۰

تخفیف‌های روزانه 👈

معنای چشمک زدن گربه‌ها


آیا در خانه گربه دارید؟ اگر پاسخ شما مثبت است؛ احتمال دارد که با چشمک‌ها و نگاه‌های عجیب او مواجه شده باشید. گربه‌ها از این شیوه‌های عجیب برای بیان علاقه و تعامل با صاحبانشان استفاده می‌کنند. آن‌ها ممکن است هنگام نشستن بر روی پاهای شما یا در جای خوابشان، برای انتقال‌ پیام‌هایشان از باز و بسته کردن چشمانشان و چشمک زدن کمک بگیرند. 


دلیل چشمک زدن گربه:


بسیاری از صاحبان گربه معتقدند که چشمک زدن گربه به معنی اعلام خواب یا خستگی است. اگرچه این تفسیر ممکن است در برخی مواقع درست باشد اما رفتارشناسان گربه معتقدند که چشمک زدن گربه نشانه ارتباط خوب او است که معمولاً با بوسه گربه شناخته می‌شود. این حرکت نشان‌دهنده آرامش و خوشحالی گربه است و از احساس خوب گربه به شما خبر می‌دهد. 

 


گربه‌ها معمولاً بعد از بازی و خوردن غذای محبوبشان، این رفتار را نشان می‌دهند. حتی بچه‌گربه‌هایی که با یکدیگر زندگی می‌کنند، برای اظهار رضایت از ارتباط با یکدیگر، چشمک می‌زنند. این اقدام ارتباطی خوب و لذت‌بخش بین گربه و انسان است. پس شما نیز می‌توانید از طریق چشمک زدن به گربه، ارتباط عمیق‌تری با او برقرار کنید.


 ابراز علاقه به گربه‌ها:


اکنون‌که با دلایل چشمک زدن گربه‌ها آشنا شدید، شما نیز می‌توانید به‌آرامی به آن‌ها چشمک بزنید و از این طریق علاقه‌تان به گربه دلبندتان را نشان دهید. این کار حتی از در آغوش گرفتن و بوسیدن برای گربه‌ها لذت‌بخش‌تر است. 

 


آیا چشمک زدن گربه نگران کننده است؟


اگر گربه‌ شما چشمانش را بیش‌ازحد در حالت نیمه بسته نگه می‌دارد یا سعی می‌کند با دستش چشم‌ها را تمیز کند، این موضوع ممکن است به مشکلات چشمی اشاره داشته باشد. بنابراین، از همین حالا توجه کاملی بر وضعیت گربه خویش داشته باشید و اگر رفتار چشم‌ها غیرعادی به نظر رسید، حتماً او را به کلینیک دامپزشکی ببرید. این مسئله ممکن است نشانه مشکلات جدی در چشم‌ها یا سلامت کلی گربه باشد.

 

رابطه چشمک زدن و آناتومی چشم گربه:


پلک بالا و پایین گربه به‌ندرت کاملاً روی یکدیگر قرار می‌گیرند. بنابراین، حرکت پلک بالایی و پایینی این حیوان اغلب به چشمک تعبیر می‌گردد. این کار، راهکار مهمی برای حفاظت گربه دلبند شما از چشمانش می‌باشد. پلک‌های گربه‌ها نیز همانند انسان‌ها هنگامی‌که کسی بخواهد به صورتشان ضربه بزند، به‌صورت خودکار بسته می‌شوند تا از چشم‌ها محافظت گردد. درواقع گربه‌ها علاوه بر داشتن پلک بالایی و پایینی که در انسان‌ها نیز وجود دارد، دارای پلک سوم نیز هستند که ازلحاظ فنی به‌عنوان غشای پلک زننده محسوب می‌گردد.

 

 این غشاء از گوشه داخلی چشم گربه آغاز می‌شود و به‌صورت مورب روی سطح چشم قرار می‌گیرد. دکتر نیلی مدیر عملیات بالینی حیوانات خانگی در خصوص این موضوع می‌گوید: "غشاء پلک زننده گربه‌ها بسیار نازک است و می‌تواند سریع‌تر از دو پلک دیگر حرکت کند. سرعت این غشاء به‌اندازه‌ای است که به‌سختی می‌توان حرکت آن را تشخیص داد. درواقع، زمانی پلک‌های فوقانی و تحتانی گربه روی یکدیگر قرار می‌گیرند، این غشاء نیز حرکت می‌نماید. در چنین شرایطی، گربه شما به‌گونه‌ای پلک سومش را تکان می‌دهد که شما امکان مشاهده آن را از دست می‌دهید و این حرکت را به‌عنوان چشمک زدن گربه تفسیر می‌کنید. "
 

 

 

۵
از ۵
۱۰ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش