۰

تخفیف‌های روزانه 👈

۵ نکته برای آراستگی سگ‌ها در پاییز


مراقبت از سگ‌ها در فصل پاییز، نیاز به توجه ویژه‌ای دارد. برای این منظور باید به مو، پوست، پنجه، ناخن و دمای بدن حیوان توجه داشت و تغییرات فصلی را در نظر گرفت. در این مقاله، ۵ نکته مهم برای مراقبت از سگ‌ها در فصل پاییز آورده شده است. با ما همراه باشید:


1. برس کشیدن موی سگ:


مراقبت از سگ‌ها، باید با توجه به شرایط جوی تغییر کند. در فصل پاییز، مهم است که به مو، پوست، ناخن‌ها و گوش سگ توجه ویژه داشته باشیم. دکتر اندرو روزنبرگ، متخصص پوست دامپزشکی در نیویورک، معتقد است که مراقبت منظم از موی حیوانات می‌تواند به جلوگیری از تشکیل خز و توده‌های موی جداشده بر روی پوست حیوانات کمک کند. همچنین، نیکلی الی آرایشگر حیوانات خانگی باتجربه در منطقه لستر ایالت ماساچوست، تأکید دارد که برس کشیدن منظم به تمیزی پوست سگ‌ها و جلوگیری از تشکیل پوست مرده کمک می‌کند. همچنین، ناخن‌ها باید به‌طور منظم کوتاه شوند و گوش حیوان نیز نیاز به نظافت دارد.

 


2. حمام کردن سگ:


حمام سگ خانگی‌ را به‌موازات فصل‌ها انجام دهید زیرا حمام‌های منظم در طول سال، به‌ سلامتی پوست و پشم سگ شما کمک می‌کند. دکتر اندرو روزنبرگ، متخصص پوست دامپزشکی نیویورک، در رابطه با این موضوع می‌گوید: "پوست سگ حاوی غدد پوستی، سلول‌های مرده، باکتری‌ها، مخمر، گردوغبار و قارچ است. حمام‌های منظم، به تنظیم انباشت اضافی این عناصر ناسالم در پوست کمک می‌کند." تعداد دفعات حمام و فاصله زمانی بین آن‌ها بستگی به نوع پوشش و نیازهای بهداشتی سگ شما دارد. به‌عنوان‌مثال: برخی از سگ‌ها با موی کوتاه ممکن است بتوانند برای مدت طولانی‌تری بدون شستشو بمانند اما سگ‌هایی با موهای پرپشت و بلند، نیاز دارند که به‌صورت منظم یک الی دو بار در هفته حمام کنند.


3. آلرژی سگ:


حمام مخصوصاً برای سگ‌های مبتلا به آلرژی‌های محیطی، اهمیت زیادی دارد زیرا این اقدام می‌تواند ذرات گرده و سایر مواد آلرژی‌زا را از روی پوست سگ‌ها پاک‌کرده و از ایجاد خارش و عفونت‌های پوستی جلوگیری نمایید.

 


بعضی از سگ‌ها به تماس مواد آلرژی‌زا با پوست و غشای مخاطی واکنش نشان می‌دهند. اگر این آلرژن‌ها در معرض استنشاق سگ قرار بگیرند، ممکن است واکنش‌های آلرژیک ایجاد کنند. دکتر اندرو روزنبرگ در رابطه با این موضوع می‌گوید: "سگ‌های دارای بیماری‌های پوستی، باید هر یک تا دو هفته یک‌بار از حمام و برس کشی منظم بهره‌مند شوند. در فصل پاییز، میزان آلرژی‌ها به‌شدت افزایش می‌یابد و قارچ‌ها در این فصل به میزان بیشتری در محیط رشد می‌کنند و به‌ویژه به سگ‌های دارای آلرژی آسیب می‌رسانند.

 

4. شامپو مرطوب کننده سگ:


حمام‌های مکرر در هوای سرد و خشک، می‌تواند به خشک شدن پوست سگ‌ها منجر شود. برای پیشگیری از این مشکل، دکتر اندرو روزنبرگ توصیه می‌کند که از شامپو باکیفیت عالی و مرطوب‌کننده ویژه برای سگ‌ها استفاده نمایید. اگر سگ شما به دلیل شرایط بهداشتی خاصی نیاز به حمام مکرر دارد، باید از محصولاتی استفاده کنید که به حفظ رطوبت پوست او کمک کنند.


5. مراقبت از پنجه‌های سگ:


سرد و خشک شدن هوا، به‌راحتی می‌تواند باعث ایجاد خشکی، ترک‌خوردگی و زخم‌های پوستی در پاهای سگ‌ها شود. همانند انسان‌ها که از لوسیون برای دست‌هایشان استفاده می‌کنند، سگ‌های شما نیز می‌توانند از مرطوب‌کننده پنجه‌ها استفاده نمایند. نیکلی الی آرایشگر حیوانات خانگی در این خصوص می‌گوید: "تنها با استفاده از محصولات مرطوب‌کننده ویژه، می‌توان به پنجه‌های حیوان خانگی کمک کرد. در مناطقی با آب‌وهوای سرد و برفی، حتماً از تماس پاهای سگتان با برف و یخ پرهیز کنید. این تماس می‌تواند به پنجه‌های حساس او آسیب برساند. برای محافظت از پاهای سگ و جلوگیری از خشک شدن و ترک خوردن، به استفاده از کفش‌های مخصوص سگ توجه داشته باشید.

 

 

 

۵
از ۵
۹ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش