۰

تخفیف‌های روزانه 👈

آلرژی به غلات در سگ ها


حساسیت به غلات، مشکلی شایع در سگ‌ها است که می‌تواند به مشکلات جدی تبدیل شود. برای سگ‌هایی که از این حساسیت رنج می‌برند، تغییرات در رژیم غذایی آن‌ها ضروری است. آلرژی به غلات معمولاً از طریق مصرف طولانی‌مدت غذاهای حاوی غلات ایجاد می‌شود.


علائم این آلرژی می‌تواند شامل: خارش شدید پوست، قرمزی و التهاب پوست، عفونت‌های مزمن گوش و حتی تغییر رنگ پشم به دلیل لیس زدن زیاد آن باشد. برای مدیریت این حساسیت، ابتدا باید غلات را از رژیم غذایی سگ حذف کرد. سپس، غذاهایی بدون غلات را به‌عنوان جایگزین مناسب ارائه داد. تغییرات در رژیم غذایی، معمولاً به کاهش علائم حساسیت به غلات کمک می‌کند. به یاد داشته باشید که حساسیت و آلرژی ممکن است با علائم مشابهی که ناشی از عوامل دیگری مانند: کنه‌ها، گردوغبار یا گرده‌های گل هستند، اشتباه گرفته شوند.

 


علائم آلرژی به غلات در سگ‌ها:


علائم حساسیت به غلات ممکن است از سگی به سگ دیگر متفاوت باشند و در هر سگ ممکن است به شکل‌های مختلفی نشان داده شوند. برخی از این علائم، به شرح زیر می‌باشند:


•    خارش پوست
•    پوسته‌شدن و خشک شدن پوست
•    ریزش مو
•    راش پوست
•    عفونت گوش
•    لیسیدن یا جویدن وسواس گونه پا
•    التهاب و قرمز شدن پنچه
•    مشکلات دستگاه گوارش


در واقعیت، برای سگ‌هایی که حساسیت به غلات دارند، باید مواد غذایی حاوی گلوتن و دانه‌هایی که در آن‌ها وجود دارد را از رژیم غذایی آن‌ها حذف کرد. بهترین راه برای مدیریت حساسیت به غلات در سگ‌ها، مشورت با دامپزشک است. او می‌تواند رژیم غذایی مناسبی را برای سگ شما تعیین کند که بدون غلات باشد و تمامی نیازهای تغذیه‌ای سگ را پوشش دهد. این موضوع کمک می‌کند تا علائم حساسیت به غلات کاهش یابند و سگتان سلامتی بهتری داشته باشد.


علت‌های آلرژی به غلات در سگ‌ها:


آلرژی در سگ‌ها به علت واکنش نادرست دستگاه ایمنی بدن آن‌ها به مواد واردشده به بدن اتفاق می‌افتد، درحالی‌که این مواد واردشده به بدن سگ هیچ آسیبی به او وارد نمی‌کنند. این واکنش دفاعی بدن سگ در برابر موادی است که درواقع اجزای داخلی بدن او هستند. این حساسیت ممکن است بلافاصله پس از مصرف غذاهای حاوی مواد غلات یا پس از مدت‌ها مصرف مواد غذایی حاوی مواد غلات رخ دهد. همچنین ممکن است علائم حساسیت به این نوع مواد غذایی پس از تجربه عفونت معده و روده ظاهر شوند.


همه سگ‌ها نیازهای تغذیه‌ای متفاوتی دارند. به‌عنوان‌مثال: برخی سگ‌ها ممکن است برای حفظ پوست و پوشش موی سالم به مقداری از غلات نیاز داشته باشند، درحالی‌که دیگر سگ‌ها ممکن است با مصرف غلات دچار عفونت‌های گوش شوند. همچنین، برخی سگ‌ها ممکن است برای کنترل وزن یا حفظ وزن مناسب نیاز به رژیم غذایی حاوی غلات داشته باشند، به‌خصوص اگر سطح فعالیت بالایی داشته باشند. بااین‌حال، تعیین نیازهای تغذیه‌ای دقیق هر سگ نیاز به مشورت با دامپزشک دارد. بنابراین، تغذیه سگ باید توسط دامپزشک تعیین شود تا مطمئن شویم که رژیم غذایی مناسبی برای سگ فراهم می‌شود و هیچ عوارض ناخوشایندی به وجود نمی‌آید.

 


درمان آلرژی به غلات در سگ:


تسکین نشانه‌های آلرژی در سگ ممکن است تا چند هفته به طول انجامد. این فرآیند درمانی با حذف مواد غذایی حاوی غلات شروع می‌شود و با تجویز داروهای مخصوص حساسیت ادامه می‌یابد. حذف کامل مواد غذایی حاوی غلات می‌تواند بهبود کامل نشانه‌ها و علائم حساسیت را به همراه داشته باشد. اگر این نشانه‌ها نادیده گرفته شوند و برای مدت طولانی باقی بمانند، می‌توانند به ضعیف شدن دستگاه ایمنی بدن سگ منجر شده و مشکلات جدی‌تری ایجاد کنند.


سخن آخر:


کنترل دقیق رژیم غذایی سگ، می‌تواند به‌عنوان یکی از بهترین راه‌های پیشگیری و درمان آلرژی در سگ‌ها استفاده شود. مواد غذایی حاوی غلات، گندم و جو، می‌توانند عواملی باشند که باعث آلرژی در برخی از سگ‌ها می‌شوند. برای پیشگیری و درمان این مشکلات، می‌توانید از غذاهایی که بدون غلات هستند، استفاده کنید.

 

 

۵
از ۵
۸ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش