۰

تخفیف‌های روزانه 👈

انتخاب تشویقی مناسب برای گربه ها


تشویقی میان‌وعده خوشمزه‌ای است که می‌تواند دلیل خوشحالی گربه شود و می‌توانید هر وقت که حیوان شما کار خوبی انجام می دهد با استفاده از این غذای لذیذ به او پاداش دهید.


گربه‌‌ها موجوداتی باهوش، بازیگوش و البته خوش‌خوراک هستند. جلب رضایت و خشنودی آن‌ها، دلیلی برای داشتن زندگی شاد و صمیمی در کنار این موجودات بی‌نظیر است. استفاده از غذای تشویقی مناسب برای گربه‌ها، فواید متعددی برای سلامتی آن‌ها دارد. می‌توان از موادی مانند: برش‌های کوچک از گوشت مرغ یا گوشت گاو، برش‌های ماهی، خشکبارهای طبیعی یا تجاری حاوی ویتامین‌ها و مواد مغذی و ترکیبات خاص و محبوب گربه‌ها به‌عنوان غذای تشویقی این حیوانات خانگی جذاب استفاده کرد. 



در این مقاله از پت مال 24 با ما همراه باشید تا عوامل مؤثر در انتخاب تشویقی مناسب برای گربه‌ها را بررسی کنیم و در ادامه با زمان مناسب برای ارائه تشویقی و دستور پخت برخی از این غذاهای لذیذ گربه‌ها آشنا شویم: 

 

عوامل مؤثر در انتخاب تشویقی مناسب برای گربه‌ها:


انتخاب تشویقی مناسب برای گربه، همانند انتخاب لباس مناسب برای مهمانی، مهم است و باید باظرافت و دقت انجام شود تا کام گربه‌ دلبندتان را شاد نموده و به‌سلامتی او کمک کنید. درست است که دامپزشک می‌تواند راهنمای بی‌نظیری در این مسیر باشد اما آگاهی از عوامل مؤثر در انتخاب تشویقی مناسب برای گربه‌ها، شما را در انتخابی آگاهانه‌تر دراین‌خصوص کمک می‌نماید. 



غذاهای تشویقی‌ گربه‌ها که با نام‌های دیگری مانند: اسنک، جایزه گربه یا تریت (Cat Treat) نیز شناخته می‌شوند، تکه‌های کوچک غذای خوش‌طعم و خوش‌بویی هستند که با درنظرگرفتن مسائل مختلفی به گربه‌ها داده می‌شوند. در ادامه به بررسی مهم‌ترین عوامل مؤثر در انتخاب تشویقی گربه‌ها می‌پردازیم و هرکدام از این عوامل را به‌صورت جداگانه شرح خواهیم داد:

 

•    سن، وزن و جنسیت:
تشویقی‌های گربه باتوجه‌به نیازهای تغذیه‌ای این حیوانات در سنین، وزن‌ها و جنسیت‌های مختلف تولید می‌شوند. به‌عنوان‌مثال: بچه‌گربه‌ها به تشویقی‌های حاوی پروتئین و کلسیم بیشتری احتیاج دارند درحالی‌که گربه‌های مسن‌تر به تشویقی‌های نرم‌تر و کم‌کالری‌تر نیاز دارند.

 

•    شرایط جسمانی:
اگر گربه‌ شما از بیماری خاصی رنج می‌برد، تشویقی‌های مخصوصی برای کمک به او در بهبودی و حفظ سلامتی‌اش وجود دارد. به‌عنوان‌مثال: می‌توانید از تشویقی‌هایی مانند: برش‌های کوچک از گوشت مرغ، گوشت گاو و ماهی برای گربه‌های دارای مشکلات کلیوی یا گوارشی استفاده کنید زیرا این مواد غذایی حاوی کمترین میزان چربی و دارای بیشترین پروتئین باکیفیت هستند. 

 

•    طعم و مزه:
گربه‌ها به‌طور طبیعی از طریق بو و طعم غذاها را تشخیص می‌دهند، بنابراین انتخاب غذاهایی که طعم و مزه جذابی داشته باشند، می‌تواند به موفقیت تشویقی گربه کمک کند. غذاهایی که طعم قوی و مطلوبی دارند، می‌توانند به‌عنوان جایزه‌های مؤثر برای گربه‌ها استفاده شوند و آن‌ها را به رفتارهای مطلوب تحریک کنند. درنتیجه مهم است که هنگام انتخاب غذاهای تشویقی برای گربه‌ها، به طعم و مزه‌های مختلف و محبوب گربه خویش توجه نمایید تا به نتیجه مطلوب برسید.



زمان مناسب برای ارائه غذای تشویقی گربه:


غذاهای تشویقی گربه‌ها را باید در زمان مناسبی به این حیوانات ارائه دهید تا بتوانید حداکثر استفاده را از فواید این میان‌وعده‌های دوست‌داشتنی داشته باشید و لحظاتی صمیمی را در کنار گربه‌ محبوبتان خلق نمایید. در این بخش از مقاله به بررسی زمان‌های ایده‌آل برای ارائه غذاهای تشویقی به گربه‌ها می‌پردازیم:

 

•    پاداش‌دادن:
تشویقی، گزینه‌ای ایده‌آل برای تشویق گربه‌ به انجام رفتارهای مثبت است و یکی از بهترین زمان‌ها برای ارائه این میان‌وعده‌ها به این حیوان، زمان ارائه پاداش به او می‌باشد. گربه با دریافت تشویقی در این زمان، دستورات شما را به‌درستی انجام می‌دهد یا از خرابکاری پرهیز می‌کند. همچنین ارائه تشویقی در زمان پاداش‌دادن به گربه شما می‌آموزد که چه رفتارهایی مطلوب هستند و تمایل حیوان را به تکرار آن‌ها افزایش می‌دهد.


•    آموزش:
تشویقی، ابزاری قدرتمند برای آموزش گربه‌ها است. در حین آموزش و به‌محض این‌که گربه رفتار مناسبی نشان داد به او تشویقی بدهید. این موضوع به گربه کمک می‌کند تا رفتار مدنظر شما را سریع‌تر یاد بگیرد و انگیزه او را برای ادامه آموزش افزایش می‌دهد.



•    ایجاد صمیمیت:
تشویقی می‌تواند به‌عنوان پلی برای عمیق‌تر شدن رابطه شما و گربه عمل کند. زمانی که برای بازی یا نوازش حیوان وقت می‌گذارید به او تشویقی بدهید. این کار باعث می‌شود که گربه از بودن در کنارتان لذت ببرد و پیوند عاطفی میان شما و حیوان محبوبتان را قوی‌تر می‌کند.

 

•    کاهش اضطراب:
در مواقعی که گربه‌ شما مضطرب یا آشفته به نظر می‌رسد، می‌توانید با ارائه تشویقی به او آرامش دهید. طعم دلنشین و لذیذ تشویقی، حواس او را از شرایط موجود پرت می‌کند و استرس و اضطراب او را کاهش می‌دهد.

 

دستور پخت تشویقی خانگی برای گربه:


در مواقعی که سرپرست گربه دوست ندارد از غذاهای تشویقی تجاری برای حیوان خانگی‌اش استفاده کند، امکان تهیه غذای تشویقی در خانه نیز وجود دارد و می‌توان به‌راحتی با چند روش ساده، تشویقی خوشمزه و اسنک لذیذی را برای گربه تهیه کرد. در ادامه با طرز تهیه دو نوع تشویقی خانگی برای گربه‌ها آشنا می‌شوید:

 

•    تشویقی گربه کت‌نیپ و هویج:
در مرحله اول، فر را روی درجه حرارت ۳۷۵ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا به‌خوبی گرم شود. سپس 2 قاشق چایخوری روغن نارگیل یا زیتون را با یک‌چهارم پیمانه آرد مخلوط کنید تا حالت خمیری پیدا کند. در این مرحله سه‌چهارم پیمانه هویج رنده‌شده و 1 قاشق چایخوری کت‌نیپ خشک‌شده را نیز با یکدیگر مخلوط نموده و به خمیر اضافه کنید. سپس 1 عدد تخم‌مرغ زده‌شده را به کل مواد بیافزایید؛ اگر خمیر شل بود کمی آرد اضافه کنید و اگر خمیر سفت بود، کمی آب نیاز دارد.

 

در انتها باید خمیر را با ضخامت کم بر روی سینی فر که کاغذ شیرینی‌پزی روی آن قرار گرفته، پخش کرده و با کاتر، شکل‌های دلخواه به آن دهید. سینی را در فر گرم شده قرار دهید و پس از ۱۲ دقیقه، تشویقی‌ها آماده‌اند تا پس از خنک‌شدن، برای گربه استفاده شوند. این تشویقی را می‌توان به مدت یک هفته در ظرف دربسته و داخل یخچال نگهداری کرد.



•    تشویقی گربه با ماهی سالمون:
برای تهیه این تشویقی، باید فر را با حرارت ۳۵۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. پس از آن 250 گرم ماهی سالمون را ریز کرده و با 1 عدد تخم‌مرغ زده‌شده و دو پیمانه آرد مخلوط نمایید تا خمیر یک‌دستی به دست آید. می‌توانید همانند دستور تشویقی قبلی در صورت سفت‌شدن خمیر به آن کمی آب اضافه کنید اما خمیر نباید به حدی شل شود که به دست بچسبد. سپس کف قالب را آرد ریخته و پس از قالب‌زدن، خمیرها را روی سینی قرار دهید. درنهایت سینی را به مدت ۲۰ دقیقه داخل فر قرار دهید تا تشویقی‌ها آماده شوند. این تشویقی به مدت یک هفته و در ظرف دربسته داخل یخچال قابل نگهداری است.

 

نکات کلیدی برای استفاده از غذای تشویقی گربه:


هنگام استفاده از غذای تشویقی برای گربه‌ها، علاوه بر درنظرگرفتن عوامل مؤثر در انتخاب این میان‌وعده‌های لذیذ، باید به برخی نکات کلیدی نیز توجه داشته باشید. در این بخش از مقاله، برخی نکات کلیدی برای استفاده از غذای تشویقی گربه‌ها آورده شده است:

 

•    از تشویقی به‌عنوان تنبیه استفاده نکنید چراکه این کار می‌تواند تأثیر معکوس داشته باشد و باعث ایجاد ترس و اضطراب در گربه شود.

 

•    میزان تشویقی را متناسب با نیاز گربه‌ تنظیم کنید زیرا استفاده بیش‌ازحد غذای تشویقی، می‌تواند منجر به بروز‌ اضافه‌وزن و مشکلات سلامتی برای حیوان محبوب شما شود.

 

•    تنوع را در نظر داشته باشید و از انواع مختلف تشویقی برای گربه‌ خویش استفاده کنید تا از یکنواختی و دلزدگی او جلوگیری کنید.



سخن آخر:


آگاهی از انتخاب تشویقی متناسب با سن و شرایط سلامتی گربه‌ و اطمینان از زمان درست برای استفاده از آن، باعث می‌شود که حیوان خانگی شادتر، سالم‌تر و دوست‌داشتنی‌تری داشته باشید. مطمئناً تشویقی، کلیدی برای ایجاد رابطه صمیمی‌تر و خلق لحظات شیرین با گربه است. اکنون که با رازهای دنیای غذاهای تشویقی‌ آشنا شدید، آماده‌ هستید تا با انتخابی آگاهانه، زندگی ایده‌آل با شرایطی قابل‌قبول را به گربه خویش هدیه کنید. 


بیشتر بخوانید:

 

1. راه های درمان اضطراب جدایی گربه

 

2. ده راز با مزه و شگفت انگیز بچه گربه ها

 

3. ماجرای اهلی شدن گربه ها

۵
از ۵
۱ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش