۰

تخفیف‌های روزانه 👈

آموزش شانه‌زدن موی گربه


شانه زدن موی گربه به نظر کاری ساده می‌آید اما اهمیت بسیاری دارد که اغلب افراد آن را نادیده می‌گیرند. این کار چندین مزیت مهم دارد و نه‌تنها موهای گربه را در وضعیت بهتری نگه می‌دارد بلکه روغن‌های طبیعی را به پوستش منتقل می‌کند و به تنظیم گردش خون او کمک می‌کند. همچنین احتمال ایجاد گلوله مویی در دستگاه گوارش گربه را کاهش می‌دهد و امکان بررسی بدن گربه را برای شناسایی زخم‌ها، کنه‌ها یا هر نوع مشکل دیگری که ممکن است در موهایشان مخفی‌شده باشد، فراهم می‌کند.


هرچند، مراقبت از گربه‌ها به‌ویژه درزمینه بهداشت و نظافت، ممکن است چالش‌برانگیز باشد اما بسیاری از این حیوانات ترجیح می‌دهند این کار را شخصاً انجام دهند. به‌هرحال چنین مراقبتی می‌تواند وضعیت سلامت گربه و موهایش را بهبود بخشد. از‌این‌رو در این مطلب قصد داریم نحوه مراقبت صحیح از موهای گربه را بررسی کنیم و مراحل شانه زدن موهای این حیوانات دوست‌داشتنی را به حضورتان تقدیم نماییم. پس فرصت را از دست ندهید و در ادامه این مطلب، همراه ما باشید: 


برس مناسب گربه:


استفاده از برس مناسب جهت حذف موهای مرده و حفظ سلامت پوست گربه امری بسیار ضروری است. قبل از هرگونه شانه زدن، حتماً باید برسی مناسب برای گربه‌ تهیه کنید. این مرحله، گام اولیه و حیاتی است تا گربه بتواند تجربه‌ای مطلوب در این زمینه داشته باشد. در بازار، انواع مختلفی از برس‌ها و شانه‌های گربه وجود دارند، بنابراین مطالعه و تحقیق کافی در این زمینه می‌تواند کمک شایانی به انتخاب بهترین محصول برای گربه شما کند.


برای گربه‌های با موهای کوتاه، استفاده از برس‌هایی مانند: برس دستی یا برس دوطرفه مناسب است. توصیه ما این است که به دنبال برس‌هایی با نوک‌های گرد بگردید تا از احتمال آسیب‌ دیدن پوست گربه جلوگیری شود. برای گربه‌های با موهای بلند و متراکم، نیاز به شانه‌ یا برسی با دندانه‌‌های بلندتر و کمی سفت‌تر دارید. توجه به این موضوع باعث می‌شود تا هنگام انتخاب ابزار مناسب، دقت کافی را داشته باشید.

 


نکات مهم قبل از شانه‌ زدن موی گربه:


شانه زدن موی گربه، برای سلامت این حیوان بسیار مفید است و برای این‌که آن را به بهترین شکل ممکن انجام دهید و تجربه لذت‌بخشی برای گربه دلبندتان رقم بزنید؛ می‌توانید از نکاتی که در ادامه به آن‌ها پرداخته می‌شود، بهره بگیرید:  


•  جهت موها را رعایت کنید:

همواره در جهتی که موها طبیعی رشد کرده‌اند، برس بزنید زیرا این کار برای گربه همانند نوازش به‌حساب می‌آید. برس زدن برخلاف جهت رشد مو، می‌تواند باعث ناراحتی گربه شود.


•  گربه را عادت دهید:

شانه زدن را از سنین پایین برای گربه‌تان در نظر بگیرید و سن هشت هفتگی، زمان خوبی برای شروع این کار است. عادت دادن گربه از سنین کودکی به شانه زدن، باعث می‌شود تا در آینده برای انجام آن هیچ مشکلی نداشته باشید.


•  زمان مناسب را انتخاب کنید:

زمانی که گربه مشغول فعالیتی مانند بازی است، او را برای شانه زدن موهایش تحت‌فشار نگذارید و سعی کنید در مواقعی مانند زمان خواب گربه، اقدام به شانه زدن موهای او کنید.


•  بخش‌بندی کنید:

اگر گربه شما از شانه زدن موهایش ترس دارد، بهتر است که زمان انجام آن را به بخش‌های کوچک تقسیم کنید و در زمان‌های مختلف و کوتاه به این کار بپردازید. این موضوع ممکن است نیازمند زمان بیشتری باشد اما شرایط را برای گربه راحت‌تر می‌کند و زحمت شما را نیز کاهش می‌دهد.  


•  شانه بزنید:

تلاش کنید تمام بدن گربه را شانه بزنید. برس زدن زیر پاهای عقب و پشت پاهای جلویی بسیار مهم است چراکه معمولاً این نواحی مشکل‌ساز هستند و ممکن است موهای موجود در این مناطق گره بخورند.


•  برنامه منظم داشته باشید:

برای از بین بردن موهای مرده و حفظ سلامت پوست و موی گربه، بهتر است که به‌صورت روزانه یا چند بار در هفته، اقدام به شانه زدن موهای او نمایید. داشتن برنامه منظم در این زمینه می‌تواند شانه زدن را برای شما و گربه‌تان، تجربه‌ای آرام و لذت‌بخش نماید.

 

 

آموزش گام به گام مراحل شانه زدن موی گربه:


اکنون‌که با اهمیت شانه زدن موی گربه‌ها آشنا شدیم؛ وقت آن رسیده تا برس ویژه‌ای را که از قبل تهیه‌کرده‌ایم را برداریم و اقدام به شانه زدن موهای دوست پشمالویمان نماییم. اگر می‌خواهید که این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید، بهتر است که تمامی مراحل زیر را با دقت رعایت فرمایید:


1. انتخاب مکان و زمان مناسب:

 

انتخاب مکان و زمان مناسب هنگام شانه زدن موی گربه‌ها اهمیت فراوانی دارد. بهتر است مکانی را انتخاب کنید که برای شما و گربه آرامش‌بخش باشد. برای این کار، گربه را در ملایم‌ترین حالت نگه‌دارید و اگر می‌خواهید از فرار او جلوگیری نمایید، بهتر است که محل بسته‌ای را در نظر بگیرید. همچنین بهترین زمان برای شانه زدن موهای گربه، مواقعی است که او آمادگی و آرامش لازم برای انجام این کار را دارد.
 


2. شانه زدن دقیق موها:  


برای شانه زدن موی گربه، به‌آرامی از بالای سر به سمت دم‌ او حرکت کنید. مسیر شانه زدن را در جهت رشد طبیعی موها ادامه دهید. اگر موهای گربه بلند یا متراکم هستند، از برس مناسب این موها استفاده نمایید و موهای زائد را از موهای سالم جدا کنید.


3. باز کردن دقیق گره‌ موها:


اگر گره‌ای در موها مشاهده کردید، نباید آن را بِکِشید چون ممکن است باعث آسیب دیدن گربه شود. در چنین شرایطی بهتر است از برس جداکننده گره استفاده نمایید یا با دقت توسط قیچی کوچکی گره‌ها را بازکنید.


4. پایان دادن به شانه زدن با تشویقی:  

پس از شانه زدن موهای گربه، با قدردانی از رفتار خوب حیوان به او انگیزه بدهید و در انتها، با تشویقی یا جایزه محبوبش از او تقدیر کنید. این کار باعث می‌شود تا خاطره خوبی از شانه زدن در ذهن گربه باقی بماند.

 


سخن آخر:


شانه زدن موی گربه‌ها در حفظ سلامت و آرامش آن‌ها نقش مهمی دارد. روش شانه زدن موی این حیوانات به عوامل مختلفی مانند: نژاد، طول موی گربه و فصل سال بستگی دارد. معمولاً گربه‌هایی با موی بلند و متوسط نسبت به گربه‌های مو کوتاه بیشتر نیاز به شانه زدن دارند. همچنین، در فصولی که گربه‌ها ممکن است ریزش موی زیادی داشته باشند، نیاز به شانه زدن بیشتر می‌شود.

 

توصیه‌ عمومی جهت شانه زدن برای گربه‌های مو بلند و متوسط، به‌صورت روزانه یا هفته‌ای یک‌بار است اما در برخی مواقع ممکن است گربه‌ها نیاز بیشتری به شانه زدن داشته باشند، به‌خصوص اگر گربه مسن باشد یا موهایش به‌سرعت گره می‌خورد. استفاده از دستورالعمل‌ها و نکاتی که در این مطلب به آن‌ها اشاره شد، می‌تواند کمک زیادی به شما کند تا به بهترین شکل موی گربه‌ را شانه بزنید و تجربه خوشایندی را برای حیوان محبوبتان ایجاد نمایید.

 

 

 

۵
از ۵
۷ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش