۰

تخفیف‌های روزانه 👈

کنه گوش سگ ها


اگر سگ شما دائماً گوش‌هایش را می‌خاراند، ممکن است به دلیل وجود کنه در گوش‌هایش باشد. خارش و ایجاد زخم در گوش‌ها، ممکن است به علت عوامل مختلفی ازجمله کنه‌ها ایجاد شود. کنه‌های گوش معمولاً به‌عنوان "مایت‌های گوش" شناخته می‌شوند و می‌توانند به گوش‌های سگ‌ها آسیب برسانند و خارش ایجاد کنند.


کنه (مایت) گوش چیست؟


کنه‌های گوش، موجوداتی هستند که در گوش‌ سگ‌ها و گربه‌ها لانه می‌کنند و اغلب نامرئی می‌باشند. این کنه‌ها وارد گوش سگ‌ها می‌گردند تا از موم و روغن گوش آن‌ها تغذیه کنند. آن‌ها می‌توانند عوارضی مانند: خارش شدید و التهاب در گوش سگ ایجاد کنند. اگر یکی از حیوانات خانگی شما به کنه گوش مبتلا شده باشد، واجب است که اقدامات مناسبی انجام دهید تا از گسترش آن به سایر حیوانات خانگی جلوگیری شود. معمولاً درمان کنه‌های گوش به‌وسیله دامپزشک انجام می‌شود. دامپزشک ممکن است از داروها و روش‌های خاصی برای از بین بردن کنه‌های گوش استفاده کند.


چگونگی ابتلای سگ‌ها به کنه گوش:


کنه‌های گوش برای زنده ماندن و تکثیر به میزبان نیاز دارند و ازآنجایی‌که میزبان اصلی آن‌ها حیوانات خانگی مثل: سگ‌ها، گربه‌ها و حیوانات دیگر می‌باشند، شیوع این کنه‌ها در میان حیوانات خانگی بسیار شایع است. علاوه بر گوش‌های حیوانات خانگی، کنه‌های گوش می‌توانند بر روی سطوح مختلف در محیط خانه نیز زنده بمانند. آن‌ها ممکن است بر روی فرش، پارچه‌ها، مبلمان و حتی انسان‌ها به‌صورت موقتی متصل شوند. این کنه‌ها به‌عنوان "کنه‌های خورنده‌ گوش" شناخته می‌شوند. برای کنترل و پیشگیری از ابتلا به کنه‌های گوش، مراقبت دقیق از حیوانات خانگی شما از اهمیت بالایی برخوردار است. از مرتب نگه‌داشتن گوش‌های حیوانات خانگی‌تان و استفاده از محصولات مخصوص برای این منظور کمک بگیرید. همچنین، تمیزی و شستشوی منظم محیط خانه نیز می‌تواند در کاهش خطر ابتلا به کنه‌های گوش کمک کند.

 


آیا انسان‌ها می‌توانند از طریق سگ‌ها به مایت گوش مبتلا شوند؟


ابتلای انسان‌ها به کنه‌های گوش سگ، اتفاقی نادر است. این نوع کنه‌ها به‌طورکلی روی حیوانات خانگی مثل سگ‌ها و گربه‌ها تخصص دارند و به میزبان اصلی‌شان وابسته‌ هستند. اگرچه ابتلا به مایت گوش سگ در انسان‌ها نادر است اما این امکان وجود دارد، به‌ویژه در مواقعی که انسان‌ها به‌طور مستقیم در تماس با حیوانات خانگی مبتلا به کنه‌های گوش باشند. در این شرایط، افراد ممکن است علائمی مانند: خارش و التهاب را در گوش‌هایشان تجربه کنند.


علائم کنه (مایت) گوش در سگ ها:


خارش گوش یکی از شایع‌ترین علائم مایت گوش (کنه‌های گوش) در حیوانات خانگی است. علائم دیگری که ممکن است با مایت گوش همراه باشند، عبارت‌اند از:


- تکان دادن سر:

سگ‌ها برای جلوگیری از خارش و از بین بردن کنه‌های گوش، ممکن است سرشان را به جهت‌های مختلف تکان دهند.


ترشحات از گوش:

مایت گوش ممکن است باعث تولید ترشحات غیرعادی در گوش شود. این ترشحات معمولاً قهوه‌ای تیره یا سیاه‌رنگ هستند و ممکن است شبیه به تفاله قهوه باشند.


- پوست خشک و پوسته‌دار:

پوست حول گوش ممکن است خشک و پوسته‌دار شود و حتی ممکن است ضایعات پوستی روی گوش یا اطراف آن شکل بگیرد.


اگر حیوان خانگی شما علائم مایت گوش دارد، بسیار مهم است که به دامپزشک مراجعه کنید تا تشخیص دقیق صورت پذیرد و درمان مناسب اعمال شود.

 


درمان کنه (مایت) گوش سگ ها:


در صورت ابتلای حیوانات خانگی به مایت گوش، دامپزشک معمولاً اقدام به شستشوی گوش‌های حیوان می‌کند تا کنه‌های گوش را خارج کند و برای کنترل عفونت‌هایی که ممکن است پیش بیایند، داروهای ضد باکتری یا ضد قارچ تجویز شود. همچنین، ممکن است نیاز به استفاده از داروهای موضعی برای از بین بردن کنه‌های گوش باشد. در مواقعی که چند حیوان خانگی در خانه وجود دارد، بهتر است فرض را بر این بگذارید که سایر حیوانات نیز ممکن است به کنه‌های گوش مبتلا شده باشند و اقدامات مناسبی برای پیشگیری و درمان انجام دهید.

 

این موضوع شامل: شستشوی منظم و مراقبت از گوش‌های حیوانات خانگی، استفاده از داروهای ضد انگلی موضعی و مدیریت مناسب محیط خانه می‌شود. برای کمک به از بین بردن کنه‌های گوش از محیط خانه، شستشوی ملافه‌ها، فرش‌ها و مناطقی که حیوانات خانگی در آن‌ها وقت می‌گذرند، می‌تواند کمک‌کننده باشد. همچنین، می‌توان از اقدامات مکمل مانند: خشک‌کردن ملافه‌ها به‌وسیله گرما و مراقبت‌های بهداشتی دوره‌ای از محیط خانه برای کاهش خطر ابتلا به کنه‌های گوش استفاده کرد.


جلوگیری از ابتلا به کنه (مایت) گوش در سگ ها:


پیشگیری از مایت گوش در سگ‌ها ممکن است زمان‌بر و خسته‌کننده باشد اما اقداماتی مانند: شستشوی منظم ملافه‌ها و جارو کشیدن منظم قسمت‌های فرش شده می‌تواند به کنترل مایت گوش و کاهش احتمال ابتلا به آن کمک کند. همچنین، برای مشورت در خصوص تمیز کردن گوش‌های سگتان و جلوگیری از رشد کنه‌های گوش مومی، از دامپزشک سؤال کنید. او می‌تواند روش‌های صحیح تمیز کردن گوش‌ها را به شما آموزش دهد.

 

 

۵
از ۵
۷ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش