۰

تخفیف‌های روزانه 👈

معرفی انواع غذای تشویقی برای سگ ها


تشویقی میان وعده‌ای کوچک و لذیذ است که به عنوان پاداش کار خوب و تشویق برای سگ ها استفاده می‌شود و آن ها از خوردن آن نهایت لذت و شعف را تجربه می‌کنند.

 

تشویق سگ‌ها یکی از مؤلفه‌های اساسی و مؤثر در فرآیند آموزش‌وپرورش آن‌ها به شمار می‌آید. همان‌طور که تشویق و تکرار به یادگیری و تثبیت مهارت‌های انسان‌ها کمک می‌نماید، سگ‌ها نیز توسط این روش تربیتی می‌توانند رفتارهای مطلوب را درک و اجرا کنند. تشویق و پاداش نه‌تنها به سگ‌ها کمک می‌کند تا ارتباط مؤثرتری برقرار کنند بلکه باعث می‌شود که آموزش‌ها و تمرینات به‌سرعت و با کارایی بیشتری انجام شود.

 

این روش به‌عنوان ابزاری قدرتمند، می‌تواند به موفقیت و پیشرفت پایدار سگ در طول زمان کمک کند و رابطه مثبتی بین سگ و صاحبش ایجاد کند. در همین راستا، تشویقی‌ها ابزاری هستند که برای تقویت رفتار مطلوب در سگ‌ها استفاده می‌شوند. هنگامی که سگ کاری را به‌درستی انجام می‌دهد، باید به او تشویقی داد تا این رفتار را در آینده نیز تکرار کند. این کار به سگ کمک می‌کند تا بفهمد چه رفتاری برای صاحبش قابل‌قبول است و او را تشویق می‌کند تا آن رفتار را بیشتر انجام دهد. 

 

در این مقاله از پت مال 24 به بررسی نقش مهم تشویقی‌ها در تربیت سگ‌ها می‌پردازیم و مزایای استفاده از آن‌ها را شرح می‌دهیم. همچنین، نکاتی را برای انتخاب و استفاده صحیح از تشویقی‌ها ارائه خواهیم داد تا بتوانید به بهترین نحو از آن‌ها برای آموزش سگ استفاده کنید. با ما همراه باشید:

 

انواع غذاهای تشویقی برای سگ‌ها:


فروشگاه‌های پت‌شاپ دارای تنوع بالایی از غذاهای تشویقی هستند که برای مشتریان مختلف تولید می‌شوند که در این بخش به چند نوع از آن‌ها اشاره می‌کنیم:



•    تشویقی استخوانی:
تشویقی استخوانی که در تولید آن از ژلاتین حیوانی استفاده شده، بسیار مناسب دهان و دندان سگ است و بافت این تشویقی موجب تقویت دندان سگ می‌شود.

 

•    تشویقی جویدنی سخت:
استفاده از تکه استخوان، گوشت یا بخشی از غضروف حیوان، تشویقی جویدنی سخت را برای سگ تأمین می‌کند که به نسبت تشویقی‌های دیگر بافت سفت‌تری دارد و همین موضوع، دلیل علاقه فراوان سگ‌ها به این نوع تشویقی است.

 

•    بیسکویت‌های تشویقی: 
تشویقی بیسکویتی که در طعم‌های مختلف تولید می‌شود، همانند بیسکویت بافت تردی دارد و ازجمله تشویقی‌هایی است که سگ‌ها به آن علاقه زیادی دارند.



•    تشویقی گیاهی:
در تولید این تشویقی از گیاهان و سبزی‌هایی استفاده می‌شود که خواص بسیاری به این تشویقی می‌دهند. تشویقی گیاهی، معمولاً کم‌کالری بوده و مناسب سگ‌هایی است که اضافه‌وزن دارند.

 

•    تشویقی رژیمی:
 تشویقی‌های رژیمی که برای تولید آن‌ها از کالری کمی استفاده شده است، برای سگ‌های دچار اضافه‌وزن یا سگ‌های پیر انتخاب مناسبی هستند.

 

•    تشویقی نرم:
یکی از انواع بسیار پرطرفدار غذای تشویقی، تشویقی نرم است که به عصاره یا طعم گوشت آغشته می‌شود. این تشویقی به دلیل بافتی که دارد، مناسب توله‌سگ‌ها و سگ‌های پیری است که دندان‌های ضعیفی دارند.

 

مزایای غذاهای تشویقی برای سگ‌ها:


صاحبان سگ‌ها به دلایل زیادی از غذاهای تشویقی بهره می‌برند و در این بخش قصد داریم تا مهم‌ترین مزایای غذای تشویقی برای سگ‌ها را بررسی نماییم:
 
•    سرگرم‌کردن سگ:
زمانی که صاحب سگ می‌خواهد حیوانش را در خانه تنها بگذارد با دادن تشویقی مدتی او را سرگرم می‌کند و این کار باعث می‌شود سگ در تنهایی بی‌تابی نکند چون خوردن تشویقی سگ زمان‌بر است.

 

•    حفظ سلامت دهان و دندان سگ:
برای مشغول کردن سگ‌ها و همچنین حفظ سلامت دندان و دهان این حیوانات، می‌توان از تشویقی‌های جویدنی‌ سخت استفاده کرد و جرم دندان‌های آن‌ها را کاهش داد. 



•    تخلیه نیاز غریزی جویدن در سگ:
یکی دیگر از مزایای مصرف تشویقی، تسکین غریزه جویدن در سگ است. این حیوانات دوست‌داشتنی علاقه دارند چیزی را بجوند که با ارائه تشویقی به آن‌ها، حس سگ‌ها‌ برای جویدن وسایل خانه تخلیه می‌شود و آسیب کمتری به لوازم منزل وارد می‌کند.

 

•    تأمین ویتامین‌های لازم برای بدن سگ: 
برخی از انواع تشویقی سگ، حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مغذی هستند که همین موضوع می‌تواند به تأمین این نیازها و برطرف‌کردن کمبود ویتامین در سگ‌ها کمک کند.

 

•    تقویت رابطه میان سگ و سرپرست:
تشویقی‌ها طعم بسیار لذیذی دارند و ارائه آن‌ها به سگ باعث می‌شود رابطه عاطفی قوی‌تری بین سگ و صاحب او برقرار گردد.



•    افزایش رضایت و خوشحالی سگ:
سگ‌ها از گرفتن تشویقی‌ها بسیار خوشحال می‌شوند چون طعم لذیذ این میان‌وعده‌ها، احساس خوبی در آن‌ها به وجود می‌آورد.

 

•    ایجاد انگیزه برای یادگیری آموزش‌های جدید:
زمانی که سگ برای یادگیری آموزش جدید، تشویقی دریافت می‌کند، انگیزه‌اش بیشتر می‌شود و در مقابل یادگیری مقاومت به خرج نمی‌دهد.

 

طرز تهیه غذاهای تشویقی سگ:


بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند در خانه غذاهای تشویقی را تهیه کنند. دستورالعمل‌های مختلفی برای تهیه غذای تشویقی سگ در خانه وجود دارد و می‌توان این خوراکی را با طعم‌های مختلفی در منزل تهیه کرد. در ادامه با دو نوع تشویقی خانگی سگ آشنا می‌شوید:



1. طرز پخت تشویقی سیرابی برای سگ:
برای تهیه این تشویقی، باید سیرابی را به‌صورت ورقه‌های نازک و به شکل مربع خرد کرد. سپس به ورق‌های نازک، سبزی‌های خرد شده اضافه نمود و درون توری کبابی قرار داد. در مرحله بعد توری بر روی حرارت قرار می‌گیرد و باید تا پخته‌شدن و ترد شدن ورقه‌های نازک صبر کرد. در نهایت سیرابی‌های چیپسی آماده است.

 

2. طرز تهیه تشویقی سگ با مرغ:
برای تهیه تشویقی مرغ برای سگ، می‌توان از عصاره مرغ یا مرغ ریز شده استفاده کرد. در ابتدا باید عصاره مرغ را در داخل آب جوش ریخته و هم زد. سپس مقدار بسیار کمی نمک و همچنین تخم‌مرغ به آن اضافه می‌گردد. حالا باید خمیر به‌دست‌آمده را ورز داد و به ضخامت ۲ تا ۳ سانتی‌متر پهن نمود. در مرحله آخر پس از قالب‌زدن خمیر، باید آن را در سینی داخل فر قرار داد تا تشویقی‌ها پخته و آماده شوند.

 

استفاده از غذای تشویقی برای سگ‌ها:


تشویقی وعده‌غذایی پرکالری برای سگ‌ها محسوب می‌گردد و بهتر است که در مصرف آن زیاده‌روی نشود. برای استفاده از تشویقی به سگ، باید از قانون ۱۰ درصد تبعیت نمود؛ به این معنی که تشویقی سگ تنها ۱۰ درصد از کالری روزانه او را تشکیل دهد. غذای تشویقی نباید به‌جای غذای اصلی سگ استفاده شود زیرا موادی که نیاز بدن حیوان را تأمین می‌کنند به شکل کامل در ترکیب تشویقی وجود ندارند و از طرفی می‌توانند باعث چاقی و اضافه‌وزن سگ شوند.



زمان مناسب استفاده از غذای تشویقی:


ممکن است این سؤال ذهن را درگیر کند که از چه زمانی می‌توان به سگ تشویقی داد؟ در جواب باید گفت: وقتی توله‌سگ از شیر مادر گرفته و جدا می‌شود، می‌توان از تشویقی استفاده کرد. توله‌سگ‌ها از زمان تولد تا دوماهگی از شیر مادر تغذیه می‌کنند و پس از این دوران، زمان آموزش به آن‌ها شروع می‌شود و صاحب سگ مجاز است که از تشویقی‌ها استفاده نماید.

 

نکات مهم خرید غذای تشویقی برای سگ:


هنگام خرید غذای تشویقی سگ، باید در نظر داشت که چه مسائلی را باید رعایت کرد تا خرید بهتر و مطمئن‌تر انجام شود. در این شرایط باید اندازه سگ را در نظر داشت تا تشویقی با سایز او در تناسب باشد. خرید تشویقی در ابعاد کوچک برای سگی بزرگ توصیه نمی‌شود. وضعیت سلامت سگ نیز در هنگام خرید غذای تشویقی، مسئله مهم دیگری است. به‌عنوان‌مثال: برای سگ‌های مسن، بهتر است تشویقی‌های نرم خریداری شود و برای سگ‌های جوان انتخاب تشویقی‌های جویدنی مقبول‌تر است.



اگر سگی دچار اضافه‌وزن است باید تشویقی‌هایی خریداری شود که کالری کمتری دارند اما برای سگ‌های پرتحرک و لاغر، تشویقی‌های پرکالری انتخاب بهتری هستند. در ضمن بسیار مهم است که برای سگ تشویقی‌های باکیفیت خریداری شود. مرغوب بودن غذای تشویقی و اطمینان از تولید باکیفیت آن، کمک می‌کند تا سلامت این حیوانات به خطر نیفتد.



سخن آخر:


تشویقی سگ، کلیدی طلایی برای گشودن درب‌های یادگیری، سلامتی و صمیمیت با این موجودات وفادار است. انتخاب آگاهانه از تشویقی‌های موجود، تضمین‌کننده سفری لذت‌بخش و پربار در مسیر تربیت و همراهی با سگ خواهد بود. درنظرگرفتن نکات کلیدی مانند: سن، نژاد، شرایط سلامتی و ذائقه سگ، می‌تواند ضامن تاًمین نیازهای تغذیه‌ای و زمینه‌ساز لحظات شاد و آموزنده‌ای برای سگ و صاحبش باشد. نباید فراموش کرد که تشویقی‌ها تنها زمانی می‌توانند به‌درستی وظیفه‌شان را انجام دهند که با عشق، صبر و حوصله به سگ‌ها ارائه شوند.

 

بیشتر بخوانید:

 

1. فواید نگهداری از سگ

 

2. نحوه مسواک زدن دندان سگ

 

3. طرز تهیه پیتزای ویژه سگ ها!

۵
از ۵
۱ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش