۰

تخفیف‌های روزانه 👈

معرفی گربه مو کوتاه بریتانیایی


ریشه گربه مو کوتاه بریتانیایی به دوران باستان بازمی‌گردد، زمانی که این گربه‌ها از سرزمین‌های روم به سرزمین‌های بریتانیا وارد شدند. تاریخچه این نژاد نیز از آن زمان تا به امروز تغییر کرده است. در قرن ۱۹ میلادی، این گربه‌ها به شهرت رسیدند و در نمایش‌های مختلف گربه‌ها حضور پیدا کردند اما به نظر می‌رسد که با پیشرفت نژادهای دیگر مانند: گربه‌های پرشین و آنگورا، جایگاهشان را از دست دادند.


از دهه ۱۹۳۰ به بعد، تلاش‌های فراوانی برای ترمیم نژاد گربه مو کوتاه بریتانیایی آغاز شد و از طریق ژنتیک و نژاد گیری انتخابی، گربه‌هایی با ویژگی‌های بهتر و متنوع‌تر تولید شدند. این تغییرات شامل تنوع در رنگ‌ و الگوی پوست گربه بود و از میان آن‌ها، آبی خاکستری که با نام آبی بریتانیایی نیز شناخته می‌شود، یکی از ارزشمندترین رنگ‌ها بود. در دوران جنگ جهانی دوم، توجه به این نژاد کمتر شد اما در اوایل دهه ۱۹۵۰، با تصحیح نژاد و جفت‌گیری با گربه‌های دیگر، نژاد گربه مو کوتاه بریتانیایی به شکل کنونی‌اش پدید آمد.


ویژگی‌های ظاهری گربه مو کوتاه بریتانیایی:


گربه‌های مو کوتاه بریتانیایی دارای ویژگی‌هایی ازجمله: شکل بدن بزرگ و گرد، پوشش موی کوتاه و فشرده با دو لایه، سر گرد با گونه‌های مشخص و چانه نرم با شکل مناسب است. چشمانشان بزرگ و گرد، گوش‌هایشان متوسط و بدنشان متوسط و گسترده با سینه‌ای فراخ است. پاهای این گربه‌ها کوتاه تا متوسط است و استخوان‌بندی خوبی دارند و دم آن‌ها در محل اتصال به بدن عریض و ضخیم است و به انتهای بدنشان می‌پیوندد. رنگ پوست این گربه‌ها می‌تواند شامل: سفید، سیاه، آبی، کرم، دودی، دورنگ و ... باشد.

 


ویژگی‌های رفتاری گربه مو کوتاه بریتانیایی:


گربه مو کوتاه بریتانیایی، ازجمله حیوانات خانگی آرام و مهربانی است که همراهی با او لذت‌بخش است. این گربه دارای طبیعت صمیمی و خانواده‌دوست می‌باشد و اگر گربه مو کوتاه بریتانیایی آبی داشته باشید، باید بدانید که او بسیار شیرین و اصیل است. این حیوان خانگی معمولاً صدای زیادی ندارد و آماده پاسخ دادن به مهربانی‌ها و لمس‌های مهربانانه‌ای است که از سوی شما می‌آید. گربه مو کوتاه بریتانیایی، اگرچه پوشش پوستی کوتاهی دارد اما این پوشش بسیار متراکم است و به مراقبت‌های معمول نیاز دارد. شانه زدن موهای این گربه باید از ریشه‌ی موها انجام شود.


گربه‌های این نژاد به‌عنوان همراه و دوست خوبی برای خانواده شناخته می‌شوند. آن‌ها از نوازش و محبت لذت می‌برند و بسیار دل‌نشین و دوست‌داشتنی هستند. علاوه بر این، از خرابی و به هم ریختن خانه دوری می‌کنند. گربه مو کوتاه بریتانیایی علاقه دارد در داخل منزل به خانواده‌اش بپیوندد و در کنار آن‌ها آرامش بگیرد. او تشنه توجه و محبت است و از بازی با کودکان لذت می‌برد. این گربه همچنین رفتاری خوب و صمیمی با سایر حیوانات خانگی ازجمله سایر گربه‌های آپارتمانی دارد. بااین‌حال، در معرفی سایر حیوانات به او باید دقت نمود و به‌آرامی این کار را انجام داد.


میزان فعالیت گربه مو کوتاه بریتانیایی:


گربه مو کوتاه بریتانیایی، نژادی با سطح فعالیت متوسط است. در دوران بچگی، این گربه‌ها بسیار پرانرژی و پرجنب‌وجوش هستند و به بازی‌ها، اشیاء کوچک و بازی‌های تمرین شکار علاقه دارند اما با گذر زمان و پس از یک سالگی، تمایل آن‌ها به ساکن ماندن و آرامش افزایش می‌یابد. آن‌ها دوست دارند در مکان‌های گرم‌و‌نرم خوابیده و در کنار خانواده‌شان بمانند. این گربه‌ها معمولاً به‌تنهایی بازی نمی‌کنند و از تعامل با انسان‌ها لذت می‌برند.

 


نظافت و بهداشت گربه مو کوتاه بریتانیایی:


نظافت و بهداشت گربه‌های این نژاد، نیازمند اقدامات خاصی است که در ادامه این مطلب به مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد:


1. آموزش عادت‌های صحیح از ابتدا:

برای راحت‌تر انجام دادن اقدامات مربوط به نظافت و بهداشت گربه‌های مو کوتاه بریتانیایی، باید از همان ابتدای دوران بچگی، عادت‌های صحیح مانند: کوتاه کردن ناخن‌ها، مراقبت از دندان‌ها و مسواک زدن را به آن‌ها آموزش بدهید.


2. کوتاه کردن ناخن‌ها:

ناخن‌های گربه باید به‌طور منظم با ناخن گیر مخصوص کوتاه شوند تا از آسیب دیدن مبلمان و سایر اشیاء جلوگیری شود. این کار بهتر است هر دو هفته یک بار انجام شود.


3. مسواک زدن دندان‌ها:

برای پیشگیری از بیماری‌های پریودنتیال، دندان‌های گربه باید مرتب مسواک زده شوند. از مسواک‌های طراحی‌شده مخصوص برای گربه‌ها استفاده کنید.


4. تمیز کردن ترشحات چشم:

ترشحاتی که در اطراف چشم‌ها تجمع می‌کنند، باید با دقت و با استفاده از پارچه نرم و مرطوب پاک شوند. هر چشم را با پارچه‌ای مجزا تمیز کنید تا از انتقال عفونت به چشم دیگری جلوگیری شود.


5. مراقبت از گوش:

گوش‌های گربه را بررسی کنید و در صورت لزوم، آن‌ها را تمیز نمایید. از دستمال مرطوب یا پارچه تمیز به همراه مواد شوینده و آب گرم استفاده کنید.


6. پاک‌سازی موهای مرده:

هفته‌ای یک‌بار با استفاده از شانه و برس مناسب برای گربه، موهای مرده را از پوست او پاک‌کنید.


توجه به این نکات مراقبتی می‌تواند به حفظ سلامت و راحتی گربه مو کوتاه بریتانیایی کمک کند و از ایجاد مشکلات بیشتر در آن‌ها جلوگیری نماید.

 

 

۵
از ۵
۸ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش