۰

تخفیف‌های روزانه 👈

آشنایی با سگ های ‌نژاد بیگل

 

بیگل ها در واقع از نژاد سگ‌های شکاری هستند و به صورت تنهایی یا دوتایی برای شکار‌های کوچک استفاده می شوند. سگ های بیگل برای نگهداری در محیط باز خانه نیز مناسب می باشند.

 

بیگل‌ها سگ‌هایی دارای اندازه‌ای متناسب و بسیار خو‌ش‌هیکل هستند که به دلیل داشتن موهای کوتاه، شانه‌کردن و مرتب نگه‌داشتن آن‌ها راحت است. این سگ‌ها رفتار دوستانه‌ای با مردم و سایر حیوانات خانگی دارند و شیطنت‌های منحصربه‌فردی که دارند، شیرینی‌شان را بیشتر می‌کند. همین دلایل طبیعی کافی است که بسیاری از مردم، این سگ‌ها را حیوانات خانگی فوق‌العاده‌ای بدانند.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سگ‌های نژاد بیگل با پت مال 24 همراه باشید تا با دنیای پر تحرک این حیوانات بیشتر و بهتر آشنا شوید:

 

تاریخچه سگ‌های نژاد بیگل:


سگ بیگل یکی از نژادهای محبوب و معروف سگ‌ها است که تاریخچه‌ آن به دوران قرون‌وسطی در انگلستان باز می‌گردد. بیگل‌ها احتمالاً توسط تهیه‌کنندگان انگلیسی از نژادهای مختلفی همچون سگ‌های محلی انگلستان تهیه شده‌اند. این سگ‌ها برای شکار خرگوش و سایر جانوران کوچک در مناطق روستایی و جنگلی استفاده می‌شده‌اند. بیگل‌ها به دلیل شکل بدن کوتاهشان، برای شکار خرگوش‌ها مناسب شناخته می‌شوند. 



در قرن هفدهم میلادی سگ‌های بیگل به‌عنوان سگ‌های شکاری محبوب شناخته شدند و با گذر زمان طرفداران بیشتری پیدا کردند. در قرن بیستم باتوجه‌به ظاهر دوست‌داشتنی و شخصیت جذاب سگ‌های بیگل، به‌عنوان سگ‌های خانگی و همراه خانواده محبوب شدند. امروزه، بیگل‌ها همچنان یکی از نژادهای محبوب در سراسر جهان هستند و به‌عنوان حیوانات خانگی و همراه شکار در خانه‌ها و مزارع استفاده می‌شوند.

 

ویژگی‌های سگ نژاد بیگل:


همان‌طور که اشاره شد، بیگل‌ها اصالتی انگلیسی دارند و میانگین قد آن‌ها، بین 33 تا 41 سانتی‌متر است. این سگ‌های باهوش و هیجان‌انگیز، وزنی حدود 9 تا 11 کیلوگرم دارند و طول عمرشان، در صورت مراقبت درست مثل بسیاری از سگ‌های دیگر می‌تواند بین 12 تا 15 سال ادامه داشته باشد. بیگل‌ها به رفتار دوستانه، ملایمت و مصمم بودن نیز شناخته می‌شوند. در ادامه مطلب، برخی از ویژگی‌های مهم سگ‌های نژاد بیگل را بررسی خواهیم کرد:


•    روحیه کشف و شکار:


بیگل‌ها به‌خاطر خصلت شکارچی بودن، بدشان نمی‌آید در مسیر روحیه کاشفشان گام بردارند. آن‌ها اگر سوژه متحرکی ببینند، تعقیبش را شروع می‌کنند، حس بویایی آن‌ها فعالیت بیشتری خواهد داشت و بی‌چون‌وچرا، مسیری که شامه آن‌ها انتخاب می‌کند را در پیش می‌گیرند. ازآنجاکه این نژاد دارای موهبت داشتن کری انتخابی می‌باشد، بعید است که با صدازدن بتوانید او را به سمت صدایتان برگردانید.

 

 همین دلایل کافی است تا شما مجبور شوید حیاط و محیط اطراف سگ‌های نژاد بیگل را دیوار یا فنس‌کشی کنید. این حقیقت که سگ‌های بیگل در اصل برای شکار پرورش داده شده‌اند، قابل‌قبول است زیرا اگر به‌عنوان سگ خانگی نیز نگهداری شوند، باز خصلت‌های شکارچی‌‌ خویش را نشان خواهند داد. آن‌ها با شادابی، کنجکاوی و حسی قدرتمند برای ماجراجویی، همیشه آماده به اکتشاف و شکار هستند.

 

•    نیازمند تحرک و ورزش فراوان:


سگ‌های نژاد بیگل بیش از زمانی که صاحبانشان برای آن‌ها در نظر می‌گیرند به تحرک و ورزش نیاز دارند زیرا تحرک کم در این نژاد، مشکلات سلامتی زیادی برای آن‌ها به همراه خواهد داشت و بی‌توجهی به این نیاز بیگل‌ها، حیوان را مبتلا به بسیاری از بیماری‌ها می‌کند. درست است که گفته شد این سگ می‌تواند به‌عنوان سگ خانگی نگهداری شود اما نگهداری سگ بیگل در آپارتمان و فضای کوچک اصلاً کار درستی نیست. آن‌ها نیاز به حیاط و یا محیط بزرگی دارند تا بتوانند در آن بدوند، حرکت زیاد داشته باشند و به دست و پاهایشان تکانی بدهند تا بتوانند سالم‌تر زندگی کنند.



•    استعداد گم‌شدن در بیگل‌ها:


باید به‌خاطر داشت که سگ‌های نژاد بیگل را نمی‌توان تنها و بدون نظارت یا قلاده در حیاط رها کرد. همچنان که قبلاً گفته شد، این سگ‌ها بسیار مشتاق کشف‌کردن و بیرون رفتن هستند. در نتیجه هیچ بعید نیست که به دنبال کشف حرکت، بو و صدا، فنس یا دیوار را با مهارت کوهنوردی حرفه‌ای بالا بروند و به مسیری که می‌خواهند برسند تا جایی که دیگر نتوان به آن‌ها دسترسی داشت. تنها رهاکردن بیگل‌ها در حیاط، باعث می‌شود خیلی زود حوصله‌شان سر برود و شروع به کندن چاله و حفاری کنند و سروصدا راه بیندازند. 

 

•    سرسختی و لجبازی:


بیگل‌ها حسابی سرسخت هستند و همین موضوع، آموزش‌دادن به آن‌ها را کمی سخت می‌کند. البته غذا می‌تواند محرک خوبی برای تعلیم و آموزش‌دادن به این نژاد باشد اما باید در نظر داشته باشید که اگر پایه تمام آموزش‌هایتان را بر اساس خوراکی بگذارید، بیگل در مواقعی که دست‌خالی از خوراکی هستید از شما اطاعت نخواهد کرد؛ مگر این‌که خوراکی خوشمزه‌ای در دست داشته باشید و بدیهی است که این نوع آموزش اصلاً خوب نخواهد بود.

 

•    بیگل‌های شکمو:


بیگل‌ها حسابی شکمو هستند. برای درک این موضوع می‌توانید سطل‌آشغال را دم دست سگ‌های این نژاد بگذارید تا ببینید برای پیداکردن غذا چه ریخت و پاشی راه می‌اندازند. بنابراین طبیعی است که همیشه باید زباله‌هایتان را از دسترس این نژاد دور نگه دارید. علاوه بر این باید مراقب ظرف غذایتان نیز باشید. کافی است برای لحظه‌ای او و بشقابتان را تنها بگذارید، خواهید دید که دیگر از غذا خبری نیست و باید گرسنگی بکشید چون شما سگی دارید که می‌تواند به‌غایت شکمو باشد.


 


•    ریزش مو و بوی بد:


اگر ظاهر بیگل توانسته گولتان بزند و فکر می‌کنید با موضوعی به نام ریزش مو سروکار ندارید، سخت در اشتباهید زیرا بیگل‌ها بر خلاف ظاهر کم‌حجم موهایشان، ریزش موی زیادی دارند. البته این ریزش به نسبت موی بلند سایر سگ‌ها کمتر خواهد بود اما نه تااندازه‌ای کم که دلتان را زیادی خوش کنید. در ضمن اگر بوی سگ برای شما آزاردهنده است، قید بیگل را بزنید زیرا سگ‌های این نژاد ازطریق بدن و پوستشان بوی بیشتری نسبت به سایر سگ‌ها در محیط پیرامونشان پخش می‌کنند.


ویژگی‌های مثبت سگ‌های نژاد بیگل:


•    اندازه و استخوان‌بندی مناسب و متوسطی دارند.
•    ورزشکار و محکم هستند. 
•    در ظاهر احمق اما بسیار بااستعداد می‌باشند.
•    پوشش بدن (خز) کوتاه بوده و به رسیدگی چندانی نیاز ندارد.
•    عاشق ورزش، بازی و فعالیت در فضای باز هستند.
•    خوش‌اخلاق بوده و با همه رفتار دوستانه‌ای دارند.


 


ویژگی‌های منفی سگ‌های نژاد بیگل:


•    زمان زیادی برای ورزش می‌خواهد و دورزدن در اطراف خانه یا خیابان‌گردی او را راضی نمی‌کند.
•    وقتی به‌اندازه کافی بازی و تحرک نداشته باشد یا حوصله‌اش سر برود، خرابکاری می‌کند.
•    مستقل و سرسخت است و هر وقت اراده کند، لجوج می‌شود.
•    به فضایی فنس‌کشی شده و بزرگ نیاز دارد.
•    برای بیرون بردن صددرصد نیازمند قلاده است.

 

نکات کلیدی برای حذف و اصلاح ویژگی‌های منفی بیگل‌ها:


نکاتی که برای اصلاح رفتارهای منفی سگ‌های نژاد بیگل بسیار حایز اهمیت بوده و باید رعایت شود، به شرح زیر می‌باشند:

 

  • در انتخاب توله بیگل برای سرپرستی باید دقت کنید و از کسی کمک بگیرید که به او اطمینان دارید و می‌دانید چطور سگ را نگه داشته یا توله‌کشی کرده است.
     
  • از پناهگاه‌ها یا گروه‌های حمایتی سگی بالغ بیاورید زیرا خلق‌وخوی چنین سگی شکل‌گرفته و اگر اخلاق ناجوری داشته باشد، حتماً آن را مشاهده خواهید کرد. (فرصت دارید انتخابتان را تغییر دهید.)
     
  • به سگ آموزش بدهید که به شما احترام بگذارد تا لجاجتش را کنترل نمایید.
     
  • سعی کنید با پیروی از برنامه ورزشی مناسب، جلوی بروز مشکلات جسمی و روحی‌ سگ بیگل را بگیرید زیرا بیماری‌هایی مانند: مشکلات قلبی، صرع، بیماری‌های چشمی و مشکلات مربوط به ستون مهره‌ها در این نژاد بسیار شایع است. 

     


نکات مهم در نگهداری از سگ‌های بیگل:


هنگام انتخاب و سرپرستی نژاد سگ بیگل، باید مزاج ناپایدارش را در نظر بگیرید؛ بعضی از بیگل‌ها رفتارهای پرخاشگرانه‌ای دارند و ترسو و عصبی هستند. موقع انتخاب توله بیگل، بهتر است خلق‌وخوی پدر و مادرش را بسنجید تا به‌صورت تقریبی با اخلاق او آشنا شوید. اگر قصد پذیرش سرپرستی بیگل بالغ را دارید، بهتر است قبل از آوردنش به خانه، کمی رفتارهایش را امتحان کرده و او را در موقعیت‌های مختلف ببینید.

 

بیگل‌ها توقع ندارند چندین کیلومتر بدوند اما به چیزی بیشتر از قدم‌زدن کنار خیابان نیازمند هستند. بیگل‌هایی که به‌اندازه کافی تحرک ندارند، نه‌تنها عصبی، کسل، خرابکار و پرسروصدا می‌شوند بلکه چاق شده و فشار روی مفاصلشان زیاد می‌شود و مشکلات جسمی خیلی زود در آن‌ها نمایان می‌گردد. فضای آپارتمان به درد بیگل‌ها نمی‌خورد چون آن‌ها نیاز دارند جای کافی برای غلت‌زدن، درازکشیدن و دویدن داشته باشند تا بتوانند با خیال راحت انرژی‌شان را بیرون بریزند.



حتی اگر حیاط داشته باشید، باز نمی‌توانید بدون نظارت شخصی حیوان را در حیاط تنها بگذارید زیرا بیگل‌ها اگر مدت زیادی در حیاط تنها بمانند، جدا از خرابکاری‌هایی که ممکن است به بار بیاورند، سروصدای زیادی راه خواهند انداخت. آن‌ها احتمالاً در تنهایی طوری زوزه خواهند کشید که داد همسایه‌ها بلند شده و روزانه چندین شکایت دریافت خواهید کرد. بنابراین اگر جز آن دسته صاحبانی هستید که اغلب بیرون از خانه به سر می‌برید، قید آوردن بیگل را بزنید یا جفتی برایش در نظر بگیرید.

سخن آخر:


آموزش‌دادن به سگ‌های نژاد بیگل کار چندان ساده‌ای نیست چون آن‌ها تفکر مستقلی دارند و توجهی به خواهش یا درخواست شما نمی‌کنند. شما به‌عنوان صاحب این نژاد، وظیفه دارید صبور باشید و از طریق آموزش درست، نشان دهید حرفی که می‌زنید یا دستوری که می‌دهید، جدی است. به‌عبارت‌دیگر، باید به سگ بیگل یاد بدهید تا به شما احترام بگذارد. سگی که یاد گرفته احترام بگذارد، به حرفتان گوش می‌کند و زمانی که باید کاری را متوقف کند، با دستور شما متوقف خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید:

 

1. ده فیلم جذاب درباره سگ ها

 

2. ماجراهایی شگفت انگیز از وفاداری سگ ها

 

3. تاریخچه باستانی و جایگاه سگ در ایران

۵
از ۵
۵ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش