۰

تخفیف‌های روزانه 👈

حمام کردن همستر


همسترها به‌عنوان حیواناتی تمیز شناخته می‌شوند که مراقبت از آن‌ها آسان است اما صاحبان حیوانات خانگی نباید نظافت همستر را نادیده بگیرند.

 

برخی از گونه‌های این موجود دوست‌داشتنی مانند همسترهای مو بلند ممکن است با افزایش سن و کاهش فعالیت، نیاز بیشتری به نظافت داشته باشند. این مطلب به عوامل اساسی درباره تمیزی و حمام کردن همستر می‌پردازد و نکات مهم آن را بیان خواهد کرد. لطفاً در ادامه این مطلب، همراه ما باشید:


 آیا می‌توان همسترها را حمام کرد؟


همسترها برای تمیزی، نیازی به حمام با آب ندارند مگر این‌که دامپزشک دستور دیگری بدهد اما به دلیل استفاده از کاغذهای خُرد شده و مواد مشابه برای پوشش کف قفس این حیوانات، ممکن است گاهی به کمک شما برای تمیز کردن قسمت پشت نیاز داشته باشند. این کار اهمیت فراوانی دارد زیرا رها کردن همستر با پشت کثیف ممکن است به مشکلات ادراری یا تولیدمثل منجر شود. برای تمیز کردن این قسمت، می‌توانید از دستمال‌های مرطوب مخصوص حیوانات خانگی استفاده کنید.


 حمام‌ کردن همستر:


گاهی اوقات ممکن است همسترها به دلایلی مانند: برخورد با اشیاء آلوده و ابتلا به بیماری، به حمام کردن نیاز داشته باشند اما باید به این نکته توجه کرد که این حیوانات، موجودات ظریفی هستند و لمس و نظافت همسترها باید با دقت و احتیاط انجام شود تا ایمنی و رفاه آن‌ها تضمین شود. قبل از هر چیز، مهم است که بدانید اگر نظافت با آب به‌درستی انجام نشود، ممکن است مشکلات متعددی را برای همستر شما ایجاد نماید.

 


 نحوه حمام‌ کردن همستر با آب:


برای استحمام همستر با آب، باید اطمینان حاصل کنید که دمای آب به‌اندازه کافی گرم باشد. برای این کار، می‌توانید دمای آب را توسط مچ دستتان کنترل نمایید. برای استحمام همسترها بهتر است که از شاپوهای مناسب استفاده نموده و آن‌ها را با آب گرم شستشو دهید اما مراقب باشید آب که به دهان یا چشم همستر وارد نشود. بعد از حمام، همستر را به‌سرعت با حوله خشک‌کنید. همستر را تنها زمانی در محفظه‌اش قرار دهید که محیط گرم و خشک باشد. پس از استحمام، ظرف حمام را توسط شوینده‌های معمولی خانگی کاملاً بشویید و به خوبی آن را خشک‌کنید.


 حمام شنی همستر:


همسترها معمولاً از حمام با آب لذت نمی‌برند یا نیازی به آن ندارند اما بسیاری از آن‌ها از حمام شنی لذت می‌برند. طبیعتاً همسترها از ماسه به‌جای آب برای نظافت استفاده می‌کنند که فواید طبیعی زیادی دارد. آن‌ها از غلت زدن، حفاری و حتی بازی در شن و ماسه صاف و تمیز لذت می‌برند. حمام شن می‌تواند به کاهش روغن‌های طبیعی و آلودگی‌هایی که ممکن است در پوشش همستر انباشته‌شده باشد، کمک کند و از انگل‌ها جلوگیری نماید. همچنین، حمام شن راهکاری فوق‌العاده برای مشغول نگه‌داشتن همستر با بازی‌های جدید و سرگرم‌کننده است.

 


 نحوه انجام حمام شنی همستر:


چندین محصول آماده برای حمام شنی همسترها وجود دارد. برای انجام این حمام، می‌توانید ظرف کوچکی را با ماسه مناسب پرکنید و آن را در داخل محفظه همستر قرار دهید. حجم ظرف باید به‌گونه‌ای باشد که همستر بتواند در آن بالا برود و درعین‌حال استحمام برای او آسان باشد. بعد از حمام، ماسه را از قفس خارج کنید. زمان حمام شنی همسترها معمولاً حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه است اما اگر همستر از این نوع استحمام لذت می‌برد، می‌توانید زمان آن را افزایش دهید. تأکید می‌نماییم که پس از استحمام، ماسه را از محفظه همستر خارج نمایید تا از ایجاد مشکلات تنفسی یا چشمی در همستر دلبندتان جلوگیری کنید.


نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، حساسیت همسترها نسبت به سرما است که در طول فرآیند حمام، ممکن است استرس‌آور باشد. حمام مکرر برای همسترها توصیه نمی‌شود و تنها در صورتی باید این کار را انجام دهید که دلیل مشخصی برای آن وجود داشته باشد. به‌عنوان‌مثال: وضعیت پزشکی خاص یا وجود آلودگی که همستر نتواند به‌تنهایی آن را حل کند. همیشه قبل از اقدام به استحمام همستر، با دامپزشک مشورت کنید تا اطمینان حاصل شود که این کار مناسب و بدون مشکلات برای سلامت همسترتان است.

 

 

 

 

۵
از ۵
۸ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش