۰

تخفیف‌های روزانه 👈

طرز تهیه سوپ پای مرغ ویژه سگ ها

 

 

علاقه ذاتی سگ‌ها به پای مرغ بر کسی پوشیده نیست. طعم دلچسب، ارزش غذایی بالا و جویدنی بودن این خوراکی، آن را به یکی از محبوب‌ترین غذاهای سگ‌ها تبدیل کرده است.

 

محبوبیت پای مرغ برای سگ‌ها، صرفاً به دلیل طعم مطلوب آن نیست؛ بلکه مزایای متعدد این خوراکی مفید برای سلامتی، آن را به انتخابی ایدئال برای این حیوانات تبدیل می‌کند. گلوکزامین و کندرویتین، دو ماده مغذی و حیاتی برای حفظ سلامت مفاصل در پای مرغ به‌وفور یافت می‌شوند. مصرف این مواد مغذی به کاهش درد و التهاب و پیشگیری از آرتروز در آن‌ها کمک می‌کند.

 

در این مقاله به بررسی مزایا و معایب مصرف پای مرغ برای سگ‌ها می‌پردازیم و اصول صحیح گنجاندن این خوراکی در غذای سگ‌ ها را به شما شرح می‌دهیم. با پت مال 24 همراه باشید تا اطلاعات مفیدی در خصوص این خوراکی محبوب و مغذی به دست آورید:

 

سایر فواید پای مرغ برای سگ‌ها: 

 

 پای مرغ به‌عنوان مسواکی طبیعی عمل می‌کند و با جرم‌گیری دندان‌ها و ماساژ لثه‌ها به حفظ سلامت دهان و دندان سگ شما کمک می‌کند. هضم آسان پای مرغ، آن را به غذایی مقوی و مناسب برای سگ‌ها تبدیل کرده است اما مصرف پای مرغ بدون درنظرگرفتن نکات کلیدی، می‌تواند عواقب ناخوشایندی به دنبال داشته باشد. پخت نادرست، مصرف بیش‌ازحد و عدم نظارت بر سگ در هنگام جویدن پای مرغ، ازجمله خطراتی هستند که باید از آن‌ها آگاه بود.

 

 

انواع روش‌های تهیه پای مرغ برای سگ‌ها:

 

پا عضو حرکتی بدن مرغ‌ها می‌باشد که از پوست، تاندون‌ها، استخوان‌های کوچک و غضروف تشکیل شده است. پای مرغ برای سگ‌ها را می‌توانید متناسب با سن، نژاد و رژیم غذایی به این حیوانات ارائه دهید. بااین‌حال چنین تغذیه‌ای ازنظر ارزش غذایی قادر به تأمین تمامی نیازهای سگ شما نیست و نباید جایگزین غذای اصلی آن‌ها شود.

 

  پای مرغ در مقایسه با تنقلات تجاری فرآوری شده، دارای کالری کم، پروتئین بالا و چربی متوسطی می‌باشد. بنابراین، بهتر است از پای مرغ برای سگ به‌عنوان غذای تشویقی و یا به‌صورت سوپ استفاده کنید. پای مرغ به روش‌های متنوعی تهیه می‌شود و انواع مختلفی دارد که با خواندن مطلب زیر با آن‌ها آشنا خواهید شد:

 

 

1. پای مرغ خام:

پای مرغ خام را می‌توانید از قصابی‌ها یا مرغ‌فروشی‌ها به‌صورت تازه یا منجمد تهیه کنید اما حتماً قبل از استفاده باید بادقت آن را شستشو و تمیز نمایید.

 

2. پای مرغ فرآوری‌شده (کم‌آب شده):

این نوع از پای مرغ‌ها، پاک‌شده هستند و به کمک دستگاه، آبگیری شده و سپس بسته‌بندی می‌شوند. پای مرغ‌های فرآوری‌شده، معمولاً ظاهری زردرنگ و چروکیده دارند و ماندگاری آن‌ها حدود شش ماه است.

 

3. پای مرغ خشک (پف‌کرده):

 پای مرغ‌های پف‌کرده مشابه فرآوری‌شده‌ها هستند و تفاوت اصلی آن‌ها این است که در هوای آزاد خشک شده‌اند. درنتیجه، بیشتر ویتامین‌ها و مواد مغذی، طی فرآیند خشک‌کردن داخل پای مرغ، برای سگ حفظ می‌شود. مدل‌های خشک شده پای مرغ معمولاً رنگ روشن‌تری دارند و کمی پف‌کرده به نظر می‌رسند.

 

مزایای سوپ پای مرغ برای سگ‌ها:

 

سوپ پای مرغ به‌عنوان منبع غذایی سالم و خوشمزه‌ای برای سگ‌ها شناخته شده است. این غذا با ارزش غذایی بالا، پروتئین قوی، ویتامین‌ها و مواد معدنی را برای این حیوانات فراهم می‌کند. سوپ پای مرغ همچنین می‌تواند برای سگ‌هایی که دچار مشکلات گوارشی هستند، مناسب باشد. در ادامه برخی از مزایای متعدد سوپ پای مرغ برای سگ‌ها را معرفی خواهیم کرد:

 

 

•    مفاصل سالم:

پای مرغ غنی از گلوکزامین و کندرویتین یعنی دو عنصر کلیدی برای حفظ سلامت مفاصل و غضروف‌ها به‌خصوص در سگ‌های سالخورده است.
 

 •    پوست و موی درخشان:

کلاژن موجود در پای مرغ به حفظ شادابی و طراوت پوست و موی سگ شما کمک می‌کند.
 

 •    سرگرمی و نشاط:

جویدن پای مرغ فعالیتی لذت‌بخش برای سگ‌ها است که در کنار سرگرمی و نشاط به ‌سلامت دندان‌ها و لثه‌های آن‌ها نیز کمک می‌کند.
 

 •    منبعی غنی از پروتئین:

سگ‌ها با مصرف پای مرغ، پروتئین لازم برای عضله‌سازی را نیز دریافت می‌کنند.

 

نکات کلیدی در تهیه سوپ پای مرغ برای سگ‌ها:

 

پخت کامل پای مرغ برای حفظ سلامتی سگ و ازبین‌بردن باکتری‌های غذای آن‌ها ضروری می‌باشد. همچنین جداکردن استخوان‌های غذا، عاملی است که از خطر خفگی در سگ‌ها جلوگیری می‌کند. استفاده از سبزی‌ها و مرغ برای بهتر کردن طعم سوپ و بالابردن ارزش غذایی آن، می‌تواند برای سگ شما بسیار جذاب باشد.

 

دقت داشته باشید که حتماً سوپ را قبل از مصرف حیوان، خنک کنید تا موجب سوختگی زبان و دهان او نشوید و برای مشاهده و بررسی واکنش سگ با مقدار کمی از سوپ پای مرغ شروع کنید. همیشه قبل از تغییر رژیم غذایی سگتان با دامپزشک مشورت کنید تا با درنظرگرفتن عواملی مانند: سن، نژاد و وضعیت سلامتی سگ شما، بهترین دستور پخت و نحوه مصرف سوپ را به شما ارائه دهد.

 

دستور تهیه سوپ پای مرغ مقوی و سالم برای سگ‌ها:

 

همان‌طور که اشاره شد، سوپ پای مرغ غذای مقوی و سالمی برای سگ‌ها است که با ارزش‌های غذایی بالا و عناصر مفید برای سلامتی آن‌ها تهیه می‌شود. این دستور از پای مرغ، سبزی‌ها و گندم که پر از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند، استفاده می‌کند. با پختن کامل و طبیعی این سوپ، سگ‌ها از پروتئین، کلسیم و فیبر برخوردار می‌شوند. این وعده غذایی مناسب برای حفظ سلامتی و افزایش انرژی سگ‌هاست. دستور تهیه سوپ پای مرغ مقوی و سالم برای سگ‌ها به شرح زیر می‌باشد: 

 

 

مواد لازم برای تهیه سوپ پای مرغ سگ‌ها:

 

•    10 عدد پای مرغ

•    2  عدد هویج

•    1  عدد سیب زمینی

•    نیم فنجان نخودفرنگی

•    ربع فنجان جعفری تازه خردشده

•    4  فنجان آب

•    1  قاشق غذاخوری روغن‌زیتون

•    زردچوبه، نمک و فلفل به مقدار بسیار کم

 

طرز تهیه سوپ پای مرغ ویژه سگ‌ها:

 

پای مرغ‌ها را به‌خوبی بشویید و تمیز نمایید. هویج و سیب‌زمینی را پوست بکنید و به‌صورت نگینی خرد نمایید. در قابلمه‌ای مناسب، روغن‌زیتون را گرم کنید. هویج و سیب‌زمینی خردشده را به روغن اضافه نموده و به‌مدت 5 دقیقه تفت دهید و پای مرغ‌ها را به همراه آب به قابلمه اضافه کنید.

 

 

شعله را کم کنید و سوپ را به‌مدت 45 تا 60 دقیقه بپزید تا پای مرغ‌ها پخته و از استخوان جدا شوند. نخودفرنگی و جعفری را به سوپ اضافه کنید و 5 دقیقه دیگر بپزید. سوپ را از روی حرارت بردارید و بگذارید کمی خنک شود. پس از خنک‌شدن، سوپ را با گوشت‌کوب برقی له کنید تا به غلظت دلخواهتان برسید. در این مرحله غذای سگ شما آماده است.

 

نکات مهم در تهیه سوپ پای مرغ ویژه سگ‌ها:

 

•    اگر سگ شما به نخودفرنگی حساسیت دارد، می‌توانید آن را حذف کنید.

•    می‌توانید سبزی‌ها دیگری مانند: کلم‌بروکلی، اسفناج یا کدوحلوایی را به سوپ اضافه کنید.

•    برای طعم دادن به سوپ می‌توانید از کمی نمک و فلفل استفاده کنید.

•    سوپ را در یخچال نگهداری کنید و 3 وعده در هفته به سگ خویش بدهید.

 

 

جایگزین‌های پای مرغ در رژیم غذایی سگ‌ها:

 

 غضروف کوسه، مکمل‌های گلوکزامین و کندرویتین، گوشت مرغ، تخم‌مرغ، ماهی پخته شده بدون استخوان، گردن مرغ، پای مرغابی، حبوبات پخته شده، سبزی‌ها و میوه‌ها می‌توانند منبعی عالی از ویتامین‌ها و مواد معدنی برای سگ شما باشند.

 

 

سخن آخر:

 

 شما می‌توانید با اضافه‌کردن مواد مختلف در ترکیب سوپ پای مرغ ویژه سگ‌ها، طعم آن را دلچسب‌تر کنید. مثلاً در پخت ساده سوپ، طعمی کلاسیک مناسب هر سلیقه‌ای برای‌ سگ‌ها داریم و با ترکیب مرغ، منبعی سرشار از پروتئین برای سگ‌های فعال و پر انرژی هدیه کرده‌ایم. جو نیز غنی از فیبر و مواد مغذی است که می‌توان به ترکیب سوپ پای مرغ افزود. اگر به دنبال مکمل‌های طبیعی برای تأمین نیازهای تغذیه‌ای سگتان هستید، پای مرغ گزینه مناسبی است. مصرف پای مرغ خام، خشک یا فراوری شده برای سگ‌ها بی‌خطر بوده و در حفظ سلامتی دندان‌ها و استخوان‌های آن‌ها مفید است. توصیه می‌کنیم برای تعیین مقدار مناسب پای مرغ برای سگ، حتماً با دامپزشکتان مشورت کنید.

۵
از ۵
۷ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش