۰

تخفیف‌های روزانه 👈

نگاهی به حیوانات خانگی رهبران سیاسی جهان

 

حیوانات خانگی رهبران سیاسی جهان همواره در کانون توجه رسانه‌ها و مردم بوده‌اند و علاوه بر همراهی این اشخاص برجسته، گاهی به نمادهایی از قدرت و صلح تبدیل می‌شوند.

 

 حیوانات خانگی رهبران سیاسی جهان می‌توانند دریچه‌ای به زندگی شخصی و علایق آن‌ها باشند. در این مقاله، به 8 نفر از رهبران سیاسی و حیوانات خانگی‌شان خواهیم پرداخت. از سگ‌های ولادیمیر پوتین تا سگ پرنس ویلیام فرزند اول چارلز سوم پادشاه بریتانیا و همسرش کیت میدلتون، بررسی خواهیم کرد که رهبران سیاسی چه نوع حیواناتی را به‌عنوان حیوان خانگی انتخاب می‌کنند. این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا درک کنید که حیوانات خانگی رهبران سیاسی جهان تنها موجوداتی دوست‌داشتنی نیستند بلکه می‌توانند بازتابی از شخصیت، ارزش‌ها و اولویت‌های آن‌ها نیز باشند. لطفاً در ادامه این مقاله همراه پت مال 24 باشید:

 

 

1. ولادیمیر پوتین:

ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهور حال حاضر روسیه) حیوانات اهلی و غیر اهلی زیادی دارد. این شخصیت سیاسی مهم جهان از حیوانات وحشی نادر و آبزی گرفته تا چندین سگ از نژادهای مختلف نگهداری کرده است. از میان همه این حیوانات، پوتین رابطه خاصی با یکی از سگ‌هایش به نام "کانی" داشت. جنسیت این سگ که سال ۲۰۱۵ در سن ۱۵ سالگی از دنیا رفت، ماده بود و اعتقاد بر این است که کانی زندگی سیاسی و اجتماعی بسیار فعالی را در کنار پوتین تجربه کرد.

 

نام شخصی که این سگ را به پوتین در سال ۲۰۰۰ هدیه داد، سرگئی شویگو (وزیر دفاع سابق روسیه) است و جالب آنکه در بیشتر دیدارهای پوتین با رهبران دیگر دنیا در روسیه، این سگ کنار او حضور داشت. کانی سگی آموزش‌دیده برای جستجو و نجات، از نژاد لابرادور رتریور بود. این سگ ماده، ۸ توله به دنیا آورد که پوتین دو تا از آن‌ها را به سفیر اتریش در روسیه هدیه داد.

 

 

این زن بیان کرده است که توله‌های کانی به او کمک کردند تا بتواند با مرگ همسرش کنار بیاید. زمانی که از پوتین پرسیدند مواقعی که حال روحی خوبی ندارد چه می‌کند، او گفت: "در چنین مواقعی از سگم کانی مشورت می‌گیرم. او توصیه‌های خوبی به من می‌کند." در حال حاضر پوتین سرپرست سه سگ است که با او در مسکو زندگی می‌کنند. هرکدام از این سگ‌ها به ترتیب از نژاد آلابای، آکیتا و شفرد بلغاری هستند و نام آن‌ها به ترتیب "ورنی"، "یومه" و "بافی" است.

 

 

2. امانوئل مکرون:

 حیوان خانگی خانواده امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه، سگی دورگه به نام "نمو" است که از نژادهای لابرادور و گریفون تشکیل شده و او را از پناهگاه حیوانات انتخاب کردند و سرپرستی او را بر عهده گرفتند. نمو در برخی از مراسم‌های استقبال مکرون از دیگر رهبران جهان، در کنار او حاضر بوده است. همچنین، یک‌بار وقتی مکرون همراه با وزیرانش در کاخ الیزه دورهمی که جمع بودند، نمو در حضور آن‌ها و داخل شومینه کاخ الیزه ادرار کرد و همین اتفاق، نمو را به سوژه رسانه‌ها تبدیل نمود.

 

 

3. الیزابت دوم:

الیزابت دوم (ملکه فقید بریتانیا) طی دوره سلطنتش سرپرست بیش از ۳۰ سگ نژاد کورگی بوده است. سال ۲۰۱۶ یکی از سگ‌های کورگی محبوب ملکه به نام "هالی" از دنیا رفت. ملکه الیزابت صاحب سه سگ دیگر نیز بود که یکی از آن‌ها سگ کورگی به نام "ویلو" و دو سگ دورگه دیگر به نام‌های "وولکان" و "کندی" بودند. سگ‌های ملکه دارای زندگی مجللی بودند.

 

 

آن‌ها آزادانه می‌توانستند به هر جای قصر باکینگهام سرک بکشند و علاقه زیادی به خوردن سبزی‌ها و گوشت آهو داشتند و ملکه شخصاً به آن‌ها غذای ویژه سگ می‌داد. به مناسبت تولد نودسالگی الیزابت دوم، نقاشی پرتره‌ای از او ترسیم شد که ملکه را کنار چهار سگش به تصویر کشیده بود. لازم به ذکر است که سگ‌های کورگی ملکه الیزابت، شهرت جهانی دارند و سوژه بسیاری از آثار هنری در سراسر دنیا بوده‌اند.

 

 

4. ترزا می:

ترزا می نخست‌وزیر سابق بریتانیا نیز علاقه فراوانی به حیوانات خانگی دارد. طی دوران مسئولیت می در کابینه دولت بریتانیا، گربه‌ای به نام "لری" در دفتر او ساکن بود که نقش موش‌گیر اعلی و رسمی دفتر نخست‌وزیری را ایفا می‌کرد و از نخست‌وزیر قبلی به ترزا می به ارث رسیده بود. البته این سیاستمدار نامدار بارها اعلام کرده که او درحقیقت به سگ‌ها بیشتر علاقه دارد و همیشه در خانه‌اش سگ داشته است. درهرصورت طبق گفته‌های می، او از دیدن لری خوشحال می‌شد، اگرچه هرگز او را به دفتر کارش راه نداد.

 

 

5. باراک اوباما:

باراک اوباما (رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده آمریکا) دارای دو قلاده سگ است که در جهان شهرت زیادی دارند. این دو سگ "بو" و "سانی" نام دارند و نژاد آن‌ها پرتغالی است. در سال ۲۰۰۹ اوباما سرپرستی این دو سگ را برعهده گرفت. او می‌خواست از پناهگاه حیوانات سگی را انتخاب کند؛ اما نژاد مدنظرش را در بین آن‌ها پیدا نکرد. یکی از دختران اوباما به نام مالیا، آلرژی خاصی به حیوانات خانگی دارد و به همین دلیل خانواده اوباما نژادی را انتخاب کردند که حساسیت کمتری برای مالیا او ایجاد نماید. کمتر دوره‌ای بوده که رئیس‌جمهور وقت در امریکا حیوان خانگی نداشته باشد؛ به همین علت بود که بی‌علاقگی و عدم رغبت ترامپ به سگ‌ها، باعث تعجب مردم ایالات متحده شد. در حقیقت طی ۱۳۰ سال گذشته، ترامپ اولین رئیس‌جمهور امریکا بود که در کاخ سفید از حیوان خانگی نگهداری نمی‌کرد.

 

 

6. بیل کلینتون:

"ساکس" گربه معروف بیل کلینتون رئیس‌جمهور قبلی ایالات متحده آمریکا نیز از سوژه‌های محبوب رسانه‌ها و خبرنگارها بود. تصاویر زیادی از عکاسانی وجود دارد که مشغول عکاسی از گربه بازیگوش کلینتون بودند. این گربه نقش مهمی در زندگی خصوصی و عمومی کلینتون ایفا می‌کرد. او به‌عنوان عضوی دائمی در کاخ سفید حضور داشت و با شخصیت گرم و دلسوزش، برای کاهش فشارهای روزمره و ایجاد لحظات سرگرم‌کننده برای خانواده کلینتون، اهمیت فراوانی داشت. ساکس با حضورش، لحظاتی از آرامش و نشاط را به زندگی در کاخ سفید می‌آورد و به‌عنوان دوست وفادار کلینتون، خاطرات زیبایی را برای خانواده و افراد نزدیکش رقم می‌زد.

 

 

7. جاستین ترودو:

زمانی که جاستین ترودو برای نخست‌وزیری کانادا انتخاب شد، خانواده پنج‌نفره او حیوان خانگی نداشتند؛ اما کمی بعد، ترودو در صفحه توییترش عکسی از فرزند دوساله‌اش منتشر کرد که او را در حال بازی با سگی نشان می‌داد. سخنگوی مطبوعاتی ترودو بعدها تأیید کرد که "کنزی" یعنی همان سگ نژاد پرتغالی و پشمالوی عکس منتشر شده از همان نژاد سگ‌های باراک اوباما رئیس‌جمهور اسبق ایالات متحده است. زمانی که ترودو سرپرستی این سگ را به عهده گرفت، اوباما هنوز رئیس‌جمهور بود و ترودو پیش از آن سفرهایی به آمریکا داشت. شاید دیدن سگ‌های اوباما در انتخاب کنزی برای فرزند ترودو تأثیر داشته است.

 

 

8. پرنس ویلیام و کیت میدلتون:

یکی از مشهورترین زوج‌های دنیا پرنس ویلیام (فرزند ارشد چارلز سوم پادشاه بریتانیا) و کیت میدلتون هستند که سگی سیاه به نام «لوپو» از نژاد کاکر اسپانیل دارند. لوپو زندگی مرفهی در کنار این زوج دارد و به او هدایایی گران‌قیمت و بیسکویت‌های لوکس مخصوص سگ‌ها برای سرو می‌دهند. لوپو از سال 2012 عضو خانواده سلطنتی بریتانیا است و به‌عنوان هدیه‌ای از سوی جیمز میدلتون برادر کیت میدلتون به این زوج سلطنتی در سالگرد ازدواجشان داده شد.

 

 

لوپو از همان ابتدا به عضوی محبوب در خانواده تبدیل شد و در بسیاری از عکس‌های خانوادگی حضور داشت. او حتی در مراسم عروسی پرنسس اوگنی و جک بروکس‌بَنک در سال 2018 به‌عنوان ساقدوش داماد حاضر شد.  لوپو به‌عنوان سگی باهوش و مهربان شناخته می‌شود. او از همراهی با خانواده سلطنتی در سفرهایشان لذت می‌برد و در اوقات فراغت به بازی با تنیس و دنبال‌کردن توپ می‌پردازد.

 

 

سخن آخر:

همان‌طور که در این مقاله اشاره شد، حیوانات خانگی رهبران سیاسی جهان می‌توانند دریچه‌ای به زندگی شخصی و علایق آن‌ها باشند. نوع حیوان خانگی، نام آن و نحوه رفتار رهبر با حیوان، می‌تواند اطلاعاتی در خصوص شخصیت، ارزش‌ها و اولویت‌های او به ما بدهد. حیوان خانگی می‌تواند پیام‌های سیاسی و فرهنگی را نیز به مخاطبان منتقل کند. به‌عنوان‌مثال: پوتین با به نمایش گذاشتن سگ‌هایش در کنار رهبران دیگر جهان، سعی می‌کند تصویر رهبری قدرتمند و مقتدر از خویش را در ذهن آن‌ها ایجاد کند.

 

بیشتر بخوانید:

1. ده فیلم جذاب درباره سگ ها

 

2. معرفی 5 انیمیشن جذاب از حیوانات خانگی

 

3. ماجراهایی شگفت انگیز از وفاداری سگ ها

 

۵
از ۵
۶ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش