۰

تخفیف‌های روزانه 👈

10 نژاد گربه با بیشترین طول عمر


بزرگترین آرزوی افرادی که گربه خانگی دارند، داشتن عمر بلند و طولانی حیوان خانگی آن‌ها است. پایان عمر گربه‌ها از دردناک‌ترین لحظات زندگی صاحبان این حیوانات به شمار می‌آید.

 

برخلاف تصور بسیاری از افراد، گربه‌ها نُه جان ندارند اما معمولاً عمر بیشتری نسبت به بسیاری از حیوانات خانگی دیگر داشته و طولانی‌تر زندگی می‌کنند. با‌این‌حال، برخی نژادهای گربه از نظر طول عمر نسبت به سایر نژادهای گربه برجسته‌تر هستند. درست است نمی‌توان تضمین کرد که گربه شما تا بیست سال عمر کند اما انتخاب گربه‌ای با طول عمر بیشتر، باعث آرامش خاطر شما خواهد شد. با پت مال 24 همراه باشید تا با 10 گربه‌ای که بیشتر از بقیه گربه‌ها عمر می‌کنند، آشنا شوید:



1. گربه نژاد سیامی:


گربه نژاد سیامی اصالتاً اهل تایلند است. این گربه می‌تواند حدود 16 تا 20 سال و گاهی حتی بیشتر از آن زندگی کند. نژاد سیامی کاملاً اجتماعی، بسیار سرگرم‌کننده و بازیگوش است. این گربه عاشق بازی‌های پازلی می‌باشد و همیشه به مالکی نیاز دارد که بتواند زمان کافی را با او بگذراند. 

 

2. گربه نژاد مو کوتاه آمریکایی:


گربه موکوتاه آمریکایی، می‌تواند به‌طور متوسط بین 15 تا 20 سال در کنار شما بماند. بعضی از گربه‌های این نژاد، می‌توانند بیش از 22 سال نیز زندگی کنند. این گربه دارای رفتاری بسیار ملایم اما بازیگوش است و به نگهداری چندانی نیاز ندارد. بنابراین، مراقبت از گربه موکوتاه آمریکایی بسیار آسان است و این گربه می‌تواند در نهایت آرامش و سازگاری با هر خانواده‌ای زندگی کند.



3. گربه نژاد مانکس:


گربه مانکس، نژادی بازیگوش و باهوش است که انتظار می‌رود حدود 14 تا 16 سال زندگی کند. بارزترین ویژگی این نژاد، اختلال ژنتیکی و عدم وجود دُم می‌باشد که این گربه را مستعد ابتلا به اختلال ستون فقرات با نام سندرم مانکس می‌کند. البته فراموش نکنید که همه گربه‌های مانکس بدون دم نیستند. این گربه اجتماعی، عاشق ماجراجویی، بسیار وفادار و عاشق بازی‌های تعاملی با صاحبش است. 

 

4. گربه نژاد پرشین:


طول عمر متوسط گربه پرشین بین 15 تا 20 سال است. از ویژگی‌های این گربه می‌توان به پوزه کوتاه، صورت گرد و ظاهر کرکی او اشاره کرد. گربه پرشین اگرچه شخصیتی آرام و ساکت دارد اما عاشق توجه است و دوست دارد او را در آغوش بگیرید. این گربه، نژادی است که باید با توجه فراوانی نگهداری شود و برای افراد مبتلا به آلرژی، حیوان خانگی مناسبی نیست. 



5. گربه نژاد رگدال:


احتمالاً نام گربه رگدال را نشنیده باشید زیرا نژاد نسبتاً جدیدی است. طول عمر گربه‌های رگدال، به‌طور متوسط بین 15 تا 19 سال می‌باشد. نژاد رگدال شباهت‌های فراوانی به گربه پرشین دارد چراکه دارای شخصیتی آرام است و ترجیح می‌دهد در داخل خانه استراحت کند. این گربه رفتاری دوستانه و اجتماعی دارد و گاهی اوقات نیز بسیار بازیگوش است. رگدال‌ها از دیدن افراد جدید دوری نمی‌کنند و عاشق توجه و نوازش هستند. 

 

6. گربه نژاد بالیایی:


نام گربه بالیایی یا بالینز (Balinese cat)، الهام گرفته از رقصندگان باله است. گربه سالم بالیایی، طول عمر طولانی بین 18 تا 22 سال دارد. او همبازی فوق‌العاده‌ای برای کودکان و همراهی ایده‌آل برای افراد مسن است و دوست دارد تخت و بالش صاحبش را در آغوش بگیرد تا احساس آرامش کند. گربه موبلند بالیایی، اهل معاشرت است و کاملاً اجتماعی، دوستانه، جسور، پرحرف، باهوش، مهربان و چابک رفتار می‌کند و می‌تواند همبازی بسیار خوبی برای سایر حیوانات باشد. 



7. گربه نژاد اسفینکس:


گربه اسفینکس، تنها نژاد گربه بدون مو می‌باشد که نسبت به سایر نژادهای گربه‌ نژاد از درصد سلامتی بالایی برخوردار است. طول عمر متوسط اسفینکس‌ها بین 15 تا 20 سال می‌باشد. این نژاد گربه بر خلاف ظاهر بیگانه‌اش، بسیار مهربان بوده و جز محبوب‌ترین گربه‌ها در بین افرادی است که به پوست گربه‌ها حساسیت دارند. بااین‌حال وقتی صحبت مراقبت از نژاد اسفینکس به میان می‌آید، باید بدانید که مسئولیت سختی در انتظار شما است. حفظ سلامتی گربه‌های این نژاد، مستلزم دور نگه‌داشتن آن‌ها از شرایط آب‌وهوایی بد می‌باشد زیرا این موضوع خطرات زیادی برای اسفینکس‌ها ایجاد می‌کند.

 

8. گربه نژاد بمبئی:


گربه بعدی لیست ما، نژاد بمبئی می‌باشد. این گربه‌ها به‌طورکلی نژادی بسیار سالم هستند و طول عمر متوسط آن‌ها بین 15 تا 20 سال است. گربه نژاد بمبئی به دلیل پوشش مشکی متمایز و چشمان طلایی‌رنگ و بزرگش، کنتراست شدیدی دارد. بیشتر مردم هند بر این باورند که گربه بمبئی تنها با این هدف پرورش‌یافته است که مانند پلنگ سیاه کوچک به نظر برسد. این نژاد به دلیل ماهیتش، علاقه‌ای به‌تنهایی ندارد.



9. گربه نژاد آبی روسی:


گربه نژاد آبی روسی یا راشن بلو در بین افرادی که واکنش آلرژیک خفیفی به موی گربه دارند، دارای محبوبیت فراوانی است. طول عمر گربه نژاد آبی روسی، بین 15 تا 20 سال و گاهی بیشتر از آن می‌باشد. پوست این نژاد گربه، تولید روغن کمی دارد و باعث می‌شود نسبت به سایر نژادهای گربه حساسیت‌زایی کمتری داشته باشد. همچنین، بدن گربه نژاد آبی روسی دارای پوششی به رنگ آبی نقره‌ای است که اغلب ریزش مو ندارد. این موضوع باعث می‌شود که نظافت آن‌ها نسبتاً آسان باشد. گربه نژاد آبی روسی در شرایط رودررویی با غریبه‌ها، کمی خجالتی رفتار می‌کند؛ بااین‌حال می‌تواند نسبت به صاحبش رفتاری بسیار محبت‌آمیز داشته باشد. 


 
10. گربه نژاد برمه:


گربه برمه آخرین گربه لیست ما است که طول عمر متوسطش بین 18 تا 25 سال می‌باشد. رکورد رسمی پیرترین گربه زنده جهان نیز متعلق به گربه 35 ساله برمه‌ای است. این گربه در لیست بیشترین طول عمر گربه‌ها، رتبه اول را دارد. گربه برمه‌ای، نژادی بازیگوش است و دوست دارد در داخل خانه فعال باشد و هر گوشه آن را کاوش ‌کند.



سخن آخر: 


همان‌طور که در ابتدای مقاله اشاره شد، افراد علاقه‌مند به زندگی با گربه‌های خانگی از عمر کوتاه این حیوانات و پایان‌گرفتن زندگی آن‌ها صدمات روحی عمیقی می‌خورند. ما با معرفی این 10 نژاد گربه، قصد داشتیم تا شما را با نژادهایی که طول عمر بیشتری نسبت به سایر گربه‌ها دارند، آشنا کنیم و در انتخاب هر چه صحیح‌تر گربه خانگی‌ به شما یاری رسانیم. امیدواریم که مطالعه این مقاله برای شما همراهان گرامی، مفید و سودمند باشد.


بیشتر بخوانید:

 

1. ماجرای اهلی شدن گربه ها

 

2. انتخاب تشویقی مناسب برای گربه ها

 

3. راه های درمان اضطراب جدایی گربه

۵
از ۵
۴ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش