۰

تخفیف‌های روزانه 👈

دلایل زوزه کشیدن سگ‌ها


زوزه‌کشی سگ‌ها به نظر می‌رسد که دارای اصول و نسب مشترک با گرگ‌ها باشد و می‌تواند به ژنتیک آن‌ها مربوط شود. برخی از نژادهای سگ‌های باستانی حاوی DNA با مشخصات گرگ‌ها هستند. این موضوع ممکن است به دلایل آتاویستی از اصل و نسب وحشی‌گرگ‌ها باشد یا برای بقایای ماندگاری از زمان گرگ‌ها و فعالیت جمعی آن‌ها درگذشته باشد. پاسخ به این سؤال ممکن است ما را به درک بهتری از این‌که چرا سگ‌ها این رفتار را انجام می‌دهند، نزدیک کند.


چراغ‌راهنما برای سازماندهی و برگشت به خانه:


در طبیعت، گرگ‌ها و سگ‌های وحشی زوزه می‌کشند تا پیشاهنگان را پس از شکار به گله بازگردانند و سگ‌هایی که پشت سر می‌مانند، زوزه می‌کشند تا محل پایگاهشان را معلوم کنند. زوزه‌کشی در این شرایط به‌عنوان فانوس صوتی عمل می‌کند. سگ‌های خانگی نیز ممکن است زوزه بزنند، به‌ویژه اگر تنها مانده باشند و بخواهند عزیزانشان را به خانه دعوت کنند.


تعیین مرز و مکانیسم دفاعی:


زوزه‌کشی سگ‌ها نقش مهمی در اعلام حضور و دفاع از خانواده‌هایشان در برابر تهدیدها ایفا می‌کند. این رفتار به سایر سگ‌ها نشان می‌دهد که منطقه اشغال‌شده و برای غریبه‌ها تهدید خشونت‌آمیزی در نظر گرفته شده است. این عمل به‌عنوان مکانیسم دفاعی عمل می‌کند و امنیت سگ‌های محلی را تضمین می‌کند. همچنین در مواجهه با غریبه‌ها یا تغییرات در محیط، مثل ورود ماشینی جدید به خیابان، سگ‌ها ممکن است زوزه بزنند یا پارس کنند.

 


جلب‌توجه یا ابراز نگرانی:


زوزه‌کشی سگ‌ها نشان می‌دهد که سگ نیاز به توجه و تعامل دارد و ممکن است ازنظر عاطفی کمبود داشته باشد. صدای زوزه سگ توجه صاحبش را جلب می‌کند. اگر سگ به دنبال بازی کردن است، بهتر است با او بازی کنیم تا از زوزه‌کشی به‌عنوان راهی برای تعامل خودداری کند. به‌طورکلی، زوزه‌کشی سگ به‌منظور جلب‌توجه و تعامل است و موضوع نگران‌کننده‌ای نیست.


گاهی وقت‌ها، اگر سگ متوجه شود که شما برای مدت طولانی او را ترک می‌کنید، ممکن است با زوزه کشیدن اضطراب جدایی را نشان دهد. سگ‌هایی که اسباب‌بازی یا وسایل کافی برای سرگرمی در غیاب شما ندارند، ممکن است غمگین، تنها و افسرده شوند. بنابراین، زوزه‌کشی ممکن است به‌عنوان واکنشی به تنها ماندن سگ در غیاب صاحبش باشد. این نباید نگران‌کننده باشد و نیازمند توجه به عواطف و نیازهای سگ می‌باشد.


پاسخ به محرک‌ها و تمرین‌های آموزشی:


زوزه سگ می‌تواند پاسخی به محرک‌های محیطی باشد. محرک‌های رایج محیطی شامل: آژیر آمبولانس، پلیس یا آتش‌نشانی می‌باشند. یکی از محققان در خصوص این محرک‌ها می‌گوید: "این صداها تنها مواقعی بود که سگم با شنیدنشان زوزه می‌کشید. صدای نزدیک شدن آژیرهای دور همیشه او را وادار می‌کرد که بنشیند و زوزه بکشد. دلیل آن نامشخص است زیرا او هرگز با صدای زوزه سگ‌های دیگر زوزه نمی‌کشید. شاید صدای آژیرها باعث بیداری برخی از حافظه‌های ژنتیکی غیرفعال او می‌شود."


بسیاری از تحقیقات تأیید می‌کند که زوزه سگ زمانی رخ می‌دهد که صداهای خاصی شنیده می‌شود. اعلان‌ها و محرک‌ها می‌توانند هر چیزی مانند: موسیقی استریو در مهمانی، آهنگ‌های محبوب تلویزیونی یا صدای آلات موسیقی باشند. افرادی که از زوزه سگ‌ها لذت می‌برند حتی به نظر می‌رسد که سگ‌ها را با زوزه‌شان تشویق می‌کنند! به نظر می‌رسد یکی از دلایلی که سگ‌ها این صدا را درمی‌آورند، تجربه اجتماع یا پیوند است. چرا سگ‌ها با آژیر این صدا را درمی‌آورند؟ چرا وقتی شما از آن‌ها دور می‌شوید، سگ‌ها این صدا را درمی‌آورند؟ شاید علت این باشد که می‌خواهند به آن‌ها بپیوندید و بخشی از اجتماعشان باشید.

 


ابراز درد یا نیاز:


زوزه کشی سگ‌ها، گاهی ممکن است به‌عنوان وسیله‌ای برای ابراز دردها یا نیاز توسط آن‌ها باشد. همان‌طور که انسان‌ها وقتی آسیب یا درد می‌بینند، گریه می‌کنند تا این احساسات را بیان کنند، سگ‌ها نیز ممکن است در مواقع مشابه زوزه کشی کنند تا درد و نیازهایشان را به نمایش بگذارند. بعضی سگ‌ها این رفتار را به‌عنوان وسیله‌ای برای جلب‌توجه انجام می‌دهند. به‌عنوان‌مثال: نژادهای سگ شکاری ممکن است این رفتار را برای نشان دادن تعقیب یا دستگیری طعمه به‌کار ببرند. این رفتار می‌تواند جزء تربیت سگ‌ها درزمینه شکار و همکاری با صاحبشان باشد.


آیا سگ‌ها دوست دارند زوزه بکشند؟


برخی از نژادها بیشتر به زوزه کشیدن تمایل دارند و این رفتار در آن‌ها بیشتر رایج است. در ادامه به معرفی نژادهایی که تمایل بیشتری برای زوزه کشیدن دارند را معرفی خواهیم کرد:


- سگ‌های سرخ‌پوست بومی آمریکا و سگ‌های تامسکان
- مالاموت‌های آلاسکا
- سگ‌های اسکیمو آمریکایی
- بیگل‌ها
- گونه‌ هاوند (سیاه و قهوه‌ای، بلوتیک، ردتیک، انگلیسی، ردبون و درختی واکر)
- داش‌هاند
- روباه‌ها (آمریکایی و انگلیسی)
- سگ‌های شکاری (بلوداوند، باسست، آلاسکا و سیبری)


سخن آخر:


زوزه کشیدن سگ‌ها نه تنها در موقعیت‌ها و شرایط مختلف معنای متفاوتی دارد بلکه همچنین وابسته به شخصیت و تجربیات هر سگ نیز متغیر است. هر سگ ممکن است از زوزه کشیدن در واکنش به موقعیت‌ها و احساسات مختلفی استفاده کند. بنابراین، در تفسیر رفتار زوزه کشی سگ‌ها، مهم است به موقعیت و شرایط خاص هر سگ توجه داشته باشیم و با احترام به نیازها و احساسات آن‌ها توجه کنیم.

 

 

۵
از ۵
۸ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش