۰

تخفیف‌های روزانه 👈

معرفی سگ نژاد گرینلند


گرینلند از نژادهای بسیار خاص در سگ‌ها است که به گرینلند هاسکی نیز شناخته‌ می‌ شود و برای حمل ‌و‌ نقل سورتمه در آب‌ و ‌هوای سخت به کمک اسکیموها می آمد.

 

سگ‌های گرینلند توسط مردم بومی اینویت (اسکیموهای کانادا و گرینلند) برای زندگی در شرایط بسیار سخت و سرد منطقه، تربیت شده‌ و نقشی حیاتی در بقا و توسعه فرهنگ اینویت و مردم آن منطقه ایفا می‌کردند. این سگ‌ها بیشتر برای انجام خدمات حمل‌ونقل سورتمه‌ها و افراد از جایی به ‌جای دیگر مشغول بودند. امروزه با ظهور ماشین‌ها و دنیای تکنولوژی، سگ‌های گرینلند بیشتر برای مسابقات سورتمه‌کشی استفاده می‌شوند. 



در این مقاله از پت مال 24، شما را با خصوصیات، عادت‌ها و نحوهٔ نگهداری و تربیت سگ‌های گرینلند آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید:

 

خصوصیات ظاهری سگ نژاد گرینلند:

 

•     سگ گرینلند دارای سری پهن، جمجمه‌ای قوی و پوزه‌ای پهن و کوتاه می‌باشد. بینی این نژاد به رنگ‌های سیاه و یا قهوه‌ای است و گوش‌هایی کوچک و ایستاده‌ دارد.

 

•    موهای ضخیم و پرپشت در لایه بیرونی و خز متراکم در لایه زیرین پوشش این نژاد، باعث شده تا بتواند مقاومت بی‌نظیری در برابر سرمای طاقت‌فرسای منطقه شمالگان داشته باشد.

 

•    سگ‌های نژاد گرینلند بدنی بسیار عضلانی و قدرتمند دارند و وزن آن‌ها بین 20 تا 40 کیلوگرم متغیر است وبه‌طور متوسط، قد آن‌ها تا 70 سانتی متر می‌رسد.



خصوصیات رفتاری سگ نژاد گرینلند:


سگ گرینلند نژادی مستقل بوده و به‌ندرت دنبال جلب‌توجه محیط و افراد دیگر است. این نژاد بسیار پر سروصدا می‌باشد اما چون بسیار عاطفی و مهربان است به صاحبش وابستگی عمیقی دارد. سگ گرینلند غریزه شکار قوی داشته و حیوانات کوچک حتی گربه‌ها را به‌سرعت تعقیب می‌کند. این سگ‌ها هم‌بازی خوبی برای کودکان نیستند چون انرژی بسیار بالا و جثه بزرگی دارند و در شرایط خاص، این بازی و فعالیت باید تحت‌نظر و نگاه صاحبش صورت بگیرد.

 

تغذیه سگ نژاد گرینلند:


گرینلندها گوشت‌خوار هستند و بهتر است از گوشت خام، ماهی و چربی حیوانی برای غذای سگ استفاده کنید. البته غذاهای تجاری مخصوص سگ‌های جثه درشت و فعال نیز می‌توانند در برنامه غذایی این نژاد از سگ‌ها قرار بگیرند. غذای سگ با پروتئین بالا و چربی متوسط، می‌تواند انتخاب خوبی برای این نژاد پرانرژی باشد. توجه داشته باشید که نوع و مقدار حجم دو وعده‌غذای دریافتی در سگ‌های بالغ این نژاد نیز، باید با درنظرگرفتن سن، سطح فعالیت و متابولیسم گوارشی حیوان انتخاب شود.


 


نکات تربیتی در نژاد گرینلند:


سگ‌های گرینلند باید تحت‌نظر مربی حرفه‌ای آموزش ببینند زیرا تربیت آن‌ها بسیار سخت و چالش‌برانگیز است. برای جلوگیری از خستگی و بی‌حوصلگی سگتان از زمان‌های کوتاه 20 دقیقه‌ای و تنوع بالا در تمرینات استفاده کنید. بهتر است برای اجتماعی‌ تربیت‌شدن سگتان، او را از تولگی همراهی کرده و تشویق کنید تا در محیط‌‌های مختلف با افراد و حیوانات بازی کند. درضمن اگر احساس کردید سگ شما لجبازی می‌کند، می‌توانید از کلیکر برای آموزش او استفاده کنید.

 

نکاتی برای نگهداری و مراقبت از نژاد گرینلند:

 

•    سگ‌های گرینلند در مقابل سرما مقاوم بوده و در فضای باز زندگی می‌کنند و تحمل گرما برای آن‌ها به‌شدت سخت می‌باشد و باید در فصل‌های گرم سال در سایه و جاهای خنک نگهداری شوند.
 

•    این نژاد از سگ‌ها به فعالیت بدنی زیادی در روز احتیاج دارند. پیاده‌روی‌های طولانی، دویدن و بازی‌های پرتحرک ازجمله فعالیت‌های مناسب برای سلامتی سگ شما محسوب می‌شوند.
 

•    نژاد گرینلند سگ مناسبی برای زندگی آپارتمانی نیست زیرا این سگ بسیار فعال و پرجنب‌وجوش بوده و برای فعالیت و دویدن، نیاز به محیط‌های بزرگ مانند: حیاط و باغ دارد.



بیماری‌های شایع در نژاد گرینلند:

 

در این بخش به چند بیماری رایج در سگ‌های گرینلند اشاره می‌کنیم:

 

•    بیماری فون ویلبراند:
سگ‌هایی که به بیماری فون‌ ویلبراند دچار می‌شوند، خون آن‌ها لخته نمی‌شود و خونریزی بیش‌ازحد، مشکلاتی در سلامتی این سگ‌ها ایجاد می‌کند.

 

•    بیماری آتروفی پیش‌رونده شبکیه:
ابتلای سگ گرینلند به بیماری آتروفی شبکیه، باعث تخریب شبکیه چشم شده و حتی ممکن است منجر به کوری و نابینایی سگ شما شود.

 

•    بیماری دیسپلازی مفصل ران و آرنج:
مبتلا شدن سگ گرینلند به بیماری دیسپلازی به این معناست که مفصل ران یا آرنج در سگ به‌طور صحیح شکل نگرفته و حیوان شما به درد مفاصل و آرتروز دچار شده است.


 


•    نفخ:
نفخ زمانی رخ می‌دهد که معده سگ با گاز یا مایعات پر شود. علائم نفخ شامل: انقباض شکم، درد، استفراغ و عدم توانایی در دفع گاز یا مدفوع می‌شود.


•    بیماری آب‌مروارید:
این بیماری‌ سبب کدرشدن عدسی چشم می‌شود و در نهایت باعث تاری دید و کوری سگ گرینلند خواهد شد.

 

تولیدمثل سگ نژاد گرینلند:


سگ‌های گرینلند بین 6 تا 12 ماهگی به بلوغ جنسی می‌‌رسند و اولین فحلی را در سن 18 تا 24 ماهگی و هر 6 تا 12 ماه یکبار تجربه می‌کنند که زمان این فحلی تا 3 هفته به طول می‌انجامد. برای انتخاب مناسب‌ترین زمان برای جفت‌گیری، بهتر است 10 تا 14 روز بعد از فحلی منتظر بمانید. دوره بارداری در این نژاد از سگ‌ها نیز حدود 58 تا 63 روز است. از علائم بارداری سگ‌های گرینلند ماده، می‌توان به افزایش وزن، تورم شکم و تغییر در رفتار آن‌ها اشاره کرد.



نکات مهم هنگام خرید نژاد گرینلند:


قیمت سگ گرینلند به عوامل مختلفی مانند: سن، جنسیت، کیفیت خط خونی، رنگ و… بستگی دارد. نادر بودن این نژاد در ایران، تأثیر بسزایی بر قیمت بالای سگ گرینلند دارد. بهتر است برای خرید این نژاد، با پرورش‌دهندگان خارجی نیز مشورت کنید.



سخن آخر:


همان‌طور که اشاره شد، سگ‌های گرینلند مناسب مناطق سردسیر هستند و تحمل آفتاب و گرما برای آن‌ها طاقت‌فرسا می‌باشد. سگ‌های گرینلند به دلیل غریزه شکار، جثه بزرگ و پرجنب‌و‌جوش بودن، مناسب بازی با کودکان کوچک نبوده و محیط‌های بزرگی را برای فعالیت روزانه و تخلیه انرژی، نیاز دارند. شما با مطالعه مطالب ارائه‌شده و آگاهی از نکات تربیتی و نگهداری از این نژاد، می‌توانید آرامش، شادی و سلامتی را به سگتان تقدیم نموده و در کمال لذت، زندگی اجتماعی و رابطه عاطفی عمیقی با این نژاد را تجربه کنید.
 

بیشتر بخوانید:

1. معرفی سگ نژاد هاوانیز

 

2. معرفی کامل سگ نژاد بریارد

 

3. آشنایی با سگ های ‌نژاد بیگل

۵
از ۵
۴ مشارکت کننده

جدیدترین مطالب

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش