۰

تخفیف‌های روزانه 👈

معرفی 5 انیمیشن جذاب از حیوانات خانگی

 

سالیانه انیمیشن‌های زیادی درباره حیوانات خانگی ساخته می‌شود که از موضوعات متفاوتی در آن‌ها استفاده می‌گردد و از محبوبیت فراوانی بین بینندگان برخوردار هستند.

 

انیمیشن‌ها مخاطب سنی خاصی ندارند و محتوای آن‌ها می‌تواند شامل: موضوعات اجتماعی، کمدی، آموزشی، ماجراجویی، خانوادگی و… باشد. شخصیت اصلی انیمیشن می‌تواند انسان، حیوان، اشیا و… باشد اما انیمیشن‌هایی که شخصیت اصلی آن‌ها حیوانات هستند با استقبال بیشتری مواجه شده‌اند. در ادامه این مقاله به بررسی چندین انیمیشن معروف درباره حیوانات خانگی می‌پردازیم. لطفاً همراه پت مال 24 باشید:

 

 

1. 101سگ خال‌دار:

 

101 سگ خال‌دار از معروف‌ترین انیمیشن‌های ساخته‌شده توسط والت دیزنی است. این انیمیشن در سال 1961 توسط کلاید جرونیمی ساخته شد و صداپیشه‌های آن جی پت اومالی، بتی لو گرسون و رود تیلور بودند. این فیلم جذاب به امتیاز 7.3 دست‌ یافت و موضوع آن کمدی، خانوادگی و ماجراجویانه است. داستان حول محور دو سگ خال‌دار به نام‌های پردیتا و پانگو می‌چرخد. 

 

 آشنایی صاحبان این دو سگ، آن‌ها را به یکدیگر پیوند می‌دهد و حاصل این پیوند، تولد 15 توله‌سگ دوست‌داشتنی و پشمالو است اما زیبایی خیره‌کننده پوست این توله‌ها، توجه کروئلا شخصیت شرور و طماع داستان را جلب می‌کند. کروئلا که سودای ثروت و مد را در سر دارد، توله‌ها را می‌دزدد تا از پوست آن‌ها برای ساخت پالتو استفاده کند. پردیتا و پانگو که از ربوده شدن توله‌هایشان غمگین و خشمگین هستند، برای نجات آن‌ها دست‌به‌کار می‌شوند.

 

انیمیشن 101 سگ خالدار

 

در این میان، 84 توله‌سگ دیگر نیز توسط کروئلا دزدیده شده‌اند و تعداد سگ‌های دزدیده شده به 101 قلاده می‌رسد و سفر پر ماجرای آن‌ها شروع می‌شود. سگ‌های شجاع و باهوش با کمک دوستان جدیدشان، سفرشان را برای نجات توله‌ها آغاز می‌کنند. آن‌ها در طول این سفر با چالش‌ها و خطرات متعددی روبرو می‌شوند اما با شجاعت و از خودگذشتگی بر آن‌ها غلبه می‌کنند.

 

 

درنهایت، سگ‌ها با کمک یکدیگر و استفاده از هوش و ذکاوتشان، موفق به نجات توله‌ها از چنگال کروئلا می‌شوند. انیمیشن 101 سگ خال‌دار با داستانی جذاب، شخصیت‌های دوست‌داشتنی و موسیقی متن خاطره‌انگیز به یکی از محبوب‌ترین انیمیشن‌های تاریخ تبدیل شده است. این انیمیشن مملو از لحظات شاد و سرگرم‌کننده است و پیام‌های ارزشمندی مانند: دوستی، شجاعت، از خودگذشتگی و اهمیت خانواده را به مخاطبان خود می‌آموزد.

 

2. گربه‌های اشرافی:

 

گربه‌های اشرافی نیز از انیمیشن‌های حیوانات جذاب شرکت والت دیزنی است. والت دیزنی گربه‌های اشرافی را در سال 1970 با کارگردانی وولفگانگ ریثرمن تولید کرد. صداپیشه‌های این انیمیشن اوا گابور، فیل هریس و استرلینگ هالووی بودند. امتیاز ثبت‌شده برای این انیمیشن 7.1 است و موضوع آن ماجراجویی، کمدی و خانوادگی می‌باشد. در قلب پاریس شهر عشق و زیبایی، داستان گربه‌های اشرافی آغاز می‌شود.

 

 خانواده‌ای از گربه‌ها با ناز و نعمت در عمارت باشکوه بانویی ثروتمند به نام آدلاید زندگی می‌کنند. بانو آدلاید که عاشق گربه‌هاست، در وصیت‌نامه‌ا‌ش ثروت هنگفتی را به این موجودات دوست‌داشتنی می‌بخشد؛ اما این وصیت‌نامه طمع آدریان، وکیل طماع بانو را برمی‌انگیزد. او که سودای تصاحب ثروت را در سر دارد، نقشه شومی برای گربه‌ها می‌کشد. آدریان با کمک آنابل خدمتکار حیله‌گر، گربه‌ها را به مکانی دور در حومه شهر می‌برد و رها می‌کند.

 

انیمیشن گربه های اشرافی

 

گربه‌ها که در دنیای جدید و ناآشنا سرگردان هستند با توماس گربه‌ای خیابانی و باهوش آشنا می‌شوند. توماس با شجاعت و مهارت، راه بازگشت به خانه را به گربه‌ها نشان می‌دهد اما آدریان از نقشه شومی که دارد، دست نمی‌کشد و این بار تلاش می‌کند گربه‌ها را به آفریقا بفرستد. در این میان، ماری موش شجاع و زیرک با گربه‌ها متحد می‌شود و با کمک توماس، نقشه آدریان را خنثی می‌کنند. گربه‌ها به عمارت باز می‌گردند و با به چنگ آوردن مدارک، حقشان را از آدریان می‌گیرند.

 

 انیمیشن گربه‌های اشرافی، داستانی پرفرازونشیب و سرشار از لحظات شاد و آموزنده است. این انیمیشن پیام‌های ارزشمندی را به مخاطبانش منتقل می‌کند. فداکاری، یادگیری کار تیمی، عدم حسادت و شجاعت را می‌توان جزء پیام‌های این انیمیشن دانست. اگر گربه‌ها و موش با یکدیگر متحد نبودند، قطعاً گربه‌ها از محل زندگی‌شان دور شده و موش‌ها نیز صاحب زندگی خوبی نمی‌شدند.

 

 

3. گربه چکمه‌پوش:

 

انیمیشن گربه چکمه‌پوش در سال 2011 توسط شرکت دریم‌ورکس ساخته شد. کارگردانی این انیمیشن جذاب را کریس میلر بر عهده داشت و صدای شخصیت‌های این مجموعه حاصل تلاش‌های آنتونیو باندراس، سلما هایک و زک گالیفیاناکیس است. امتیاز این انیمیشن 6.6 می‌باشد و موضوع آن ماجراجویی، کمدی و اکشن است. در دل دنیایی پر از رمز و راز، انیمیشن دو دوست ماجراجویی داستانی، پندآموز و سرگرم‌کننده را روایت می‌کند.

 

  این انیمیشن، داستان گربه‌ای بی‌سرپرست و تخم‌مرغی به نام هامتی را به تصویر می‌کشد که با وجود تفاوت‌های ظاهری، پیمان برادری می‌بندند و سفری پرفرازونشیب را آغاز می‌کنند. گربه و هامتی در آرزوی یافتن لوبیای سحرآمیز، هر روز با چالش‌های جدیدی روبرو می‌شوند. گربه با شجاعت و جسارت در جستجوی لوبیا تلاش می‌کند و هامتی با هوش و ذکاوت، راه را برای او روشن می‌کند.

 

گربه چکمه پوش

 

در اتفاقی ناگوار، گربه مجبور به فرار می‌شود و هامتی به‌تنهایی در مرکز نگهداری رها می‌شود. این جدایی، غم و ناراحتی را به همراه می‌آورد و هامتی را به فکر انتقام می‌اندازد. سرانجام گربه و هامتی به لوبیای سحرآمیز دست پیدا کرده و به سرزمین غول‌ها سفر می‌نمایند. در این سرزمین، ماجراجویی‌های آن‌ها ادامه پیدا می‌کند و با غول‌ها روبرو می‌شوند. طمع هامتی، او را به دزدیدن غاز تخم‌طلا وسوسه می‌کند.

 

  این عمل، عواقب ناخوشایندی به دنبال دارد و مادر غاز، خشمگینانه به شهر حمله کرده و گربه با فداکاری و از خودگذشتگی، هامتی را از اشتباهش آگاه می‌کند. هامتی نیز با پشیمانی از عمل ناپسندش، غاز را به صاحبش باز می‌گرداند. پیام‌های این انیمیشن شامل: عدم خودخواهی، عاقل بودن، خودداری از انجام کارهای نادرست و… است.

 

4. زندگی مخفی حیوانات خانگی:

 

این انیمیشن پرطرفدار در سال 2016 توسط کریس رناود کارگردانی شد و صداپیشه‌های آن لوئی سی کی، کوین هارت و اریک استون‌استریت بودند. باوجود موضوعات و انیمیشن‌های جدید، زندگی مخفی حیوانات خانگی توانست رتبه خوبی را به دست بیاورد و به امتیاز 6.5 برسد. موضوع آن نیز خانوادگی، کمدی و ماجراجویی است. انیمیشن جذاب رقابتی، داستانی پرفراز‌و‌نشیب از دو سگ با شخصیت‌های متضاد را روایت می‌کند.

 

 مکس سگ خانگی لوس و وابسته با ورود دوک سگ خیابانی جسور و مستقل به دنیایش، چالش‌های جدیدی را تجربه می‌کند. مکس که تا پیش‌از‌این، تنها سگ محبوب صاحبش بود، با حضور دوک، احساس ناامنی و حسادت می‌کند. رفتارهای لوس و آزاردهنده او، تنش و درگیری را در خانه به وجود می‌آورد. در اتفاقی ناگوار، مکس و دوک از خانه دور می‌شوند و به دنیای ناشناخته خیابان راه می‌یابند. این دو سگ که از یکدیگر متنفر بودند، برای بقا و بازگشت به خانه، چاره‌ای جز همکاری ندارند.

 

زندگی مخفی حیوانات خانگی

 

مکس و دوک در طول سفر پرماجرایشان، با چالش‌های متعددی روبرو می‌شوند. آن‌ها در کنار گربه، خرگوش و سایر حیوانات، درس‌های مهمی درباره همکاری، اعتماد و دوستی می‌آموزند. با گذشت زمان، مکس و دوک که در ابتدا رقیبانی سرسخت بودند به یار و همکار یکدیگر تبدیل می‌شوند. آن‌ها با اتکا به قدرت جمعی، بر مشکلات غلبه می‌کنند و درنهایت با خاطراتی ارزشمند به خانه باز می‌گردند. این انیمیشن به‌وضوح همکاری‌کردن، گفت‌وگوی صحیح، برقراری ارتباط درست و … را آموزش می‌دهد. همچنین می‌توان به پیام‌های دیگری مانند: عدم حسادت، عدم لجبازی و خودرأی بودن نیز اشاره کرد.

 

5. بانو و ولگرد:

 

انیمیشن بانو و ولگرد در سال 1995 توسط شرکت والت دیزنی ساخته شد. کارگردانی مشترک آن بر عهده کلاید جرونیمی، ویلفرد جکسون و همیلتون لوسک و صداپیشگی آن بر عهده باربارا لودی، پگی لی و لری روبرتز بود. امتیاز ثبت‌شده برای این انیمیشن 7.3 است و موضوع آن کمدی، خانوادگی و ماجراجویی می‌باشد. انیمیشن بانو و ولگرد، داستانی پرمخاطب و دلنشین را روایت می‌کند که در آن زمان، نبوغ و خلاقیت انیماتورهای دیزنی را به نمایش گذاشت.

 

 این انیمیشن، احساسات و تجربیات انسانی را در قالب شخصیت‌های حیوانی به تصویر می‌کشد و مخاطبان را در سفری پرفرازونشیب همراهی می‌کند. بانو سگ اشرافی و دوست‌داشتنی، هدیه‌ای کریسمسی از سوی آقا به همسرش است. بانو به‌سرعت جایش را در قلب این خانواده باز می‌کند و به محبوب‌ترین عضو آن تبدیل می‌شود؛ اما تولد نوزاد، نظم زندگی بانو را مختل می‌کند.

 

انیمیشن بانو و ولگرد

 

سفر آقا و خانم و سپردن بانو به عمه سارا، آغازگر چالش‌های جدیدی برای بانو می‌باشد. عمه سارا که از سگ‌ها خوشش نمی‌آید، با بانو بدرفتاری می‌کند و این موضوع، دلیل فرار او از خانه می‌شود. در دنیای ناشناخته بیرون از خانه، بانو با ولگرد سگ جسور و باهوش آشنا می‌شود. ولگرد با فداکاری و مهربانی به بانو در سازگاری با زندگی جدیدش کمک می‌کند و عشقی عمیق بین آن‌ها شکل می‌گیرد.

 

بانو توسط مأموران جمع‌آوری سگ‌های ولگرد دستگیر و به پناهگاه سگ‌ها منتقل می‌گردد اما به دلیل داشتن شناسنامه به عمه سارا بازگردانده می‌شود. محدودیت‌های عمه سارا، زندگی را برای بانو طاقت‌فرسا می‌کند. او که طعم آزادی و عشق را چشیده، در قفس عمه سارا احساس اسارت می‌کند. پیام این انیمیشن اهمیت خانواده، عشق و وفاداری، رهایی از قفس و قدرت عشق می‌باشد.

 

سخن آخر:

 

انیمیشن‌ها دریچه‌ای به‌سوی دنیایی از جذابیت، سرگرمی و آموزش هستند و انیمیشن‌هایی که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد با داستان‌های پرفرازونشیب و شخصیت‌های جذابشان، ارزش‌های والای انسانی را به مخاطبان آموزش می‌دهند. اهمیت انیمیشن‌ها در رشد و تعالی کودکان و بزرگسالان انکارناپذیر است.

 

این انیمیشن‌ها با به‌تصویرکشیدن مفاهیم اخلاقی و اجتماعی به مخاطبان در درک بهتر دنیای اطراف کمک می‌کنند. بازنویسی متون انیمیشن‌ها، تلاشی برای ارائه نسخه‌ای فاخر و پرمغز از این داستان‌های آموزنده بود. امیدواریم که این مجموعه، توجه شما مخاطبان گرامی را جلب کرده باشد و از مطالعه آن در سایت پت مال 24 لذت برده باشید.

۵
از ۵
۷ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش