۰

تخفیف‌های روزانه 👈

12 دلیل کندن زمین توسط سگ ها


کندن زمین از رفتارهای طبیعی و غریزی سگ ها است و معمولاً برای نگهداری توله ها، شکار کردن طعمه و مخفی کردن غذا اقدام به کندن زمین می‌کنند.

 

نژادهای سگ خاصی وجود دارند که بیش‌ از سایرین به کندن زمین علاقه‌مند هستند. به‌عنوان‌مثال: تریرها که به سگ‌های خاکی مشهورند، همواره به دنبال طعمه و شکار تونل می‌زنند. هاسکی‌ها و مالاموت‌ها نیز برای استقرار در مکانی خنک، اقدام به حفاری می‌کنند. مینی اشناورها نیز برای ازبین‌بردن حیوانات موذی مثل گورکن‌ها، زمین را می‌کنند. 

 

دلایل دیگری نیز وجود دارند که این اقدام طبیعی کندن زمین سگ‌ها را برای ما قابل‌پذیرش‌تر می‌کنند. حفاری می‌تواند برای سگ‌ها لذت‌بخش و سرگرم‌کننده باشد زیرا به آن‌ها اجازه می‌دهد تا با محیط اطرافشان ارتباط برقرار نمایند و حس بویایی و مهارت‌های حل مشکلشان را به کار بگیرند. پس در این مقاله با پت مال 24 همراه باشید تا 12 دلیل اصلی کندن زمین توسط سگ‌ها را بررسی نماییم:



مهم‌ترین دلایل کندن زمین توسط سگ‌ها:


سگ‌ها به دلایل مختلفی ممکن است اقدام به کندن زمین کنند که در این بخش به بررسی مهم‌ترین دلایل این موضوع خواهیم پرداخت:

 

1. رفتار غریزی:
همان‌طور که در بخش قبلی توضیح دادیم، برخی از نژادهای سگ مانند تریرها، به‌طور طبیعی تمایل بیشتری به حفاری دارند. این رفتار غریزی ممکن است برای شکار، یافتن لانه یا دفن استخوان باشد.

 

2. بی‌حوصلگی یا کمبود تحریک ذهنی:
سگ‌ها موجوداتی باهوش و فعال هستند که برای شاد و سالم ماندن به تحریک ذهنی و فعالیت بدنی کافی نیاز دارند. اگر سگ شما به‌اندازه کافی فعالیت بدنی و ذهنی نداشته باشد، ممکن است برای سرگرم‌شدن شروع به حفاری کند. این رفتار به‌عنوان راه خروجی برای انرژی انباشته‌شده سگ عمل کرده و کمبود تحریک ذهنی او نیز جبران می‌نماید. 

 

3. استرس یا اضطراب:
سگ‌ها موجوداتی حساس هستند که به نوسانات عاطفی و محیطی به‌شدت واکنش نشان می‌دهند. یکی از این واکنش‌ها، حفاری زمین در پاسخ به استرس یا اضطراب است. این رفتار می‌تواند در شرایط مختلفی بروز کند. زمانی که سگ برای مدت طولانی تنها می‌ماند، ممکن است احساس اضطراب و ناامنی کند. حفاری زمین در این شرایط می‌تواند راهی برای تخلیه این احساسات منفی و سرگرم‌شدن حیوان باشد.



4. محیط جدید: 
قرارگرفتن در محیطی ناآشنا و جدید، می‌تواند برای سگ‌ها بسیار استرس‌زا باشد. حفاری در این شرایط به‌عنوان روشی برای کاوش در محیط و یافتن پناهگاه امن تلقی می‌شود.

 

5. تغییرات در روال زندگی: 
هر گونه تغییر در روال عادی زندگی سگ مانند: جابه‌جایی، اضافه‌شدن حیوان خانگی جدید یا تغییر برنامه غذای سگ، می‌تواند منجر به عمل کندن‌ زمین شود. حفاری زمین در این شرایط می‌تواند راهی برای ابراز نارضایتی و مقابله با این تغییرات باشد.

 

6. خستگی:
خستگی می‌تواند از دلایل مهم حفاری سگ‌ها باشد. سگ‌های خسته به دنبال مکانی خنک و راحت برای درازکشیدن و استراحت می‌گردند و حفاری می‌تواند به آن‌ها در یافتن چنین مکانی کمک کند.



7. پنهان‌کردن اشیا:
سگ‌ها ممکن است به‌خاطر حس مالکیت بر روی  اسباب‌بازی‌های سگ، استخوان‌ها یا سایر اشیایی که به آن‌ها علاقه شدید دارند، اقدام به دفن آن اشیا کنند تا نشان دهند مالک آن‌ها هستند. این رفتار به‌ویژه در سگ‌هایی که در خانه با‌ چند حیوان خانگی دیگر نیز زندگی می‌کنند، رایج‌تر است.

 

8. فرار:
سگ‌ها موجوداتی کنجکاو هستند و حفاری زمین، می‌تواند برای کاوش در محیط اطراف و یافتن چیزهای جدید  به آن‌ها و یکی از راه‌های فرار این حیوانات از محوطه محصور شده باشد. پس بهتر است هر چند وقت یکبار محیط اطراف را کنترل کنید تا از ایجاد چاله‌ و سوراخ برای فرار سگ جلوگیری کنید.

 

9. درد یا ناراحتی:
سگ‌ها ممکن است به دلیل درد یا ناراحتی در ناحیه شکم، عفونت ادراری، انگل یا آلرژی به چیزی در محیط اطرافشان مانند: کک، کنه یا مواد شیمیایی چمن، زمین را حفاری کنند. همچنین کم‌کاری تیروئید می‌تواند منجر به رفتارهای وسواسی و کندن بیش‌ازحد زمین در سگ‌ها شود.



10. شکار:
سگ‌های وحشی از حفاری برای شکار طعمه‌هایی مانند: موش‌ها، خرگوش‌ها و سایر جوندگان استفاده می‌کنند. این رفتار غریزی به آن‌ها کمک می‌کند تا به غذا دسترسی راحت‌تری داشته باشند.

 

11. لانه‌سازی:
نژادهایی از سگ‌های وحشی مانند: گرگ‌ها و روباه‌ها وجود دارند که لانه‌هایی را در زمین حفر می‌کنند تا توله‌هایشان را در آن پرورش دهند. این لانه‌ها از توله‌ها در برابر آب‌وهوا و شکارچیان نیز محافظت می‌کنند.

 

12. تنظیم دما:
سگ‌ها ممکن است در روزهای گرم، برای خنک‌شدن اقدام به کندن زمین کنند. خاک می‌تواند عایق مؤثری باشد و به سگ‌ها کمک کند تا دمای بدنشان را پایین نگه دارند.



سخن آخر:


دانستن این‌ موضوع که حفاری رفتاری طبیعی برای سگ‌ها است، اهمیت بالایی دارد. بااین‌حال توجه کنید که اگر سگ شما بیش‌ازحد یا در مکان‌های نامناسب زمین را حفر می‌کند، ممکن است مشکلی در سلامتی یا محیط زندگی او پیش‌آمده باشد و نیاز به اقدامی از سوی شما برای حل مشکلش دارد. البته در گذر زمان و با اهلی شدن سگ‌ها، انگیزه‌های حفاری آن‌ها دستخوش تغییرات فراوانی شده است. امیدواریم که خواندن این مقاله به شما کمک کند تا از زندگی در کنار سگ دلبندتان بیشتر لذت ببرید.


بیشتر بخوانید:

 

1. بررسی ابعاد مختلف ارتباط سگ ها و کودکان

 

2. مهم ترین دلایل بروز خشونت در سگ ها

 

3. بیماری‌های کشنده برای سگ ها

۵
از ۵
۳ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش