۰

تخفیف‌های روزانه 👈

گربه نژاد بریتیش شورت هیر


گربه‌های بریتیش شورت هیر، نژادی انگلیسی هستند که صدای آرامی دارند. گربه‌های این نژاد، همراهی کم‌توقع، مهربان و دوست‌داشتنی هستند و با سایر حیوانات خانگی به خوبی سازگاری دارند. اگرچه ازنظر عاطفی متعادل هستند اما از نوازش‌ها لذت می‌برند. بریتیش شورت هیرها کمتر به بازی و پرش علاقه دارند و برای کسانی که به دنبال گربه‌ای آرام و کم‌توقع می‌باشند، گزینه ایده آلی محسوب می‌شوند. 


تاریخچه گربه بریتیش شورت هیر:


شاید با نام گربه بریتیش شورت هیر چندان آشنا نباشید اما جالب است بدانید که شما با گربه‌های این نژاد بزرگ شده‌اید زیرا گربه باهوش "گربه چکمه‌پوش" و گربه خنده‌دار چشایر در "آلیس در سرزمین عجایب"، از همین نژاد بودند. بریتیش شورت هیرها بومی کشور انگلیس هستند و در اولین نمایشگاه گربه‌ها طی دوران ویکتوریایی، تنها گربه‌های دارای شجره‌نامه بودند. در طول جنگ‌های جهانی اول و دوم، گربه‌های این نژاد آسیب زیادی دیدند و در پایان جنگ جهانی دوم، تنها تعداد اندکی از گربه‌های این نژاد باقی مانده بود. گربه‌های بریتیش شورت هیر، توسط علاقه‌مندان به گربه‌ها و با کمک گربه‌های سایر نژادها، احیا شدند و سرانجام در سال 1967، انجمن آمریکایی گربه‌ها این نژاد را به رسمیت شناخت اما انجمن گربه‌سانان تا سال 1980، حاضر به پذیرش بریتیش شورت هیر نشد. بااین‌حال، اکنون گربه‌های بریتیش شورت شیر در تمامی انجمن‌های گربه، به رسمیت شناخته می‌شوند. 


شخصیت گربه:


بریتیش شورت هیر، گربه‌ای با خلق‌وخوی نرم و آسان‌گیر است که به‌عنوان همراه خانوادگی عالی شناخته می‌شود. این گربه‌ از محبت لذت می‌برد اما نه تا حدی که توجه بیش‌ازحد بخواهد. آن‌ها معمولاً در طول روز شما را در اطراف خانه دنبال می‌کنند و در همان نزدیکی شما مستقر می‌شوند. بریتیش شورت هیرها صدایی آرام دارند و اغلب به‌عنوان همراهی کم‌توقع شناخته می‌شوند. آن‌ها دوست دارند کنار شما بنشینند اما هرگز از بغل گرفته شدن یا گردانده شدن استقبال نمی‌کنند.

 

فعالیت‌های آن‌ها متوسط است و در دوران بچگی پرانرژی هستند اما بعد از یک سالگی، معمولاً کمتر حرکت می‌کنند. بریتیش شورت هیر بالغ عمدتاً کمتر حرکت می‌کند و ترجیح می‌دهد در مکانی خاص بماند اما نرهای بالغ گاهی اوقات رفتارهای غیرمنتظره‌ای نشان می‌دهند و حتی وقتی در خانه حرکت می‌کنند، می‌توانند صداهایی شبیه به گله فیل ایجاد کنند. گربه‌های این نژاد به‌ندرت خرابکاری می‌کنند و شیوه رفتار آن‌ها بیش از این‌که مشابه هوادار فوتبال باشد، شبیه فرمانروایی مناسب به نظر می‌رسند. آن‌ها با اعتمادبه‌نفس از مهمانان استقبال می‌کنند.

 


بهداشت و سلامتی:


گربه‌های نژاد بریتیش شورت هیر و حتی نژادهای مختلط با آن، ممکن است دارای مشکلات مختلف سلامتی با ماهیت ژنتیکی باشند. برخی از مشکلاتی که در این نژاد مشاهده‌شده است شامل: التهاب لثه و کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک می‌شوند. این مشکلات می‌توانند به نژادهای دیگر نیز منتقل شوند.


مراقبت:


بریتیش شورت هیرها دارای پوشش کوتاه و صافی هستند و نیاز به برس کشیدن یا شانه زدن هفتگی برای از بین بردن موهای مرده ندارند. این گربه‌ها به‌ندرت به استحمام نیاز دارند و برای جلوگیری از بیماری‌های پریودنتال در آن‌ها، مسواک زدن مرتب می‌تواند مفید باشد. هر دو هفته یک‌بار ناخن‌های گربه را کوتاه کنید و بهداشت دندان‌های او را رعایت کنید. گوش‌های گربه بریتیش شورت هیر را به‌صورت هفتگی بررسی کنید و اگر نیاز بود، با پارچه نرم و مرطوب آن‌ها را پاک‌کنید. همچنین به بهداشت چشم‌های گربه‌های این نژاد توجه داشته باشید. جعبه بستر را تمیز نگه‌دارید و در نظر داشته باشید که بهتر است این نژاد را در داخل خانه نگه‌دارید تا از بیماری‌ها و خطرات محیط بیرونی محافظت کنید.


رنگ و آراستن پوشش:


بریتیش شورت هیر، نژادی از گربه‌های بومی بریتانیایی می‌باشد که دارای پوشش کوتاه و ضخیم، سر و گونه‌های گرد، چشمان بزرگ گرد و بدن گرد است. این گربه‌ها مشابه خرس عروسکی هستند و دارای بدنی جمع‌وجور می‌باشند اما سینه‌های پهن قدرتمند، پاهای محکم با پنجه‌های گرد و دمی ضخیم با نوک‌ گرد دارند. پوشش این نژاد تقریباً به هر رنگ یا الگویی که بخواهید، ازجمله: بنفش، شکلاتی، سیاه، سفید، خال‌دار، موج‌دار و بسیاری دیگر از الگوها دیده می‌شود. آبی (خاکستری) به‌عنوان یکی از بهترین رنگ‌ها شناخته می‌شود و گاهی اوقات این گربه‌ها تحت عنوان 'بلوز' (آبی‌ها) انگلیسی شناخته می‌شوند. بریتیش شورت هیرها تا 3 تا 5 سالگی به بلوغ جسمی کامل نمی‌رسند.

 


رابطه با کودکان و سایر حیوانات خانگی:


گربه نژاد بریتیش شورت هیر، گربه‌ای خوش‌اخلاق است که کاملاً مناسب زندگی در خانواده‌های دارای فرزند و سگ‌های دوستدار گربه، می‌باشد. گربه‌های این نژاد به توجه کودکانی که با آن‌ها مؤدبانه و محترمانه رفتار می‌کنند، علاقه دارند و حرکات ناشیانه خردسالان را می‌بخشند. بر رفتار کودکان نوپایتان نظارت داشته باشید و نحوه نوازش صحیح گربه‌ها را به آن‌ها آموزش دهید. کودکانتان را از بغل کردن و گرداندن گربه بریتیش شورت هیر منع نمایید و به‌جای آن، اجازه دهید که روی زمین بنشینند و گربه را نوازش کنند. مواجهه با سایر گربه‌ها، تعادل گربه‌های بریتیش شورت هیر را از بین نخواهد برد، بااین‌حال برای دستیابی به بهترین نتیجه، همیشه حیوانات خانگی را در محیطی کنترل‌شده و به‌آرامی به یکدیگر معرفی نمایید. 

 

 

 

 

۵
از ۵
۹ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش