۰

تخفیف‌های روزانه 👈

مالت گربه چیست؟


مالت گربه ماده‌ای است که برای گربه‌ها در کنترل موهای کنده‌شده و گلوله‌های مویی در بدن استفاده می‌شود. این مالت که به‌صورت خمیر می‌باشد، معمولاً در تیوپ‌هایی بسته‌بندی می‌شود و به آن "خمیر مالت گربه" نیز گفته می‌شود.

 

گربه‌ها حیوانات بسیار تمیزی هستند و به نظافت بدنشان اهمیت می‌دهند. آن‌ها با لیس زدن بدنشان، موهای کنده‌شده را تمیز می‌کنند. با این عمل، مقداری از این موها به معده گربه وارد می‌شود. موهای کنده‌شده درنهایت به گلوله‌های مویی تبدیل می‌شوند. در بعضی گربه‌ها، این موها می‌تواند تجمع یابند و به مشکلات گوارشی منجر شوند. در چنین شرایطی، مالت گربه می‌تواند به کمک آید. مالت به‌عنوان ماده‌ای آزمایش‌شده و ایمن برای گربه‌ها عمل می‌کند. استفاده از مالت می‌تواند به پیشگیری از مشکلات مرتبط با گلوله‌های مویی کمک کند. اگر گربه‌تان به مشکلات مرتبط با موهای کنده‌شده دچار است، مشورت با دامپزشک در خصوص استفاده از مالت، می‌تواند مفید باشد.


کاربرد خمیر مالت:


با توضیحاتی که ارائه شد، می‌توان به این نتیجه رسید که مالت گربه به‌عنوان راهکاری برای مشکلات مرتبط با موهای کنده‌شده و گلوله‌های مویی در دستگاه گوارش گربه‌ها بسیار مفید است. این مالت به دلیل خاصیت ملینی که دارد، موجب حرکت گلوله‌های مویی در دستگاه گوارش می‌شود و مشکلاتی مانند: بی‌اشتهایی، تهوع یا یبوست را کاهش می‌دهد. استفاده از مالت برای گربه، می‌تواند به پیشگیری از مشکلات جدی مرتبط با موهای کنده‌شده و بهبود سلامت عمومی گربه‌ها کمک کند. از طرفی، اگر گربه مشکلاتی مانند: بی‌اشتهایی یا سرفه دارد و به نظر می‌رسد که نتوانسته گلوله مویی را به خوبی دفع کند، مصرف مالت می‌تواند به بهبود وضعیت کمک کند.

 


ترکیبات خمیر مالت:

 

مالت‌ گربه معمولاً شامل ترکیباتی مانند: روغن‌های گیاهی، چربی‌های گیاهی، عصاره مالت، فیبر، محصولات لبنی، مخمر و ویتامین‌های مربوطه می‌باشد. این ترکیبات می‌توانند به بهبود سلامتی گربه‌ها و جلوگیری از مشکلات مرتبط با موهای کنده‌شده کمک کنند. همچنین، نکته‌ مهم در این خصوص این است که بیشتر گربه‌ها خمیر مالت را به‌عنوان خوراکی دوست‌داشتنی می‌پذیرند. این امر می‌تواند استفاده از مالت به‌عنوان راهی برای تسهیل در مصرف و ایجاد علاقه گربه به آن را توجیه کند. بااین‌حال، همچنان باید به سلایق خاص هر گربه توجه داشته باشیم زیرا ممکن است بعضی گربه‌ها از مصرف مالت امتناع نمایند.


روش استفاده از خمیر مالت گربه:


مالت برای گربه‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است و اغلب به‌عنوان روشی مفید برای مدیریت موهای کنده‌شده و گلوله‌های مویی در دستگاه گوارش آن‌ها استفاده می‌شود. همچنین، نکاتی که در خصوص تشویق گربه به مصرف مالت ارائه شد، می‌تواند به صاحبان گربه‌ها کمک کند تا این محصول مفید را به بهترین شکل به حیوانات خانگی‌شان ارائه دهند. استفاده از مالت می‌تواند به جلوگیری از مشکلات گوارشی در گربه‌ها کمک کند و بهبود سلامت عمومی آن‌ها را تضمین کند. همچنین، نکته مهم دیگری که به آن اشاره شد این است که تنوع مالت‌های مختلف در بازار به دارندگان گربه‌ها انتخاب‌های بیشتری را ارائه می‌دهد، به‌طوری‌که می‌توانند مالتی را پیدا کنند که با سلیقه و علاقه خاص گربه‌اش مناسب باشد.


میزان مصرف مالت برای گربه:


تعیین مقدار مصرف مالت برای گربه‌ها با توجه به نوع مو و طول موی آن‌ها می‌تواند بسیار مفید باشد. گربه‌های با موی کوتاه، به مقدار مالت کمتری نیاز دارند و می‌توانند با مصرف ۴ سانتی‌متر مالت روزانه به دفع موهای کنده‌شده کمک کنند. درحالی‌که گربه‌های با موی بلند نیاز به مقدار مالت بیشتری دارند و مصرف ۶ سانتی‌متر مالت روزانه می‌تواند برای آن‌ها مناسب باشد. مصرف روزانه مالت برای گربه‌ها عملکرد دستگاه گوارش آن‌ها را تقویت کرده و به جلوگیری از مشکلات مرتبط با گلوله‌های مویی کمک می‌کند. این توصیه‌ها از سوی شرکت تولیدکننده مالت به‌منظور بهره‌برداری بهتر از خصوصیات مالت برای گربه‌ها ارائه‌شده‌اند.

 


عوارض مالت برای گربه:


توجه به تعداد مصرف مالت برای گربه بسیار مهم است. مالت ممکن است مواد طبیعی داشته باشد و حاوی ویتامین‌ها و مواد مفید دیگری باشد اما زیاده‌روی در مصرف آن می‌تواند منجر به مشکلاتی مانند اسهال شود.


جایگزین خمیر مالت گربه:

 

برای فراهم کردن جایگزین مناسب برای مالت‌های گربه، باید آن را از ترکیب دو ماده اصلی مالت‌های تجاری تهیه نماییم. ملین و فیبر، دو ماده اصلی ترکیب مالت‌های تجاری هستند که بهره‌گیری از آن‌ها باعث دفع گلوله‌های مویی موجود در دستگاه گوارش گربه‌ها می‌شود. در ادامه به توضیح مفصل هرکدام از این مواد اصلی می‌پردازیم:


1. ملین:


بهره‌گیری از ملین‌ها در وعده‌های غذایی گربه‌ها، باعث می‌شود تا گلوله‌های مویی موجود در دستگاه گوارش آن‌ها به‌راحتی دفع شوند.  کره، عصاره آلوئه ورا، روغن‌زیتون، روغن ماهی و مواد غذایی مشابه،ازجمله ملین‌ها و مواد غذایی غنی هستند که می‌توانید برای گربه دلبندتان فراهم نمایید تا به بهبود عملکرد دستگاه گوارش و جلوگیری از مشکلات مویی در گربه‌ها کمک کنید. بااین‌حال، باید با دقت به تعداد و نحوه استفاده از این ملین‌ها در برنامه غذایی گربه‌تان توجه کنید. استفاده بیش‌ازحد از ملین‌ها می‌تواند در جذب ویتامین‌ها و مواد مغذی ضروری ترکیب غذایی گربه‌ها، اختلال ایجاد کند. همچنین، ممکن است برخی ملین‌ها برای گربه‌ها مناسب نباشند یا عوارض جانبی داشته باشند. بنابراین، مهم است که همیشه با دامپزشک گربه‌ مشورت کنید تا بهترین تصمیم‌ها را در خصوص جایگزین‌های مالت و ترکیبات غذایی گربه‌ بگیرید. دامپزشک می‌تواند بر اساس وضعیت و نیازهای گربه، راهنمایی کند و توصیه‌های خاصی را ارائه دهد.


2. فیبر:

 

فیبر در تغذیه گربه‌ها نقش مهمی ایفا می‌کند و می‌تواند به بهبود عملکرد دستگاه گوارش و کاهش مشکلات مویی در گربه‌ها کمک کند. منابع طبیعی فیبر مانند: سبزی‌ها، تکه‌های کوچک میوه، سیب‌زمینی، هویج، کدو و… می‌توانند به برنامه غذایی گربه‌ها اضافه شوند و به حفظ سلامتی موها و پوست آن‌ها کمک کنند. همچنین گربه‌ها باید به آب تازه دسترسی داشته باشند تا از تشنگی جلوگیری کنند و مصرف غذاهای آبکی می‌تواند به تأمین مقدار کافی آب در بدن کمک کند. کنسروها و غذاهای آبکی، گزینه‌های مناسبی هستند که معمولاً حاوی مقدار زیادی آب هستند و بهترین مکمل برای آب تازه می‌باشند. مراقبت از تغذیه و آبدهی گربه‌ها می‌تواند به حفظ سلامتی و شادابی  آن‌ها کمک کند. همچنین، مشاوره با دامپزشک در خصوص تغذیه مناسب و نیازهای خاص گربه‌ می‌تواند بسیار مفید باشد.

 


همراهی با مالت گربه:


برس کشیدن موی گربه و مراقبت از پوست و موی او بسیار مفید هستند. این کارها می‌توانند به کاهش موهای کنده‌شده در بدن گربه کمک کنند و از تشکیل گلوله‌های مویی جلوگیری نمایند. همچنین، توجه به فصلی که گربه‌ می‌تواند ریزش موی بیشتری داشته باشد (بهار و پاییز) مهم است. در این دوره‌ها ممکن است نیاز به مراقبت بیشتری از موهای گربه و استفاده از مکمل‌ها یا محصولات مراقبت از پوست و مو داشته باشید تا از ریزش مو بیشتر جلوگیری کنید. درهرصورت، مراقبت و بهداشت منظم از پوست و موی گربه به حفظ سلامتی او کمک می‌کند.


سخن آخر:


گربه‌ها به تمیزی بدنشان اهمیت زیادی می‌دهند اما همان‌طور که اشاره شد، این موضوع ممکن است منجر به مشکلات مویی شود. با مراقبت منظم از پوست و موی گربه‌ و استفاده از مکمل‌های مناسب، می‌توانید به حفظ سلامت موهای او کمک کنید و از تشکیل گلوله‌های مویی جلوگیری کنید. اگر تمایل به استفاده از مالت برای گربه ندارید، می‌توانید با تدوین برنامه تغذیه و مراقبت از موهای گربه‌ به‌صورت طبیعی این مشکلات را مدیریت کنید. همچنین، مشاوره با دامپزشک در این زمینه می‌تواند به شما کمک کند تا برنامه مناسبی برای مراقبت از موی گربه‌ ایجاد کنید.

 

 

 

 

۵
از ۵
۶ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش