۰

تخفیف‌های روزانه 👈

5 بازی ساده تعاملی با گربه


گربه‌ها نسبت به سگ‌ها، حیوانات شادتری هستند و بیشتر وقتشان را به دراز کشیدن و استراحت کردن سپری می‌کنند. بااین‌وجود این حیوانات گاهی اوقات، راحتی را کنار می‌گذارند و به انجام بازی‌ها مشغول می‌شوند. این نشان می‌دهد که گربه‌ها از بازی کردن، چه به‌تنهایی و چه با دیگران، لذت می‌برند. آن‌ها از تحریک‌های فیزیکی و ذهنی لذت می‌برند.


بچه‌گربه‌ها نیز به بازی با یکدیگر علاقه دارند و از کشتی‌ گرفتن با یکدیگر لذت می‌برند. این بازی‌ها به آن‌ها کمک می‌کند که مهارت‌های شکار و تعقیب را تقویت کنند و برای آینده آماده شوند. حتی اگر گربه‌ها اهلی‌شده باشند، همچنان از غرایز شکار پیروی می‌کنند و از بازی‌ها لذت می‌برند. به همین دلیل است که ایجاد محیط بازی برای آن‌ها بسیار مهم است. این بازی‌ها نه تنها برای سرگرمی آن‌ها است بلکه به حفظ سلامتی و رفتار طبیعی آن‌ها نیز کمک می‌کنند.


چند بازی تعاملی خانگی با گربه:


بچه‌گربه‌ها معمولاً از بازی با اشیاء ساده و تعامل با آن‌ها لذت می‌برند. حتی با توپ بافتنی کوچک یا جعبه کارتنی ساده می‌توان آن‌ها را برای مدت طولانی سرگرم نگه داشت. در ادامه، چند بازی ساده برای سرگرمی بچه‌گربه‌ها را به حضورتان معرفی خواهیم کرد:

 


1. پینگ پنگ وان حمام:
بازی پینگ پنگ وان حمام، نوعی بازی ساده و سرگرم‌کننده با استفاده از توپ پینگ‌پنگ و وان حمام یا تخم‌مرغ‌های پلاستیکی است که می‌تواند برای گربه‌ بسیار جذاب باشد. همچنین، این بازی می‌تواند به گربه کمک کند تا فیزیکش را بهتر درک کند.


2. جعبه مقوا و بازی قایم باشک:
هدایایی که برای گربه‌تان تهیه می‌کنید ممکن است نسبت به بسته‌بندی‌های ساده‌ای که آن‌ها را دوست دارند، کمتر اهمیت داشته باشند. کارتن‌ها برای پنهان شدن گربه‌ها عالی هستند و با کارتن‌های کاغذی برای بازی تعاملی‌ سرگرم می‌شوند. می‌توانید اسباب‌بازی را با نخ به بیرون کارتن ببندید و تعجب و کنجکاوی آن‌ها را مشاهده کنید. به یاد داشته باشید از کیسه‌های کاغذی استفاده کنید و دسته‌های آن‌ها را بردارید زیرا کیسه‌های پلاستیکی خطرناک هستند.


3. حباب ساز:
گربه‌ها همانند بچه‌ها، به حباب‌های شناور در هوا علاقه دارند. اگر می‌خواهید با گربه‌ بازی کنید، می‌توانید حباب‌هایی با رایحه خاصی تهیه کنید که برای آن‌ها جذابیت دارد. این حباب‌ها به خاطر رایحه‌ای که دارند، گربه‌ را جذب می‌کنند و ممکن است سعی کند حباب‌ها را بگیرد و بازی کند. مهم است که از حباب‌هایی استفاده کنید که برای گربه بی‌خطر باشند.


4. پر و نخ:
اگرچه در فروشگاه حیوانات خانگی هزاران اسباب‌بازی برای گربه‌ها وجود دارد اما شما می‌توانید به‌راحتی یکی از آن‌ها را با استفاده از نخ، چوب، و جسمی رنگارنگ مانند زنگ، خلاقانه درست کنید. با وصل کردن زنگ به انتهای چوب‌دستی و تکان دادن آن بالای سر گربه، می‌توانید با آن‌ها بازی کنید. این بازی باعث می‌شود گربه‌تان پریدن و تلاش برای گرفتن زنگ را بیاموزد. همچنین، با قرار دادن طعمه‌ای روی زمین یا حتی زیر مبلمان، آن‌ها از غرایز شکارشان در این بازی استفاده می‌کنند. فقط به یاد داشته باشید که در فضایی مناسب بازی کنید تا جا برای دویدن و پریدن گربه‌ وجود داشته باشد.

 


5. بسته دستمال توالت:
باوجود اسباب‌بازی‌های گوناگون، گاهی بسته دستمال توالت می‌تواند جدیدترین بازی محبوب گربه‌ باشد. آن‌ها این بسته را پرتاب می‌کنند، می‌مالند و با آن بازی می‌کنند. به آن‌ها اجازه دهید آزادانه با دستمال بازی کنند و شما می‌توانید آن را به بازی تعاملی تبدیل کنید. با مالیدن بسته دستمال توالت و تبدیل آن به توپ‌ها و شکل‌های کوچک، می‌توانید آن‌ها را در مسیر گربه‌ تکان دهید و او را به تقیب آن ترغیب نمایید. این بازی به‌ویژه روی سطوح صاف مانند: کف‌پوش یا کاشی بسیار سرگرم‌کننده است.


خلاقیت در بازی:


این بازی‌ها تنها چند مثال از بازی‌هایی هستند که می‌توانید با گربه‌ در خانه انجام دهید اما خلاقیت و تمایل به بازی با گربه‌، به شما امکان می‌دهد تا تعداد زیادی بازی دیگر را نیز تجربه کنید. گربه‌ها معمولاً به اشیاء روزمره نیز جذب می‌شوند و باکمی خلاقیت، می‌توانید ساعت‌ها بازی و سرگرمی با گربه‌تان داشته باشید.

 

 

 

 

۵
از ۵
۱۰ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش