصیص بودجه‌ای کم به‌صورت ماهانه، می‌توانید نیازهای سگ گلدن رتریور را به‌راحتی تأمین کنید.

 

این هزینه شامل: غذا، مراقبت‌های پزشکی روزمره، واکسیناسیون‌ها، مکان زندگی، اسباب‌بازی، و فعالیت‌های ورزشی می‌شود. از مزایای اصلی انتخاب سگ گلدن رتریور، می‌توان به هوش بالا و تعامل‌پذیری آن، اشاره کرد. این نژاد به‌عنوان همدمی باهوش و پراستعداد شناخته می‌شود که به‌راحتی اتفاقات را درک می‌کند و شما را سرگرم می‌کند. با انتخاب گلدن رتریور، نه تنها حیوان خانگی بلکه دوستی باهوش خواهید داشت که برای شما آرامش و سرگرمی می‌آورد.


سخن آخر:


این سگ اصیل، به‌سرعت به عضوی از خانواده شما تبدیل می‌شود و باهوش بسیار بالایش، قادر به درک هر موقعیتی می‌باشد و به بهترین شکل ممکن عمل می‌کند.

 

 

 

 

 

 

۵
از ۵
۸ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش