۰

تخفیف‌های روزانه 👈

ممنوعیت خوردن شکلات برای گربه‌ها


ما به‌عنوان مالکان حیوانات خانگی، گاهی طبق عادت می‌خواهیم هر چیزی که برای ما خوردنی و لذیذ است را به حیوانمان نیز بدهیم اما باید بدانیم که برخی از غذاها برای حیوانات خانگی‌ خطرناک و حتی سمی هستند. به‌عنوان‌مثال: شکلات حاوی موادی مانند: کافئین و تئوبرومین می‌باشد که برای حیوانات و به‌ویژه گربه‌ها سمی هستند.

 

حتی اگر گربه ما به‌طور طبیعی علاقه‌ای به شکلات نداشته باشد، برخی مواقع ممکن است از سوی ما تشویق به مصرف آن شود اما باید به یاد داشته باشیم که خوردن شکلات برای گربه‌ها ممنوع و خطرناک است. بنابراین، مهم است که ما به‌عنوان مالکان مسئول، این مواد خطرناک را از دسترس گربه محبوبمان دور نگه‌داریم تا به‌ سلامتی او آسیبی نرسد.

 

در ادامه این مطلب، دلایل ممنوعیت شکلات برای گربه‌ها را بررسی خواهیم کرد. لطفاً با پت مال 24 همراه باشید:


عدم حس طعم شیرین در گربه‌ها:


گربه‌ها درواقع قدرت حس کردن طعم‌های شیرین را ندارند. آن‌ها غذاهای لازم را از طریق مصرف گوشت تأمین می‌کنند و شکلات با داشتن کافئین و تئوبُرومین یکی از مواد مضر برای این حیوانات است. مصرف شکلات ممکن است منجر به مسمومیت یا ابتلا به بیماری‌های جدی شود. تحقیقات نشان می‌دهند که در فیزیولوژی گربه‌ها، عواملی کنترل‌کننده ادراک و هضم طعم شیرین مانند گلوکیناز وجود ندارند که این موضوع می‌تواند در جلوگیری از بروز دیابت در گربه‌ها نقش داشته باشد.

 


دلیل ایجاد مسمومیت شکلات برای گربه‌ها:


تئوبُرومین موجود در شکلات، یکی از دلایل اصلی مسمومیت شدید برای گربه‌ها است. این ماده در تمام انواع شکلات وجود دارد اما بیشترین مقدارش در شکلات‌های تلخ و شکلات‌هایی که برای پخت کیک استفاده می‌شوند، وجود دارد. همچنین کافئین موجود در شکلات نیز برای گربه‌ها سمی است. مصرف هرکدام از این مواد توسط گربه‌ها، می‌تواند فشارخون و سیستم عصبی این حیوانات را تحریک نماید و باعث افزایش فشارخون و مشکلات دیگر برای آن‌ها شوند.


علائم مسمومیت با شکلات در گربه‌ها:


•    افزایش غیرعادی ضربان قلب


•    لرزش ناگهانی


•    افزایش دمای بدن


•    حالت تهوع، اسهال و استفراغ


•    عصبانیت و بی‌قراری


•    ادرار زیاد و تشنگی غیرعادی


•    مشکلات پانکراس


•    تشنج و در مراحل حادتر بیهوشی و کما


اگر گربه‌ شما علائمی از مسمومیت نشان داد، بهتراست فوراً او را نزد دامپزشک ببرید. مسمومیت با شکلات می‌تواند جدی باشد و اگر حتی احتمال مصرف شکلات توسط گربه وجود داشته باشد، بهتر است این موضوع را به دامپزشک اطلاع دهید تا بتواند اقدامات لازم را برای درمان در نظر بگیرد.

 


نکات ضروری در خصوص مسمومیت گربه‌ها با شکلات:


•    شکلات یا هر خوراکی که شامل شکلات است را از دسترس گربه دور نگه‌دارید. بعد از تمام شدن مهمانی یا هر رویداد دیگر، شیرینی‌ها و شکلات‌های باقی‌مانده را داخل جعبه‌ای قرار بدهید که گربه به آن دسترسی نداشته باشد.


•    اگر گربه‌ شما شکلات خورده است، توصیه می‌شود تا زمانی که شکلات هنوز در معده‌اش هضم نشده، سعی کنید آن را استفراغ نماید.


•    علائم مسمومیت با شکلات، معمولاً طی۱۲ ساعت اول بروز می‌کند، بنابراین بهتر است در این مدت، گربه‌ را با دقت زیر نظر داشته باشید.


•     به گربه‌ مایعات و به‌خصوص آب بدهید تا از بروز کم‌آبی جلوگیری کنید.


•    بعد از بهبود، می‌توانید به مدت چند روز، رژیم غذایی متنوع و غنی از مواد مغذی برای گربه در نظر بگیرید.

 


 

 

۵
از ۵
۷ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش